-
Het probleem is opgelost
Fijn dat het weer werkt!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze klantenservice.
-
Wat is er aan de hand?
-
Contact
Onze klantenservice helpt je verder
Helaas is het niet gelukt om de problemen met je vaste telefoon op te lossen.
Onze klantenservice helpt je graag verder.
-
Werkt het internet wel?
Ga naar www.ziggo.nl.
Test je via je mobiel?
Controleer dan of je Ziggo wifi gebruikt, en niet je mobiele data.Zie je onze website?
-
Het probleem is opgelost
Fijn dat het weer werkt!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze klantenservice.
-
Geen internetverbinding
Je internetverbinding werkt helaas niet. Daardoor werkt je vaste telefoon ook niet.
Bij Wifi en internet hulp & advies vind je oplossingen om hopelijk snel weer online te zijn.
Dan kun je ook snel weer bellen.
-
Herstart je modem en telefoontoestel
- Haal de batterij uit je huistelefoon
- Haal de stekkers uit het basisstation
Het basisstation is waar je je telefoon inzet om op te laden. Haal de telefoonkabel uit het basisstation en de stekker uit het stopcontact.
- Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact
Het modem start nu weer op. Wacht ongeveer 5 minuten.
- Sluit het basisstation weer aan
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan.
- Plaats de batterij terug in je huistelefoon
De huistelefoon start nu weer op. Wacht 1 minuut.
Wat hoor je nu als je de hoorn oppakt?
- Haal de batterij uit je huistelefoon
-
Werkt het internet wel?
Ga naar www.ziggo.nl.
Test je via je mobiel?
Controleer dan of je Ziggo wifi gebruikt, en niet je mobiele data.Zie je onze website?
-
Is je telefoon ingesteld op Tone of Pulse?
Voor een goede werking van je telefoon moet de telefoon ingesteld staan op Tone.
Dit kun je zelf controleren en aanpassen. Controleren doe je zo:- Toets nummer 9 in op je telefoontoestel
- Hoor je een toon?
Dan is je toestel goed ingesteld op Tone
- Hoor je een tikkend geluid?
Dan staat de telefoon ingesteld op Pulse.
Kijk in de handleiding van je telefoontoestel om de instelling te wijzigen naar Tone.
Kun je nu weer bellen?
- Toets nummer 9 in op je telefoontoestel
-
Controleer je voicemailbox
Als je een snelle overgangstoon hoort, zit waarschijnlijk de voicemailmailbox vol.
Bel naar 1233 om voicemailberichten te verwijderen. Dit doe je als volgt:
- Heb je een nieuw voicemailbericht?
Dan hoor je het bericht meteen. Druk na het afluisteren op toets 2. Het bericht wordt dan verwijderd.
- Wil je oude berichten wissen?
Druk op toets 1 om naar het oude bericht te luisteren. Druk daarna op toets 2 om het bericht te verwijderen.
Je kunt deze stappen herhalen tot de voicemailbox leeg is.
Kun je nu weer bellen?
- Heb je een nieuw voicemailbericht?
-
Sluit de telefoon rechtstreeks aan op het modem
Een ander elektronisch apparaat kan zorgen voor storing. Bijvoorbeeld een splitter of verlengstuk wat tussen het modem en je huistelefoon zit.
Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem:
- Sluit je telefoonkabel aan op de poort waar Tel 1 op staat.
- Stop de andere kant in het telefoontoestel.
Nu is je telefoontoestel direct op het modem aangesloten.
Kun je nu weer bellen?
-
Het probleem is opgelost
Fijn dat het weer werkt!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze klantenservice.
-
Test de verbinding met een andere huistelefoon en kabels
De storing kan komen omdat de huistelefoon of de telefoonkabel niet goed werkt.
Je controleert dit met een andere huistelefoon en kabel:
- Sluit een andere huistelefoon en telefoonkabel aan
- Test of je nu gebeld kunt worden.
Tip: Leen bijvoorbeeld de huistelefoon van je buren of vrienden, zodat je kunt testen of het toestel ook echt de oorzaak is.
