Terug

Wifi hulp & advies

Sluiten

Wifi hulp & advies

  • Bezig met laden...

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Heb je een wit Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Op de afbeelding zie je ons SmartWifi modem, de Connectbox en ons SmartWifi modem Giga, de Connectbox Giga. Deze modems zijn allebei wit.

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Wat voor modem heb je?

    Heb je een apart wifi-modem in de woonkamer of meterkast? Of gebruik je de Mediabox XL als modem voor je internet en wifi?

    Je wifi-modem staat meestal in de woonkamer of in de meterkast. Kan je het modem nog niet vinden? Zoek dan de hoofdaansluiting. De hoofdaansluiting is het punt waar de Ziggo kabel je huis binnenkomt. Je wifi-modem is hier met een korte kabel rechtstreeks op aangesloten.

  • Heb je een wit Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Op de afbeelding zie je ons SmartWifi modem, de Connectbox en ons SmartWifi modem Giga, de Connectbox Giga. Deze modems zijn allebei wit.

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Heb je een Mediabox XL zoals op het plaatje?

    Heb je geen apart wifi-modem maar gebruik je de wifi via de Mediabox XL? 

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Herstart je modem voordat je verdergaat

    Zet je modem uit en weer aan met de knop op het apparaat of door de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen. 

    Je kunt je modem ook herstarten via een knop in de Mijn Ziggo app.

    Het kan tot 15 minuten duren tot je modem weer helemaal is opgestart en je wifi het weer goed doet.

    Je modem maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Herstart je Mediabox XL voordat je verdergaat

    Wifi of bekabeld internet doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    Zet je Mediabox XL uit en weer aan of trek de stekker uit het stopcontact en stop hem er weer in.

    Wacht daarna 7 minuten tot je mediabox is herstart.  

    Je Mediabox XL maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Herstart je modem voordat je verdergaat

    Zet je modem uit en weer aan met de knop op het apparaat of door de stekker uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen. 

    Je kunt je modem ook herstarten via een knop in de Mijn Ziggo app.

    Het kan tot 15 minuten duren tot je modem weer helemaal is opgestart en je wifi het weer goed doet.

    Je modem maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Heb je een zwart Ziggo modem zoals op het plaatje?

    Heb je een zwart wifi-modem van Ziggo, zoals op de afbeelding hierboven?

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je modem?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi bij je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Kijk of je je Mediabox XL een betere plek kunt geven

    We weten dat je je Mediabox XL niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet hem tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je Mediabox XL in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet je Mediabox XL vrij, wat hoger en gebruik de originele kabel
    • Verstop je Mediabox XL niet in een dichte kast of achter een ander apparaat
    • Betonnen vloeren en muren, glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je game controllers, de babyfoon of een draadloze geluidsinstallatie

     

  • Geef je modem een betere plek

    Het modem staat bij veel mensen op de grond in de meterkast of verstopt achter de tv of in een kast. Dit geeft problemen omdat: 

    • de signalen zo verstoord of tegengehouden worden
    • en de wifi zich niet goed kan verspreiden

    Geef je modem een nieuw, beter plekje. Dit doet vaak wonderen. Zorg ervoor dat het modem:

    • op minimaal 1,5 meter hoogte staat, maar houd 30 cm afstand van het plafond
    • in de woonkamer zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten
    • in de meterkast niet te dicht bij waterleidings- of verwarmingsbuizen staat
    • Gebruik een originele kabel
    • Zet je modem niet achter of binnen 1 meter afstand van een ander elektrisch apparaat, dichtbij een verwarming of in een dichte kast
    • Kijk of er geen andere stoorzenders in de buurt zijn en pas de plek van die verstoorders van het signaal zo mogelijk aan
  • Kijk of je je modem een betere plek kunt geven

    We weten dat je het modem niet altijd kunt verplaatsen. Maar zet het tijdelijk op minimaal 1,5 meter hoogte en zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten. Zo kunnen we deze oorzaak uitsluiten.

    • Hou je modem in de buurt, het liefst in de ruimte waar je het vaakst de wifi gebruikt
    • Zet of hang het op minimaal 1,5 m hoogte en gebruik de originele kabel
    • Verstop je modem niet achter een ander apparaat, zet hem niet bij een verwarming of in een dichte kast
    • Betonnen vloeren en muren, dik glas, metaal, isolatie en water verstoren de verspreiding van het wifi-signaal
    • Houd andere wifi-apparaten op minimaal 1 meter afstand, om verstoring van het signaal te voorkomen. Denk aan je alarmsysteem, game controllers, de babyfoon, een draadloze geluidsinstallatie of deurbel

     

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brand er een rode Offline melding op je Mediabox XL?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline melding is verdwenen.

