Terug

Wifi hulp & advies

Sluiten

Wifi hulp & advies

  • Bezig met laden...

  • Heb je een wit Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Op de afbeelding zie je ons SmartWifi modem, de Connectbox en ons SmartWifi modem Giga, de Connectbox Giga. Deze modems zijn allebei wit.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Geef je modem een betere plek

    Het modem staat bij veel mensen op de grond in de meterkast of verstopt achter de tv of in een kast van de woonkamer. Dit geeft problemen omdat: 

    • de signalen zo verstoord of tegengehouden worden
    • en de wifi zich niet goed kan verspreiden

    Geef je modem een nieuw, beter plekje. Dit doet vaak wonderen. Zorg ervoor dat het modem:

    • op minimaal 1 meter hoogte staat, maar houd 30 cm afstand van het plafond
    • in de woonkamer zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten
    • in de meterkast niet te dicht bij waterleidings- of verwarmingsbuizen staat
    • Gebruik een originele kabel
    • Zet je modem niet achter of binnen 1 meter afstand van een ander elektrisch apparaat, dichtbij een verwarming of in een dichte kast
    • Kijk of er geen andere stoorzenders in de buurt zijn en pas de plek van die verstoorders van het signaal zo mogelijk aan
  • Herstart je wifi-versterker voordat je verder gaat

    Branden de lampjes weer normaal? Haal dan de stekker van je wifi-versterker(s) minimaal 10 seconden uit het stopcontact en steek 'm weer in. Zo maakt de versterker opnieuw contact met je modem. 

    Na een uur is je wifi weer helemaal op snelheid.

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Wat voor modem heb je?

    Heb je een apart wifi-modem in de woonkamer of meterkast? Of gebruik je de Mediabox XL als modem voor je internet en wifi?

    Je wifi-modem staat meestal in de woonkamer of in de meterkast. Kan je het modem nog niet vinden? Zoek dan de hoofdaansluiting. De hoofdaansluiting is het punt waar de Ziggo kabel je huis binnenkomt. Je wifi-modem is hier met een korte kabel rechtstreeks op aangesloten.

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Een wifi-versterker verbetert het wifi-signaal dat je modem verstuurt. Je kunt een wifi-versterker van Ziggo hebben. Of je hebt ergens anders een versterker gekocht.

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Herstart je Mediabox XL voordat je verdergaat

    Wifi doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    Zet je Mediabox XL uit en weer aan of trek de stekker uit het stopcontact en stop hem er weer in.

    Wacht daarna 7 minuten tot je mediabox is herstart.  

    Je Mediabox XL maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Kijk of je je modem een betere plek kunt geven

    We weten dat je het modem niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet het tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je modem in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet of hang het op minimaal 1,5 m hoogte en gebruik de originele kabel
    • Verstop je modem niet achter een ander apparaat, zet hem niet bij een verwarming of in een dichte kast
    • Betonnen vloeren en muren, dik glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je alarmsysteem, game controllers, de babyfoon, een draadloze geluidsinstallatie of deurbel

     

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Herstart je wifi-versterker voordat je verder gaat

    Branden de lampjes weer normaal? Haal dan de stekker van je wifi-versterker(s) minimaal 10 seconden uit het stopcontact en steek 'm weer in. Zo maakt de versterker opnieuw contact met je modem. 

    Na een uur is je wifi weer helemaal op snelheid.

  • Kijk of je je Mediabox XL een betere plek kunt geven

    We weten dat je je Mediabox XL niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet hem tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je Mediabox XL in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet je Mediabox XL vrij, wat hoger en gebruik de originele kabel
    • Verstop je Mediabox XL niet in een dichte kast of achter een ander apparaat
    • Betonnen vloeren en muren, glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je game controllers, de babyfoon of een draadloze geluidsinstallatie

     

  • Onze oplossingen

    Je hebt geen wifi als je verder van je modem vandaan bent. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Zet je modem stevig, hoog en vrij

    Probeer je modem zo hoog en vrij mogelijk neer te zetten. En liefst zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten.

    2

    Voorkom verstoringen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je modem verstoren. 

    3

    Versterk het wifi-signaal

    Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding. 

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Herstart je modem voordat je verdergaat

    Zet je modem uit en weer aan met de knop op het apparaat of door de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen. 

    Je kunt je modem ook herstarten via een knop in de Mijn Ziggo app.

    Het kan tot 15 minuten duren tot je modem weer helemaal is opgestart en je wifi het weer goed doet.

    Je modem maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Herstart je wifi-versterker voordat je verder gaat

    Branden de lampjes weer normaal? Haal dan de stekker van je wifi-versterker(s) minimaal 10 seconden uit het stopcontact en steek 'm weer in. Zo maakt de versterker opnieuw contact met je modem. 

    Na een uur is je wifi weer helemaal op snelheid.

  • Herstart je modem voordat je verdergaat

    Zet je modem uit en weer aan met de knop op het apparaat of door de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen. 

    Je kunt je modem ook herstarten via een knop in de Mijn Ziggo app.