Kun je nu weer gebeld worden?
-
Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel
De storing kan komen omdat de huistelefoon of de telefoonkabel niet goed werkt.
Je controleert dit met een andere huistelefoon en kabel:
- Sluit een andere huistelefoon en telefoonkabel aan
- Test of je nu gebeld kunt worden.
Tip: Leen bijvoorbeeld de huistelefoon van je buren of vrienden, zodat je kunt testen of het toestel ook echt de oorzaak is.
Is de geluidskwaliteit nu goed?
-
Het probleem is opgelost
Fijn dat het weer werkt!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze klantenservice.
-
Contact
Onze klantenservice helpt je verder
Helaas is het niet gelukt om de problemen met je vaste telefoon op te lossen.
Onze klantenservice helpt je graag verder.
-
Is het modem goed aangesloten?
Het modem moet goed aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo
Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal in de meterkast of in de woonkamer.Vanuit de hoofdaansluiting moet de (coax)kabel goed vastgeschroefd te zijn op het modem
Gebruik hiervoor de bijgeleverde kabel (met F-connector).Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen
Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.Controleer de stroomtoever
Stop de stroomstekker in een stopcontact waarvan je zeker weet dat deze werkt.Is het lampje nu wit?
-
Herstart je wifi-modem
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats de stroomstekker weer terug in het stopcontact
Het modem start nu opnieuw op. Wacht 7 minuten. Je Connectbox is dan helemaal opnieuw opgestart.
- Kijk of de lichtring van het modem wit is
Dan krijgt het modem een goed internetsignaal binnen.
Is de lichtring van de Connectbox wit?
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
-
Start het modem opnieuw op
- Haal de telefoonkabel uit het modem
- Haal ook de stroomstekker van het modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats nu alléén de stroomstekker van het modem terug in het stopcontact
Het modem start nu opnieuw op. Wacht 5 minuten.
- Druk op de knop Pair WPS en kijk of het lampje bij de telefoonhoorn groen is
De knop Pair WPS zit boven het Ziggo logo.
Brandt het telefoonlampje groen zonder te knipperen?
- Haal de telefoonkabel uit het modem
-
Sluit de telefoon rechtstreeks aan op het modem
Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten.
Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem.- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
Doe de telefoonkabel in de poort op het modem waar Tel 1 op staat.
- Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel
Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Hoor je een kiestoon?
- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
-
Op zoek naar een oplossing
Je vaste telefoon werkt niet zoals het moet. Dit gaan we doen:
- Kijken of er een bekende storing of gepland onderhoud is
- Controleren of het aan je modem of toestel ligt
- Het probleem verhelpen
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt. We gaan kijken wat er dan aan de hand kan zijn.
Vul je postcode en huisnummer in.
Is er een bekende storing of gepland onderhoud?
-
Zet je modem en telefoon uit en weer aan
- Haal de batterij uit je huistelefoon
- Haal de stekkers uit het basisstation
Het basisstation is waar je je telefoon inzet om op te laden. Haal de telefoonkabel uit het basisstation en de stekker uit het stopcontact.
- Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact
Het modem start nu weer op. Wacht ongeveer 5 minuten.
- Sluit het basisstation weer aan
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan.
- Plaats de batterij terug in je huistelefoon
De huistelefoon start nu weer op. Wacht 1 minuut.
Klinkt het geluid nu weer goed?
- Haal de batterij uit je huistelefoon
-
Het probleem is opgelost
Fijn dat het weer werkt!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze klantenservice.
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten.
Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem.- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
Doe de telefoonkabel in de poort op het modem waar Tel 1 op staat.
- Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel
Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
- Bel iemand of laat je bellen om het geluid te testen
Is je probleem nu opgelost?
- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
-
Test de verbinding met een andere huistelefoon en kabels
De storing kan komen omdat de huistelefoon of de telefoonkabel niet goed werkt.
Je controleert dit met een andere huistelefoon en kabel:
- Sluit een andere huistelefoon en telefoonkabel aan
- Test of je nu gebeld kunt worden.