    Als de offline melding er nog staat dan is je Mediabox XL niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de lampjes op je wifi-versterker normaal?

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Branden de vier lampjes op je Wifimodem?

    Wacht minimaal 7 minuten tot de vier lampjes op je Ziggo modem weer aanhoudend branden.

    Als de vier lampjes nog niet branden of knipperen, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de lampjes op je wifi-versterker normaal?

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt internetten.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Brandt het witte lampje op je Connectbox?

    Is je modem weer opgestart en brandt het witte lampje op je modem weer aanhoudend?

    Als het witte lampje niet brandt, is je modem niet goed opgestart of nog bezig met opstarten. Wacht daarom nog even voor je verder gaat.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de twee wifi-lampjes op je wifi-versterker?

  • Branden de lampjes op je wifibooster?

    Branden de lampjes op je wifi-versterker normaal?

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Ons advies

    Je hebt een slechte verbinding op een van je apparaten. Dit kun je doen:

    1

    Voorkom verstoringen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je pods verstoren. 

    2

    Gebruik het juiste wifi-netwerk

    Het kan zijn dat je niet met het goede wifi-netwerk bent verbonden. Controleer dit in de instellingen van je apparaat. De naam van je wifi staat in de app of onderop het apparaat.

    3

    Ga verder in de SmartWifi app

    In de SmartWifi app optimaliseer je de wifi, doe je een wifi thuisscan en wijzig je allerlei instellingen.

    4

    Check je apparaat

    Zet je eigen apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    5

    Bekabel je game console

    Ben je een online game fanaat? Sluit je game console dan aan op je modem met een internetkabel (UTP). Zo heb je de snelste en meest stabiele verbinding en dus de beste game-ervaring.

    Wifi of bekabeld internet doet het niet | Klantenservice | Ziggo

    6

    Verwijder oude wifi-versterkers

    Slimme wifi werkt niet altijd goed samen met andere wifi-versterkers zoals oude wifiboosters, range extenders en wifi routers. Gebruik jij nog andere wifi-apparaten? Koppel ze dan eens los. Haal de stroom er af en kijk of je wifi zo beter is.

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Je wifi werkt wel op een ander apparaat? Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Voorkom verstoringen

    Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten die radiosignalen versturen het wifi-signaal van je TP-Link pods verstoren. 

    2

    Gebruik het juiste wifi-netwerk

    Het kan zijn dat je niet met het juiste wifi-netwerk bent verbonden. Controleer dit in de instellingen van je apparaat. De naam van je wifi staat in de app of als je het niet hebt veranderd onderop het apparaat.

    3

    Zet de wifi van je modem uit

    Als de wifi van je modem aanstaat, zenden zowel het modem als de TP-Link pods een wifi-netwerk uit. Dit botst met elkaar. Zet daarom de wifi op je modem uit. 

    4

    Check je eigen apparaat

    Is er iets met je apparaat aan de hand? Probeer eens opnieuw op te starten, opnieuw met je wifi te verbinden of start bijvoorbeeld de probleem oplosser van Windows.

    5

    Bekabel je game console

    Ben je een online game fanaat? Sluit je game console dan aan op je modem met een internetkabel (UTP). Zo heb je de snelste en meest stabiele verbinding en dus de beste game-ervaring.

    We helpen je verder

    Onze experts zijn bereikbaar van 8.00 uur in de ochtend tot 20.00 uur 's avonds. Ze helpen je tijdens de openingstijden graag via de chat op de volgende pagina.

    Mijn Ziggo app

    24/7 contact via de messenger

    Ziggo Community

    Tips en trucs van andere leden

  • Ons advies

    Dit kun je doen om je wifi beter te laten werken:

    1

    Controleer de status van de pods

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje voor meer informatie over de status van de pods. Misschien is er een update gaande. 

    2

    Zet de TP-Link in access point modus

    Staan je TP-Link pods wel in de juiste modus? Met behulp van de Deco app zet je de bewerkingsmodus op Access point.

    3

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    4

    Controleer de stekker en stroom

    Check of alle TP-Link pods goed in het stopcontact zitten en of er stroom op staat. Check ook of het aan- uitknopje nog goed staat.