-
Controleer of je wel een internetverbinding hebt
Typ in je webbrowser een willekeurig website-adres, bijvoorbeeld ziggo.nl. Test je via je mobiel? Check dan wel even of je de Ziggo wifi gebruikt, en niet je mobiele data.
Verschijnt de website zoals gewoonlijk op je scherm?
-
Schakel de doorschakel-functie uit
Het is mogelijk om een telefoonnummer te laten doorschakelen. Dit houdt in dat een telefoongesprek naar een ander telefoonnummer wordt doorgestuurd. Een doorschakeling kun je als volgt uitschakelen:
- Pak je telefoontoestel en wacht tot je een kiestoon hoort.
- Druk vervolgens #21 in op het telefoontoestel. De doorschakeling wordt opgeheven. Werkt dit niet? Toets dan #21# in op het telefoontoestel.
Kun je nu weer gebeld worden?
-
Bereikbaarheidstest
Deze test kun je alleen uitvoeren als de vaste telefoon niet gebruikt wordt.
- verwijder het telefoonkabeltje van je toestel uit het modem
- bel met een andere telefoon (bijvoorbeeld een mobiele telefoon) naar je eigen vaste nummer
Hoor je een overgangstoon wanneer je je eigen nummer belt?
-
Controleer je voicemailbox
Als je een snelle overgangstoon hoort bij het opnemen van de hoorn zit in waarschijnlijk de voicemailmailbox vol. Bel met het nummer van de voicemaildienst (1233) om voicemailberichten te verwijderen. Dit doe je als volgt:
- Heb je een nieuw voicemailbericht? Het bericht wordt meteen afgespeeld. Druk na het beluisteren op toets 2. Het bericht wordt dan gewist.
- Wil je oude berichten wissen? Druk op toets 1 om het oude bericht te beluisteren. Druk daarna op toets 2 om het bericht te wissen.
- Je kunt deze stappen herhalen tot de voicemailbox leeg is.
Kun je nu weer bellen?
-
Is je telefoon ingesteld op Tone of Pulse?
Voor een goede werking van de telefoon moet de telefoon ingesteld staan op Tone. Dit controleer je zo:
- Toets nummer 9 in op je telefoontoestel. Hoor je een toon? Dan is je toestel goed ingesteld.
- Hoor je een tikkend geluid? Dan staat de telefoon ingesteld op Pulse. Kijk in de handleiding van je telefoontoestel om de instelling te wijzigen naar Tone.
Kun je nu weer bellen?
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Tussenliggende apparatuur zoals een telefooncentrale kan een storing veroorzaken. Als je bijvoorbeeld meerdere telefoontoestellen hebt, zijn deze toestellen niet rechtstreeks op het modem aangesloten. Het is belangrijk om een eventuele storing van tussenliggende apparatuur uit te sluiten.
a.
Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem.
b.
Sluit je telefoonkabel op ingang Tel 1 van het modem.
c.
Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel.
d.
Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Voer een testgesprek uit om de telefoonlijn te testen.
Is je probleem nu opgelost?
-
Reset het modem en het telefoontoestel
a.
Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.
b.
Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.
c.
Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.
d.
Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.
e.
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.
f.
Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.
g.
Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.
Is de geluidskwaliteit nu goed?
-
Reset het modem en het telefoontoestel
a.
Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.
b.
Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.
c.
Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.
d.
Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.
e.
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.
f.
Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.
g.
Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.
Kun je nu weer gebeld worden?
-
Reset het modem en het telefoontoestel
a.
Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.
b.
Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.
c.
Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.
d.
Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.
e.
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.
f.
Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.
g.
Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.
Wat hoor je nu als je de hoorn oppakt?
-
Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel
De storing wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. We adviseren je om eerst een toestel te lenen van bijvoorbeeld je buren of vrienden om te testen of dit de oorzaak is.
Kun je nu weer gebeld worden?