    Het kan tot 15 minuten duren tot je modem weer helemaal is opgestart en je wifi het weer goed doet.

    Je modem maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Herstart je Mediabox XL voordat je verdergaat

    Wifi doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    Zet je Mediabox XL uit en weer aan of trek de stekker uit het stopcontact en stop hem er weer in.

    Wacht daarna 7 minuten tot je mediabox is herstart.  

    Je Mediabox XL maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Kijk of je je Mediabox XL een betere plek kunt geven

    We weten dat je je Mediabox XL niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet hem tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je Mediabox XL in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet je Mediabox XL vrij, wat hoger en gebruik de originele kabel
    • Verstop je Mediabox XL niet in een dichte kast of achter een ander apparaat
    • Betonnen vloeren en muren, glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je game controllers, de babyfoon of een draadloze geluidsinstallatie

     

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Een wifi-versterker verbetert het wifi-signaal dat je modem verstuurt. Je kunt een wifi-versterker van Ziggo hebben. Of je hebt ergens anders een versterker gekocht.

  • Los zelf je wifi-probleem op

    Gaan we samen op zoek naar een oplossing voor betere wifi? We helpen je met:

    • Checken of er een storing is
    • De oorzaak van je wifi-probleem opsporen
    • Een passend advies
  • Onze oplossingen

    Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Bekabel je vaste apparaten

    Sluit je tv, mediabox, computer, game console en muziekboxen die wifi gebruiken op je modem aan met een internetkabel (UTP), als dat kan. 

    Dit zorgt voor sneller en beter internet. En je houdt genoeg wifi-signaal over voor bv. je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat.

    2

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    3

    Versterk het wifi-signaal

    Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding. 

  • Onze oplossingen

    Er brandt geen wit lampje op je modem. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Zit de coaxkabel goed vast?

    Sluit de coaxkabel aan op het modem en zorg dat de stekker stevig vastzit.

    2

    Controleer de hoofdaansluiting

    Op de hoofdaansluiting zit een verdeler aangesloten. Vanaf deze verdeler gaat er een coaxkabel rechtstreeks naar het modem. Zorg dat alles stevig vastzit. 

    Lost dit niets op? Installeer internet dan opnieuw.

  • Onze oplossingen

    Er brandt geen wit lampje op je modem. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Zit de coaxkabel goed vast?

    Sluit de coaxkabel aan op je Mediabox XL en zorg dat de stekker stevig vastzit.

    2

    Controleer de hoofdaansluiting

    Op de hoofdaansluiting zit een coaxkabel aangesloten. Deze gaat rechtstreeks naar je Mediabox XL. Zorg dat alles stevig vastzit. 

    Lost dit niets op? Installeer internet dan opnieuw.

  • Onze oplossingen

    Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Bekabel je vaste apparaten

    Sluit je tv, mediabox, computer, game console en muziekboxen die wifi gebruiken op je modem aan met een internetkabel (UTP), als dat kan. 

    Dit zorgt voor sneller en beter internet. En je houdt genoeg wifi-signaal over voor bv. je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat.

    2

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    3

    Versterk het wifi-signaal

    Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding. 

  • Een storing of onderhoud in je buurt?

    Door werkzaamheden of een storing kan de wifi thuis tijdelijk haperen of het niet doen. Dat bekijken we eerst.

    Wat is je adres?

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Onze oplossingen

    Je hebt geen wifi als je verder van je modem vandaan bent. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Zet je Mediabox hoger en vrij

    Probeer je Mediabox XL zo hoog en vrij mogelijk neer te zetten. Bijvoorbeeld op het tv-meubel in plaats van erin. En zorg dat het apparaat zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten. 

    2

    Voorkom verstoringen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je Mediabox XL verstoren. 

    3

    Versterk het wifi-signaal

    Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding. 

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Een wifi-versterker verbetert het wifi-signaal dat je modem verstuurt. Je kunt een wifi-versterker van Ziggo hebben. Of je hebt ergens anders een versterker gekocht.

  • Onze oplossingen

    Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    2

    Start je apparaat opnieuw

    Zet het apparaat dat niet werkt uit. Wacht een minuut en zet het weer aan. Wacht tot het helemaal opnieuw is opgestart en kijk of je op Ziggo.nl komt.

    3

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je Mediabox XL is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Verbeter je wifi met SmartWifi pods

    • Verdeel een aantal wifi-versterkers over je huis
    • Stel je wifi-netwerk optimaal in met een app
    • Automatische verdeling van de wifi over je apparaten
  • Onze oplossingen

    Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    2

    Start je apparaat opnieuw

    Zet het apparaat dat niet werkt uit. Wacht een minuut en zet het weer aan. Wacht tot het helemaal opnieuw is opgestart en kijk of je op Ziggo.nl komt.

    3

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Verbeter je wifi met SmartWifi pods

    • Verdeel een aantal wifi-versterkers over je huis
    • Stel je wifi-netwerk optimaal in met een app
    • Automatische verdeling van de wifi over je apparaten
  • Heb je een wit Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Op de afbeelding zie je ons SmartWifi modem, de Connectbox en ons SmartWifi modem Giga, de Connectbox Giga. Deze modems zijn allebei wit.

