Terug

Wifi hulp & advies

Sluiten

Wifi hulp & advies

  • Bezig met laden...

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Herstart je Mediabox XL voordat je verdergaat

    Wifi of bekabeld internet doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    Zet je Mediabox XL uit en weer aan of trek de stekker uit het stopcontact en stop hem er weer in.

    Wacht daarna 7 minuten tot je mediabox is herstart.  

    Je Mediabox XL maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Kijk of je je Mediabox XL een betere plek kunt geven

    We weten dat je je Mediabox XL niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet hem tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je Mediabox XL in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet je Mediabox XL vrij, wat hoger en gebruik de originele kabel
    • Verstop je Mediabox XL niet in een dichte kast of achter een ander apparaat
    • Betonnen vloeren en muren, glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je game controllers, de babyfoon of een draadloze geluidsinstallatie

     

  • Kijk of je je modem een betere plek kunt geven

    We weten dat je het modem niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet het tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je modem in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet of hang het op minimaal 1,5 m hoogte en gebruik de originele kabel
    • Verstop je modem niet achter een ander apparaat, zet hem niet bij een verwarming of in een dichte kast
    • Betonnen vloeren en muren, dik glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je alarmsysteem, game controllers, de babyfoon, een draadloze geluidsinstallatie of deurbel

     

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de lampjes op je wifi-versterker normaal?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de lampjes op je wifi-versterker normaal?

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Ons advies

    Je wifi werkt wel op een ander apparaat? Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Voorkom verstoringen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je wifibooster verstoren. 

    2

    Gebruik het juiste wifi-netwerk

    Het kan zijn dat je niet met het goede wifi-netwerk bent verbonden. Controleer dit in de instellingen van je apparaat. De naam van je wifi staat in de app of onderop het apparaat.

    3

    Bekabel je game console

    Ben je een online game fanaat? Sluit je game console dan aan op je modem met een internetkabel (UTP). Zo heb je de snelste en meest stabiele verbinding en dus de beste game-ervaring.

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je hebt een slechte wifi-verbinding. Dit kun je doen:

    1

    Herstart eerst je modem

    Een herstart van je modem lost vaak al problemen op. Druk op de aan- uitknop of haal de stekker van je modem even uit het stopcontact.

    Wacht ongeveer 15 minuten of tot het lampje op je modem weer brandt 

     

    2

    Herstart nu je wifi-versterker(s)

    Herstart nu je wifi-versterkers één voor één door ze even uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen.

    Het kan daarna tot een uur duren voordat je wifi weer op snelheid is. 

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand 

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je Wifibooster lijkt niet goed te werken. Dit kun je doen:

    1

    Controleer de stekker en stroom

    Check of de stekker van de Wifibooster nog wel goed in het stopcontact zit en er stroom op staat. Check ook of het aan- uitknopje nog goed staat. 

    2

    Herstart eerst je modem, dan je Wifibooster(s)

    Een herstart van je modem en Wifibooster lost vaak al problemen op. Herstart eerst je modem en wacht daarna 5-10 minuten tot de lampjes weer branden. Herstart daarna je Wifibooster(s). 

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand. 

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Herstart je modem en pods

    Een herstart van je pods en modem lost vaak al problemen op. Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het duurt tot 24 uur voor je wifi weer helemaal op snelheid is. 

    2

    Voorkom verstoringen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je pods verstoren. 

    3

    Geef je pods een betere plek

    Plaats de SmartWifi pods niet meer dan 7 meter uit elkaar en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg minimaal voor een halve meter vrije ruimte rondom de pods. 

    4

    Gebruik het juiste wifi-netwerk

    Het kan zijn dat je niet met het goede wifi-netwerk bent verbonden. Controleer dit in de instellingen van je apparaat. De naam van je wifi staat in de app of onderop het apparaat.

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je Wifibooster lijkt niet goed te werken. Dit kun je doen:

    1

    Controleer de stekker en stroom

    Check of de stekker van de Wifibooster nog wel goed in het stopcontact zit en er stroom op staat. Check ook of het aan- uitknopje nog goed staat. 

    2

    Herstart eerst je Wifibooster(s), daarna je modem

    Een herstart van je Wifibooster(s) en modem lost vaak problemen op. Herstart eerst je Wifibooster(s) en daarna pas je modem. Wacht tot de lampjes weer branden. 

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Er brandt geen lampje op de TP-Link Deco. Dit kun je doen:

    1

    Controleer de stekker en stroom

    Check of alle stekkers van de pods goed in het stopcontact zitten en of er stroom op staat. Check ook of het aan- uitknopje nog goed staat. 