-
Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel
De storing wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. We adviseren je om eerst een toestel te lenen van bijvoorbeeld je buren of vrienden om te testen of dit de oorzaak is.
Is de geluidskwaliteit nu goed?
-
Reset je modem
a.
Haal de stroomstekker van je modem uit het stopcontact.
b.
Wacht 1 minuut.
c.
Doe de stroomstekker weer in het stopcontact.
d.
Wacht 5 minuten. Je modem is nu opnieuw opgestart.
Hoor je nu een kiestoon?
-
Start een telefoongesprek
Als het lampje Tel1/Tel2 gewoon stabiel brandt, is de telefoon goed op het modem geïnstalleerd.
Probeer (ondanks het ontbreken van een kiestoon) een gesprek te starten en controleer of Tel1/Tel2 gaat knipperen.
Gaat het lampje knipperen als je probeert te bellen?
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Tussenliggende apparatuur, zoals een telefooncentrale, kan een storing veroorzaken. Als je bijvoorbeeld meerdere telefoontoestellen hebt, zijn deze toestellen niet rechtstreeks op het modem aangesloten. Om een storing van tussenliggende apparatuur uit te sluiten, sluit je daarom nu je telefoon rechtstreeks aan op het modem.
Sluit je telefoonkabeltje aan op Tel 1 op het modem en sluit de andere kant direct aan op je telefoontoestel. Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Kun je nu weer bellen?
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Tussenliggende apparatuur, zoals een telefooncentrale, kan een storing veroorzaken. Als je bijvoorbeeld meerdere telefoontoestellen hebt, zijn deze toestellen niet rechtstreeks op het modem aangesloten. Om een storing van tussenliggende apparatuur uit te sluiten, sluit je daarom nu je telefoon rechtstreeks aan op het modem.
Sluit je telefoonkabeltje aan op Tel 1 op het modem en sluit de andere kant direct aan op je telefoontoestel. Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Kun je nu weer bellen?
-
Sluit je telefoon opnieuw aan
Je modem heeft een aansluiting waar Tel 1/Tel 2 bij staat. Of je Tel 1 of Tel 2 gebruikt, hangt af van het aantal telefoonlijnen dat je hebt. Vanuit Tel 1/Tel 2 gaat een telefoonkabeltje naar je telefoontoestel.
Koppel het kabeltje (RJ11-kabel) van Tel 1 of Tel 2 af en sluit deze na een aantal seconden weer aan op het modem.
Hoor je nu een kiestoon?
-
Het probleem is opgelost
Fijn dat je geholpen bent!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.
-
Controleer de lampjes
Controleer de status in het display van de mediabox. De lampjes staan boven de tijdsaanduiding op je Mediabox XL (Horizon). Wat doen de lampjes in het display?
-
Controleer of je wel een internetverbinding hebt
Typ in je webbrowser een willekeurig website-adres, bijvoorbeeld ziggo.nl. Test je via je mobiel? Check dan wel even of je de Ziggo wifi gebruikt, en niet je mobiele data.
Verschijnt de website zoals gewoonlijk op je scherm?
-
Herstart de Mediabox XL
a.
Zet de mediabox uit met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.
b.
Haal de stroomstekker van de mediabox uit het stopcontact.
c.
Wacht ten minste vijf seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.
d.
Zet de mediabox nu weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat.
e.
Wacht tot de Mediabox XL is opgestart. Dit duurt ongeveer 3 minuten.
Is het probleem nu verholpen?
-
Reset het modem en het telefoontoestel
a.
Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.
b.
Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.
c.
Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.
d.
Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.
e.
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.
f.
Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.
g.
Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.
Hoor je een kiestoon?
-
Check of de Mediabox XL goed is aangesloten
Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem juist met de kabel zijn aangesloten op een wandcontactdoos.
Controleer of de kabel goed vast zit aan beide kanten.
Brandt het lampje met rode tekst offline nog steeds?
