Mobiel doet het niet

Ervaar je problemen met bellen op je mobiel? Of werkt internet op je telefoon niet? Oplossingen voor deze problemen, en meer, vind je hier.

Toestelhulp

Heb je een specifieke vraag over je mobiele telefoon? In onze toestelhulp vind je specifieke oplossingen voor je mobiele telefoon.

Naar toestelhulp

 
 

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik niet bellen?

In Nederland

  • Controleer of er mobiele dekking is in het gebied waar je bent.
  • Nieuw abonnement of een nieuwe simkaart? Zorg dat je simkaart geactiveerd is. We helpen je graag met het stappenplan Simkaart activeren.
  • Hoor je een informatietoon of de woorden "Het door u gekozen nummer is niet in gebruik", en weet je zeker dat dat wel zo is? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

In het buitenland

  • Controleer of je de juiste landcode gebruikt. Nummers in je contactenlijst zijn waarschijnlijk opgeslagen zonder landcode, omdat dat in Nederland niet nodig is. De landcode voor Nederland is 31. Dus wil je bijvoorbeeld nummer 06-1234578 bellen, dan toets je in: 0031 612 345 678
  • Controleer of je een blokkade hebt ingesteld op bellen in het buitenland. Hoe je dat doet, verschilt per abonnement.

Heb je een Voldoende (4G), Ruim (4G), Enorm (4G), Familie (4G) of de Samen (4G) bundel?
Controleer het in Mijn Ziggo.

Heb je een Basis, Meer, Regelmatig of Eindeloos bundel?
Controleer het in Mijn Ziggo.

Heb je een Veel, Heel Veel of Héééél Veel bundel?
Controleer het in Mijn Ziggo Mobiel.



Waarom kan ik niet gebeld worden?

  • Controleer of er mobiele dekking is in het gebied waar je bent.
  • Nieuw abonnement of een nieuwe simkaart? Zorg dat je simkaart geactiveerd is. We helpen je graag met het stappenplan Simkaart activeren.
  • Is je nummer net overgenomen door Ziggo? Het kan nog 48 uur duren voor alle andere providers de overname hebben verwerkt. Daardoor kan het voorkomen dat je via andere providers nog niet bereikbaar bent.
  • Heb je een doorschakeling ingesteld die je misschien bent vergeten? Schakel dan de doorschakeling uit door ##002# in te toetsen.

Waarom doet mobiel internet het niet?

In Nederland

  • Check of je internetinstellingen goed staan. Dit doe je met onze toestelhulp.
  • Controleer of je teveel MB's hebt verbruikt buiten je bundel.

In het buitenland

  • Controleer of internet gebruiken in het buitenland ingeschakeld is.

Heb je een Voldoende (4G), Ruim (4G), Enorm (4G), Familie (4G) of Samen (4G) bundel?
Controleer het in Mijn Ziggo.

Heb je een Basis, Meer, Regelmatig of Eindeloos bundel?
Controleer het in Mijn Ziggo.

Heb je een Veel, Heel Veel of Héééél Veel bundel?
Controleer het in Mijn Ziggo Mobiel.

 

De nieuwste vragen over Mobiel

Mobiel op de Ziggo Community

Op onze Community ontdek je samen met andere abonnees hoe je het meest uit je abonnement haalt.

Mobiel op de Ziggo Community

Op onze Community ontdek je samen met andere abonnees hoe je het meest uit je abonnement haalt.

Mobiel op de Ziggo Community

Op onze Community ontdek je samen met andere abonnees hoe je het meest uit je abonnement haalt.

De nieuwste vragen over Mobiel