Tip: Leen bijvoorbeeld de huistelefoon van je buren of vrienden, zodat je kunt testen of het toestel ook echt de oorzaak is.
Kun je nu weer gebeld worden?
-
Helaas is er een storing of onderhoud in je buurt
Je hebt problemen met je vaste lijn omdat er een bekende storing of gepland onderhoud is in je buurt. We werken aan een oplossing.
Als de problemen blijven aanhouden, neem dan contact op met onze Klantenservice.
-
Zet je modem en telefoon uit en weer aan
Herstart je modem en huistelefoon
- Haal de batterij uit je huistelefoon
- Haal de stekkers uit het basisstation
Het basisstation is waar je je telefoon inzet om op te laden. Haal de telefoonkabel uit het basisstation en de stekker uit het stopcontact
- Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact
Het modem start nu weer op. Wacht ongeveer 5 minuten.
- Sluit het basisstation weer aan
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan.
- Plaats de batterij terug in je huistelefoon
De huistelefoon start nu weer op. Wacht 1 minuut.
Kun je nu weer gebeld worden?
- Haal de batterij uit je huistelefoon
-
Schakel de doorschakel-functie uit
Het kan zijn dat je huistelefoon is doorgeschakeld
Je huistelefoon gaat dan niet over als je wordt gebeld. Het telefoongesprek wordt dan meteen doorgestuurd naar een ander telefoonnummer. Bijvoorbeeld een mobiel telefoonnummer.Zo zet je een doorschakeling weer uit:
- Pak je huistelefoon en wacht tot je een kiestoon hoort.
- Toets vervolgens #21 in. De doorschakeling stopt dan.
Werkt dit niet? Toets dan #21# in.
Kun je nu weer gebeld worden?
- Pak je huistelefoon en wacht tot je een kiestoon hoort.
-
Bereikbaarheidstest
- Haal de telefoonkabel uit het modem
- Bel met een andere telefoon naar je eigen vaste nummer (bijvoorbeeld een mobiele telefoon)
Hoor je nu een overgangstoon?
- Haal de telefoonkabel uit het modem
-
Het probleem is opgelost
Fijn dat het weer werkt!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze klantenservice.
-
Contact
Onze klantenservice helpt je verder
Helaas is het niet gelukt om de problemen met je vaste telefoon op te lossen.
Onze klantenservice helpt je graag verder.
-
Welk modem heb je?
Geef aan welk modem je gaat installeren. De merknaam en het model staat er aan de onderkant op.
-
Zet de lampjes van je Connectbox aan
Om de lampjes op je modem te laten branden, druk je op de Pair WPS knop.
De Pair WPS knop zit boven het Ziggo logo. Het lampje onder het Ziggo logo is het statuslampje.
-
Welke lampjes branden op je Connectbox?
Als het statuslampje wit knippert, is het modem nog niet helemaal opgestart. Wacht dan nog 5 minuten.
Of start het modem opnieuw op. Wacht ook dan 5 minuten en kijk daarna welke lampjes er branden.
Zie je geen lampjes branden?
Druk dan opnieuw op de voorkant van het modem op de Pair WPS knop. -
Herstart je Connectbox
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats de stroomstekker weer terug in het stopcontact
Je modem start nu opnieuw op. Wacht minimaal 7 minuten.
- Bekijk nu welke lampjes er branden
Brandt het statuslampje wit? Het statuslampje zit onder het Ziggo logo. Zie linker voorbeeld.
En branden ook de drie andere lampjes wit of groen? Dit zijn de lampjes voor Wi-fi, internet en telefoon. Zie rechter voorbeeld.
Branden de lampjes zoals op het plaatje hierboven?
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
-
Controleer de stroomtoevoer
Als geen enkel lampje brandt, kan het zijn dat de stroom-adapter kapot is.
Zo controleer je dit:
- Kijk of de schakelaar op het modem aan staat
De schakalaar zit vaak aan de achterkant van het modem. Staat de schakelaar op Uit? Zet hem dan op Aan en controleer of de lampjes weer gaan branden.
- Branden de lampjes niet?