-
Controleer de stroomtoevoer
Als geen enkel lampje brandt, kan het zijn dat de stroomadapter defect is.
Zo controleer je dit:
a.
Kijk of er aan de achterkant van je modem een Aan/Uit-schakelaar zit. Staat de schakelaar op Uit? Zet hem dan op Aan en controleer of de lampjes weer gaan branden.
b.
Branden de lampjes niet? Sluit het modem aan op een ander stopcontact waarvan je zeker weet dat hij het doet.
c.
Neem de hoorn van de haak en controleer of je een kiestoon hoort.
Sluit het modem altijd aan met de bijgeleverde stroomadapter. Als je de adapter niet gebruikt, krijgt het modem niet de goede spanning waardoor de lampjes niet gaan branden. Hoor je nu een kiestoon?
-
Geen internetverbinding
Zonder internetverbinding werkt de telefoonlijn niet.
Geen zorgen, je kunt dit vaak zelf oplossen. We helpen je graag met onze probleemoplosser Geen internetverbinding. -
Wat gaat er mis met telefonie?
Laten we even goed kijken wat er precies misgaat tijdens het bellen. Zo kun je achterhalen waar de storing zit.
-
Vervang de defecte onderdelen
Het probleem werd veroorzaakt door defecte onderdelen in de binnenhuisbekabeling. Vervang de verwijderde onderdelen om het probleem op te lossen.
-
Controleer de lampjes op het modem
Kijk naar de lampjes op je modem en controleer de status van het lampje Tel 1. Als je 2 lijnen van Ziggo hebt en het probleem speelt bij lijn 2, controleer dan de status van Tel 2.
Wat doet het Tel 1 lampje?
-
Reset het modem en het telefoontoestel
a.
Haal de stekker van het DECT-basisstation uit het stopcontact en haal de telefoonkabel uit het basisstation.
b.
Haal de batterij uit je DECT-telefoontoestel.
c.
Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.
d.
Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.
e.
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan op het basisstation.
f.
Plaats de batterij terug in het DECT-telefoontoestel.
g.
Het toestel zal zich weer aanmelden bij het DECT-basisstation. Dit duurt ongeveer 1 minuut.
Hoor je een kiestoon?
-
Er is een storing of onderbreking
Er is op dit moment een storing of onderbreking in je regio. Dat kan het probleem veroorzaken. Houd onze storingspagina in de gaten.
-
Herstart je wifi-modem
a.
Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact.
b.
Wacht 1 minuut.
c.
Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
d.
Wacht tenminste 5 minuten. Je Connectbox is dan volledig opnieuw opgestart.
e.
Controleer de status van de lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.
Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt
of als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt én er drie groene lampjes continu branden boven het Ziggo logo
Branden de juiste lampjes op de voorkant van de Connectbox?
-
Reset het modem en ontkoppel de telefoonlijn
a.
Reset het modem door deze 1 minuut van de stroom te halen.
b.
Haal de telefoonkabel (RJ11-kabel) uit het modem.
c.
Sluit de stroom weer aan op het modem. Deze zal gaan opstarten. Wacht ongeveer 5 minuten.
In de vorige stap heb je de telefoonkabel uit het modem gehaald. We gaan deze pas weer in de volgende stap aansluiten. d.
Met ongeveer vijf minuten is het modem opnieuw opgestart. Druk vervolgens op het knopje Pair WPS en controleer of het lampje met telefoon groen brandt.
Brandt het telefoonlampje constant groen?
-
Hoe gebruik je de Mediabox XL?
Met de Mediabox XL (voorheen Horizon) kijk je naar digitale en interactieve televisie in je huiskamer. In sommige plaatsen in Nederland kun je de Mediabox XL ook gebruiken als modem voor internet en bellen.
Gebruik je de Mediabox XL (Horizon) ook voor internet en bellen of heb je daar een los modem voor aangesloten?