    2

    Herstart je modem en Deco pods

    Een herstart van je pods en modem lost vaak al problemen op. Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot een uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je Wifibooster werkt niet zoals het zou moeten. Dit kun je doen om je wifi te verbeteren:

    1

    Gebruik een gele UTP poort

    Als de netwerkkabel in de blauwe poort van je Wifibooster zit, kan dit problemen geven. Sluit daarom de netwerkkabel aan op een van de gele poorten van de Wifibooster. 

    2

    Gebruik het juiste wifi-netwerk

    Het kan dat je niet met het goede wifi-netwerk bent verbonden. Controleer dit in de instellingen van je apparaat. De naam van je wifi staat in de app of onderop het apparaat.

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je hebt een slecht wifi-bereik. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Gebruik een gele UTP poort

    Als de netwerkkabel in de blauwe poort van je Wifibooster zit, kan dit problemen geven. Sluit daarom de netwerkkabel aan op een van de gele poorten van je Wifibooster. 

    2

    Gebruik het juiste wifi-netwerk

    Het kan zijn dat je niet met het goede wifi-netwerk bent verbonden. Controleer dit in de instellingen van je apparaat. De naam van je wifi staat in de app of onderop het apparaat.

    3

    Herstart je modem en Wifibooster

    Een herstart van je modem en Wifibooster lost vaak problemen op. Herstart eerst je modem en wacht daarna 5-10 minuten tot de lampjes weer branden. Herstart daarna je Wifibooster

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand. 

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Check het lampje op de pods

    Knippert het blauwe lampje? Dan is de pod klaar voor installatie. Tik in de Deco app op 'De LED van de Deco's knipperen blauw' en de installatie begint. 

    Brandt het blauwe lampje continue? Dan is de installatie nog bezig. Als de installatie klaar is, brandt het lampje wit of groen. 

    2

    Controleer de status in de Deco app

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje en je ziet de status van de pods. Misschien is er een update gaande. 

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je wifi-bereik is niet optimaal. Dit kun je doen om de wifi te verbeteren:

    1

    Gebruik een gele UTP poort

    Als de netwerkkabel in de blauwe poort van je Wifibooster zit, kan dit problemen geven. Sluit daarom de netwerkkabel aan op een van de gele poorten van de Wifibooster. 

    2

    Kijk uit voor stoorbronnen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je Wifibooster verstoren. 

    3

    Geef je Wifibooster een goede plek

    Plaats je Wifibooster zo hoog en vrij mogelijk. Je voorkomt daarmee verstoring van het wifi-signaal door andere apparaten en het zorgt voor een beter wifi-bereik. 

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand 

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je wifi-bereik is niet optimaal. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Gebruik een gele UTP poort

    Als de netwerkkabel in de blauwe poort van je Wifibooster zit, kan dit problemen geven. Sluit daarom de netwerkkabel aan op een van de gele poorten van je Wifibooster. 

    2

    Kijk uit voor stoorbronnen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je Wifibooster verstoren. 

    3

    Geef je Wifibooster een goede plek

    Plaats je Wifibooster zo hoog en vrij mogelijk. Je voorkomt daarmee verstoring van het wifi-signaal door andere apparaten en het zorgt voor een beter wifi-bereik. 

    Stap over op slimme wifi-versterkers

    • Eenvoudige installatie met een app
    • Verdeelt de wifi slim over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 
€ 2,50 per maand

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Er is een probleem met je TP-Link Deco. Dit kun je doen:

    1

    Geef je pods een goede plek

    Plaats de Deco pods niet meer dan 7 meter uit elkaar en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg minimaal voor een halve meter vrije ruimte rondom de pods. 

    2

    Herstart je modem en Deco pods

    Een herstart van je pods en modem lost vaak al problemen op. Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot een uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Probeer een andere internetkabel

    Trek alle kabels uit je modem. Koppel nu alleen het apparaat waarmee je de internetverbinding wilt testen aan je modem. Liefst met een andere internetkabel.

    Heb je geen andere kabel in huis? Leen er een van je buren, familie of vrienden als dat kan.

    Je test of er een probleem is met dit specifieke apparaat of de internetkabel die je gebruikt. En sluit zo andere oorzaken uit.

  • Werkt je internet met een andere kabel wel?

    Werkt het internet wel als je een andere internetkabel gebruikt?

    Misschien is er een probleem met de internetkabel of werkt het apparaat zelf niet goed.

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Heb je een extra internetpunt zoals een wifibooster?