Terug

Wifi hulp & advies

Sluiten

Wifi hulp & advies

  • Bezig met laden...

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Herstart je Mediabox XL voordat je verdergaat

    Wifi of bekabeld internet doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    Zet je Mediabox XL uit en weer aan of trek de stekker uit het stopcontact en stop hem er weer in.

    Wacht daarna 7 minuten tot je mediabox is herstart.  

    Je Mediabox XL maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je apparaat?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon, tablet of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi in de buurt van je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Kijk of je je Mediabox XL een betere plek kunt geven

    We weten dat je je Mediabox XL niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet hem tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je Mediabox XL in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet je Mediabox XL vrij, wat hoger en gebruik de originele kabel
    • Verstop je Mediabox XL niet in een dichte kast of achter een ander apparaat
    • Betonnen vloeren en muren, glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je game controllers, de babyfoon of een draadloze geluidsinstallatie

     

  • Kijk of je je modem een betere plek kunt geven

    We weten dat je het modem niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet het tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je modem in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet of hang het op minimaal 1,5 m hoogte en gebruik de originele kabel
    • Verstop je modem niet achter een ander apparaat, zet hem niet bij een verwarming of in een dichte kast
    • Betonnen vloeren en muren, dik glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je alarmsysteem, game controllers, de babyfoon, een draadloze geluidsinstallatie of deurbel

     

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de lampjes op je wifi-versterker normaal?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de lampjes op je wifi-versterker normaal?

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Probeer een andere internetkabel

    Trek alle kabels uit je modem. Koppel nu alleen het apparaat waarmee je de internetverbinding wilt testen aan je modem. Liefst met een andere internetkabel.

    Heb je geen andere kabel in huis? Leen er een van je buren, familie of vrienden als dat kan.

    Je test of er een probleem is met dit specifieke apparaat of de internetkabel die je gebruikt. En sluit zo andere oorzaken uit.

  • Werkt je internet met een andere kabel wel?

    Werkt het internet wel als je een andere internetkabel gebruikt?

    Misschien is er een probleem met de internetkabel of werkt het apparaat zelf niet goed.

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Heb je een extra internetpunt zoals een wifibooster?

    Een wifi-versterker verbetert het wifi-signaal dat je modem verstuurt. Je kunt een wifi-versterker van Ziggo hebben. Of je hebt ergens anders een versterker gekocht.

  • Probeer een andere internetkabel

    Trek alle kabels uit je modem. Koppel nu alleen het apparaat waarmee je de internetverbinding wilt testen aan je modem. Liefst met een andere internetkabel.

    Heb je geen andere kabel in huis? Leen er een van je buren, familie of vrienden als dat kan.

    Je test of er een probleem is met dit specifieke apparaat of de internetkabel die je gebruikt. En sluit zo andere oorzaken uit.

  • Werkt je internet met een andere kabel wel?

    Werkt het internet wel als je een andere internetkabel gebruikt?

    Misschien is er een probleem met de internetkabel of werkt het apparaat zelf niet goed.

  • Heb je een Mediabox XL die verbonden is met je modem?

    Gebruik je de Mediabox XL als wifi-modem? 

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Een storing of onderhoud in je buurt?

    Als er werkzaamheden in je buurt zijn of een storing in ons netwerk, kan het internet niet goed werken.

    Wat is je adres?

    Vul je postcode en huisnummer in.

  • Je wifi en bekabeld internet werken niet goed

    Dat is natuurlijk niet goed. Eerst kijken we wat er met je wifi aan de hand is. Mocht je bekabelde internet het daarna nog niet doen, dan helpen we je daar ook mee verder. 

  • Heb je een wit Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Op de afbeelding zie je ons SmartWifi modem, de Connectbox en ons SmartWifi modem Giga, de Connectbox Giga. Deze modems zijn allebei wit.

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Heb je een zwart SmartWifi modem zoals op het plaatje?

    Wifi of bekabeld internet doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    Op de afbeelding zie je ons nieuwe SmartWifi modem. Dit is een zwart modem met onderop een wit lampje.

  • Heb je een wit Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Op de afbeelding zie je ons SmartWifi modem, de Connectbox en ons SmartWifi modem Giga, de Connectbox Giga. Deze modems zijn allebei wit.

  • Wat voor modem heb je?

    Heb je een apart wifi-modem in de woonkamer of meterkast? Of gebruik je de Mediabox XL als modem voor je internet en wifi?

    Je wifi-modem staat meestal in de woonkamer of in de meterkast. Kan je het modem nog niet vinden? Zoek dan de hoofdaansluiting. De hoofdaansluiting is het punt waar de Ziggo kabel je huis binnenkomt. Je wifi-modem is hier met een korte kabel rechtstreeks op aangesloten.

  • Heb je een extra internetpunt zoals een wifibooster?

    Een wifi-versterker verbetert het wifi-signaal dat je modem verstuurt. Je kunt een wifi-versterker van Ziggo hebben. Of je hebt ergens anders een versterker gekocht.

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Wat voor modem heb je?

    Heb je een apart wifi-modem in de woonkamer of meterkast? Of gebruik je de Mediabox XL als modem voor je internet en wifi?

    Je wifi-modem staat meestal in de woonkamer of in de meterkast. Kan je het modem nog niet vinden? Zoek dan de hoofdaansluiting. De hoofdaansluiting is het punt waar de Ziggo kabel je huis binnenkomt. Je wifi-modem is hier met een korte kabel rechtstreeks op aangesloten.

  • Heb je een wit Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Op de afbeelding zie je ons SmartWifi modem, de Connectbox en ons SmartWifi modem Giga, de Connectbox Giga. Deze modems zijn allebei wit.

  • Heb je een zwart SmartWifi modem zoals op het plaatje?

    Wifi of bekabeld internet doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    Op de afbeelding zie je ons nieuwe SmartWifi modem. Dit is een zwart modem met onderop een wit lampje.

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?