-
Herstart je modem
a.
Haal de stroomstekker van het wifi-modem uit het stopcontact.
b.
Wacht 1 minuut.
c.
Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
d.
Wacht tenminste 5 minuten. Je wifi-modem is dan volledig opnieuw opgestart.
e.
Controleer de status van de eerste 4 lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.
De volgende lampjes horen continu te branden:
Branden de eerste vier lampjes continu (zonder te knipperen)?
-
Check of het wifi-modem goed is aangesloten
Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem goed via de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Dit is meestal in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.
Vanuit de hoofdaansluiting hoort de bijgeleverde kabel met F-connector goed vastgeschroefd te zijn op het modem.
Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.
Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.
Gebruik altijd de bijgeleverde kabel met F-connector om het wifi-modem aan te sluiten.
Branden nu de eerste 4 lampjes van het modem stabiel?
-
Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel
De storing wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. We adviseren je om eerst een toestel te lenen van bijvoorbeeld je buren of vrienden om te testen of dit de oorzaak is.
Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.
Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Tussenliggende apparatuur, zoals een telefooncentrale, kan een storing veroorzaken. Als je bijvoorbeeld meerdere telefoontoestellen hebt, zijn deze toestellen niet rechtstreeks op het modem aangesloten. Om een storing van tussenliggende apparatuur uit te sluiten, sluit je daarom nu je telefoon rechtstreeks aan op de Connectbox.
Sluit het telefoonkabeltje aan op Tel 1 op het modem en sluit de andere kant direct aan op je telefoontoestel. Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Hoor je een kiestoon?
-
Heb je dit modem?
Je hebt voor de Connectbox Giga gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met het stappenplan.
Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.
-
Pair WPS knop
Druk op de Pair WPS knop.
Met deze knop activeer je de symbool lampjes wanneer deze nog niet actief zijn. Deze lampjes kleuren groen of rood en vormen symbolen zoals pijltjes of een telefoon.
Het lampje onder het Ziggo logo noemen we het status lampje.
-
Controleer de lampjes op de Connectbox
Controleer het status- en de symboollampjes op het modem.
Knippert het witte statuslampje? Dan is de Connectbox nog even aan het opstarten. Duurt dit langer dan vijf minuten? Controleer dan je bekabeling en herstart het modem. -
Herstart je wifi-modem
a.
Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact.
b.
Wacht 1 minuut.
c.
Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
d.
Wacht tenminste 5 minuten. Je Connectbox is dan volledig opnieuw opgestart.
e.
Controleer de status van de lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.
Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt
of als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt én er drie groene lampjes continu branden boven het Ziggo logo
Branden de juiste lampjes op de voorkant van de Connectbox?
-
Probeer te bellen
Probeer met de vaste lijn een verbinding te maken. Bel bijvoorbeeld gratis met de Klantenservice via het nummer 1200.
Kun je nu bellen?
-
Probeer te bellen
Probeer met de vaste lijn een verbinding te maken. Bel bijvoorbeeld gratis met de Klantenservice via het nummer 1200.
Kun je nu bellen?
-
Check of het wifi-modem goed is aangesloten
a.
Check de coaxkabel
Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.
Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.
Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.
Controleer ook of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.
De manier waarop je modem is aangesloten op de hoofdaansluiting hangt af van je hoofdaansluiting. Op de ene hoofdaansluiting zit een verdeler en op de ander een versterker waarop het modem zit aangesloten.
Wil je weten of je modem juist is aangesloten op de hoofdaansluiting? Bekijk dan de eerste paar stappen van het Internet installeren stappenplan. Hierin leggen we uit hoe je het modem aansluit op de hoofdaansluiting.
b.
Controleer de stroomtoevoer
Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.
Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.
Gaat het statuslampje op de Connectbox nu constant wit branden?
-
Herstart je wifi-modem
a.
Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact.
b.
Wacht 1 minuut.
c.
Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
d.
Wacht tenminste 5 minuten. Je Connectbox is dan volledig opnieuw opgestart.
e.
Controleer de status van de lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.
Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt
of als:
- het statuslampje onder het Ziggo logo wit brandt én er drie groene lampjes continu branden boven het Ziggo logo
Branden de juiste lampjes op de voorkant van de Connectbox?
-
Herstart je wifi-modem
a.
Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact.
b.
Wacht 1 minuut.
c.
Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.
d.
Wacht tenminste 5 minuten. Je Connectbox is dan volledig opnieuw opgestart.
e.
Controleer de status van de licht van het modem. Het modem krijgt een goed internetsignaal binnen als de lichtring constant wit brandt.
Als dit niet het geval is, is er mogelijk een ander probleem.
Brandt de lichtring van de Connectbox constant wit?
-
Check of het wifi-modem goed is aangesloten Connectbox Giga
a.
Check de coaxkabel
Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.
Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Vanaf deze verdeler of versterker gaat er een kabel naar het modem. Deze is meestal voorzien van een schroef- of steekverbinding. Sluit deze kabel aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.
Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.
Controleer ook of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.
b.
Controleer de stroomtoevoer
Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.
Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.
Blijft de lichtring op de Connectbox nu constant wit branden?
-
Check of het wifi-modem goed is aangesloten
a.
Check de coaxkabel
Voor een goed werkend internetsignaal moet het wifi-modem correct met de kabel zijn aangesloten op de hoofdaansluiting van Ziggo. Dat is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal is dat in de meterkast of, in oudere huizen, in de woonkamer.
Op de hoofdaansluiting zit een verdeler of versterker aangesloten. Sluit de bijgeleverde coaxkabel met F-connector aan op de DATA aansluiting van de verdeler of versterker. De andere kant van de kabel hoort goed vastgeschroefd te zijn op het modem.
Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen.
Controleer ook of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.
b.
Controleer de stroomtoevoer
Controleer of de stekker van het modem nog in het stopcontact zit. Zit de stekker in een stekkerblok? Controleer dan of het stekkerblok nog aan staat of aangesloten is.
Veel modems hebben een aan-/uitknop op de achterkant. Controleer of deze op aan staat.
Blijft het statuslampje op de Connectbox nu constant wit branden?
-
De Connectbox wordt te warm
Wanneer het statuslampje rood is, dan is het modem te warm geworden.
Stof de Connectbox even af en laat hem afkoelen. Plaats deze vervolgens op een plek met genoeg ruimte, dus niet in een gesloten kast of achter een gordijn.
Gaat het statuslampje weer constant wit branden en kun je weer bellen?
-
Contact
Je hebt er alles aan gedaan om het probleem online op te lossen en het is niet gelukt. Balen! Wil je even contact met ons opnemen.
-
Doe een storingscheck
Je hebt recent bekeken of er storingen zijn op jouw adres. Het kan zijn dat de situatie is veranderd. Controleer opnieuw om te kijken of er storingen zijn.
Er zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden bekend op dit adres. Ervaar je toch problemen? Dan lijkt het dat er iets anders aan de hand is. Hieronder helpen we je graag verder.
Vul hier je postcode en huisnummer in.
Is er een storing bekend op je adres?
-
Je hebt een oud modem
Helaas bieden we op de website geen ondersteuning meer voor je modem.
Onze collega's van klantenservice helpen je graag verder.Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.
-
Selecteer hieronder je modem
-
Selecteer hieronder je wifi-modem
-
Heb je dit modem?
Je hebt voor de Connectbox gekozen. Klopt dit? Ga dan verder met het stappenplan.
In sommige gevallen is de tekst ''Connectbox'' niet aanwezig onder het Ziggo logo.
Twijfel je? Je kunt altijd op Vorige klikken en een andere keuze maken.
-
Welke Connectbox heb je?