Sluit het modem aan op een ander stopcontact waarvan je zeker weet dat hij het doet.
- Neem de hoorn van de haak en controleer of je een kiestoon hoort
Hoor je nu een kiestoon?
- Kijk of de schakelaar op het modem aan staat
-
Is je modem goed aangesloten?
Het modem moet goed aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo
Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal in de meterkast of in de woonkamer.Vanuit de hoofdaansluiting moet de (coax)kabel goed vastgeschroefd te zijn op het modem
Gebruik hiervoor de bijgeleverde kabel (met F-connector).Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen
Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.Controleer de stroomtoever
Stop de stroomstekker in een stopcontact waarvan je zeker weet dat deze werkt.Het modem is goed aangesloten en het statuslampje is wit
-
Contact
Onze klantenservice helpt je verder
Helaas is het niet gelukt om de problemen met je vaste telefoon op te lossen.
Onze klantenservice helpt je graag verder.
-
De Connectbox is te warm geworden
Als het statuslampje rood is, dan is het modem te warm geworden. Stof de Connectbox af en laat hem afkoelen. Zorg daarna voor een plek met genoeg ruimte.
Brandt het statuslampje weer wit en kun je weer bellen?
-
Vervang de kapotte onderdelen
Het probleem komt door een kapot telefoontoestel of door een kapotte telefoonkabel.
Vervang de kapotte onderdelen om het probleem op te lossen.
Je kunt de kabels bestellen in de Ziggo webshop.
-
Zet je modem uit en weer aan
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats de stroomstekker weer terug in het stopcontact
Je modem start nu opnieuw op. Wacht minimaal 7 minuten.
- Bekijk nu welke lampjes er branden
Brandt het statuslampje wit? Het statuslampje zit onder het Ziggo logo. Zie linker voorbeeld.
En branden ook de drie andere lampjes wit of groen? Dit zijn de lampjes voor Wi-fi, internet en telefoon. Zie rechter voorbeeld.
Branden de lampjes zoals op het plaatje hierboven?
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
-
Is je modem goed aangesloten?
Het modem moet goed aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo
Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal in de meterkast of in de woonkamer.Vanuit de hoofdaansluiting moet de (coax)kabel goed vastgeschroefd te zijn op het modem
Gebruik hiervoor de bijgeleverde kabel (met F-connector).Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen
Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.Controleer de stroomtoever
Stop de stroomstekker in een stopcontact waarvan je zeker weet dat deze werkt.Het modem is goed aangesloten en het statuslampje is wit
-
Is het modem goed aangesloten?
Het modem moet goed aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo
Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal in de meterkast of in de woonkamer.Vanuit de hoofdaansluiting moet de (coax)kabel goed vastgeschroefd te zijn op het modem
Gebruik hiervoor de bijgeleverde kabel (met F-connector).Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen
Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.Brandt de lichtring nu wit?
-
Vraag een nieuw modem aan
Je modem is verouderd. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuw modem aan te vragen.
-
Herstart je wifi-modem
- Haal de stroomstekker van je modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats de stroomstekker weer terug in het stopcontact
Het modem start nu opnieuw op. Wacht 7 minuten.
- Bekijk welk lampje er brand op het modem
Een wit lampje betekent dat er een goed internetsignaal is.
Brandt het lampje op je modem wit?
- Haal de stroomstekker van je modem uit het stopcontact
-
Zet je modem uit en weer aan
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats de stroomstekker weer terug in het stopcontact
Je modem start nu opnieuw op. Wacht minimaal 7 minuten.
- Bekijk nu welke lampjes er branden
Brandt het statuslampje wit? Het statuslampje zit onder het Ziggo logo. Zie linker voorbeeld.
En branden ook de drie andere lampjes wit of groen? Dit zijn de lampjes voor Wi-fi, internet en telefoon. Zie rechter voorbeeld.
Branden de lampjes zoals op het plaatje hierboven?
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
-
Probeer te bellen
Probeer met de vaste lijn een verbinding te maken.
Bel bijvoorbeeld gratis met de Klantenservice via het nummer 1200.
Kun je nu bellen?