  • We helpen je verder

    Helaas werkt je wifi nog niet zoals het hoort. Eén van onze wifi-specialisten helpt je graag verder.

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Herstart je modem voordat je verdergaat

    Zet je modem uit en weer aan met de knop op het apparaat of door de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen. 

    Je kunt je modem ook herstarten via een knop in de Mijn Ziggo app.

    Het kan tot 15 minuten duren tot je modem weer helemaal is opgestart en je wifi het weer goed doet.

    Je modem maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Herstart je modem voordat je verdergaat

    Zet je modem uit en weer aan met de knop op het apparaat of door de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen. 

    Je kunt je modem ook herstarten via een knop in de Mijn Ziggo app.

    Het kan tot 15 minuten duren tot je modem weer helemaal is opgestart en je wifi het weer goed doet.

    Je modem maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Kijk of je je modem een betere plek kunt geven

    We weten dat je het modem niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet het tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je modem in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet of hang het op minimaal 1,5 m hoogte en gebruik de originele kabel
    • Verstop je modem niet achter een ander apparaat, zet hem niet bij een verwarming of in een dichte kast
    • Betonnen vloeren en muren, dik glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je alarmsysteem, game controllers, de babyfoon, een draadloze geluidsinstallatie of deurbel

     

  • Geef je modem een betere plek

    Het modem staat bij veel mensen op de grond in de meterkast of verstopt achter de tv of in een kast van de woonkamer. Dit geeft problemen omdat: 

    • de signalen zo verstoord of tegengehouden worden
    • en de wifi zich niet goed kan verspreiden

    Geef je modem een nieuw, beter plekje. Dit doet vaak wonderen. Zorg ervoor dat het modem:

    • op minimaal 1 meter hoogte staat, maar houd 30 cm afstand van het plafond
    • in de woonkamer zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten
    • in de meterkast niet te dicht bij waterleidings- of verwarmingsbuizen staat
    • Gebruik een originele kabel
    • Zet je modem niet achter of binnen 1 meter afstand van een ander elektrisch apparaat, dichtbij een verwarming of in een dichte kast
    • Kijk of er geen andere stoorzenders in de buurt zijn en pas de plek van die verstoorders van het signaal zo mogelijk aan
  • Onze oplossingen

    Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met het goede thuisnetwerk verbonden.

    2

    Start je apparaat opnieuw

    Zet het apparaat dat niet werkt uit. Wacht een minuut en zet het weer aan. Wacht tot het helemaal opnieuw is opgestart en kijk of je op Ziggo.nl komt.

    3

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Gebruik de SmartWifi app

    En haal meer uit je wifi-verbinding!
    • Beheer eenvoudig je thuisnetwerk
    • Controleer de wifi-kwaliteit in huis met een thuisscan
    • Optimaliseer je wifi met één druk op de knop
  • Onze oplossingen

    Je hebt geen wifi als je verder van je modem vandaan bent. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Zet je modem stevig, hoog en vrij

    Probeer je modem zo hoog en vrij mogelijk neer te zetten. En liefst zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten.

    2

    Voorkom verstoringen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je modem verstoren. 

    3

    Versterk het wifi-signaal

    Met onze slimme Wifiboosters vergroot je het bereik van je wifi. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding. 

    Gebruik de SmartWifi app

    En haal meer uit je wifi-verbinding!
    • Beheer eenvoudig je thuisnetwerk
    • Controleer de wifi-kwaliteit in huis met een thuisscan
    • Optimaliseer je wifi met één druk op de knop
  • Onze oplossingen

    Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten. Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Bekabel je vaste apparaten

    Sluit je tv, mediabox Next, computer, game console en muziekboxen die wifi gebruiken op je modem aan met een internetkabel (UTP), als dat kan. 

    Dit zorgt voor sneller en beter internet. En je houdt genoeg wifi-signaal over voor bv. je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat.

    2

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    3

    Versterk het wifi-signaal

    Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding. 

  • Onze oplossingen

    Er brandt geen wit lampje op je modem. Je kunt de volgende dingen proberen om je modem weer aan de praat te krijgen.

    1

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    2

    Check de coaxkabel

    Test of de coaxkabel niet beschadigd is door deze los te halen uit de hoofdaansluiting (of de splitter) én uit het modem. Druk de kabel daarna weer stevig terug. 

    Werkt het nu wel? Fijn! Maar het kan helpen om een nieuwe coaxkabel te gaan gebruiken. Zeker als de kabel al wat ouder is.

    3

    Verwijder de splitter

    Gebruik je een splitter of verdeler? Test dan of je een snellere verbinding hebt als je deze tijdelijk verwijdert en je modem rechtstreeks met de internetkabel aansluit.

    Werkt het nu beter? Dan is je splitter waarschijnlijk toe aan vervanging. 

    Lost dit niets op? Installeer je modem dan opnieuw.