Je had vast wat anders in gedachten dan 404
Gebruik de zoekbalk om de juiste pagina te vinden. Dan verbinden we je meteen door.
Voor de beste wifi zet je het modem rechtop neer:
Voor de beste wifi zet je het modem rechtop neer:
Je modem is verouderd. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuw modem aan te vragen.
Mooi, je modem is online en je hebt internet aangesloten. Goed gedaan!
Als je wifi-versterkers hebt, sluit die dan nu aan. Heb je televisie? Dan kun je daarmee verder.
Gebruik de internetkabel om je pc of laptop aan te sluiten op je modem.
Internetkabels bestel je in de Ziggo webshop. Dan weet je zeker dat je goede kwaliteit in huis haalt.
internetkabel
Stop de internetkabel in je pc of laptop en aan de andere kant in het modem.
Connectbox modem
Gebruik de internetkabel om je pc of laptop aan te sluiten op je modem.
Internetkabels bestel je in de Ziggo webshop. Dan weet je zeker dat je goede kwaliteit in huis haalt.
internetkabel
Stop de internetkabel in je pc of laptop en aan de andere kant in het modem.
Sagemcom modem
Om te kijken of je nieuwe modem werkt, open je internet: Chrome, Safari of Internet Explorer. Typ www.ziggo.nl en kijk of onze website opent.
Herstart de computer of laptop die je met internetkabel aan het modem hebt verbonden.
Sluit een ander apparaat via internetkabel aan op het modem en kijk of het internet op dit apparaat wel werkt.
Herstart het modem door 10 seconden de stroom eraf te halen. Wacht 5 minuten en probeer of je de website opent.
Het kan dat het lampje op je modem een andere kleur heeft. Hier vind je een uitleg van wat de kleuren betekenen.
Kleur lampje | Uitleg | Actie |
wit |
Een wit (knipperend) lampje geeft aan dat het modem aan het opstarten is of goed werkt. | Alles is in orde. |
geel |
Knippert het lampje wit en zie je na 30 seconde een rood, geel of blauw lampje? Dan geeft het modem aan dat er een probleem is. | Controleer de coaxkabel en herstart het modem. Lost dit het niet op? Bekijk wat je kunt doen. |
groen |
Bij een knipperend groen lampje is je modem bezig met een firmware update. Blijft het groene lampje branden? Dan is je modem online en in bridge modus. | Wacht op het knipperende groene lampje. De update is klaar als de lampjes veranderen. Bij een blijvend groen lampje is je modem in orde. Blijft het lampje groen knipperen? Bekijk onze adviezen. |
blauw |
Is het lampje langzaam blauw aan het knipperen? Dan is WPS* gestart en kan je een apparaat verbinden. Als het niet lukt om te verbinden dan is het lampje ook blauw, maar knippert deze sneller. Zodra het lampje blauw blijft branden is de verbinding via WPS gelukt. | Probeer via WPS verbinding te maken. Lukt dit niet? Probeer het opnieuw of maak verbinding via wifi-naam en wachtwoord. |
rood |
Een rood lampje geeft aan dat er een probleem is met het modem. |
Controleer de coaxkabel en herstart je modem. Helpt dit niet? Bekijk onze adviezen. |
* WPS staat voor Wifi Protected Setup:
Wil je meer informatie? In de SmartWifi app zie je bij Apparaten de status van je modem.
Het kan dat het lampje op je modem een andere kleur heeft. Hier vind je een uitleg van wat de kleuren betekenen.
Kleur lampje | Uitleg | Actie |
wit |
Een witte (knipperende) lichtring geeft aan dat het modem aan het opstarten is of goed werkt. | Alles is in orde |
groen |
Als de lichtring groen knippert wordt er een firmware update geïnstalleerd. | Wacht tot de update klaar is en de lichtring verandert. Blijft de lichtring knipperen? Bekijk wat je kunt doen. |
|
Is de lichtring langzaam blauw aan het knipperen? Dan is WPS* gestart en kan je een apparaat verbinden. Als het niet lukt om te verbinden dan is de lichtring ook blauw, maar knippert deze sneller. Zodra de lichtring blauw blijft branden is de verbinding via WPS gelukt. | Probeer via WPS verbinding te maken. Lukt dit niet? Probeer het opnieuw of maak verbinding via wifi-naam en wachtwoord. |
rood |
Een rood (knipperend) lampje geeft aan dat er een probleem is met het modem. |
Bij een knipperend rood lampje zet je het modem even uit en op een andere plek. Zet het modem daarna weer aan. Blijft het rode lampje branden? Controleer de kabel en zet het modem weer aan. Lost dit het probleem niet op? Bekijk onze adviezen. |
* WPS staat voor Wifi Protected Setup:
Wil je meer informatie? In de SmartWifi app zie je bij Apparaten de status van je modem.
Als je het modem aanzet, zoekt het naar signaal en werkt het nieuwe versies bij. Daarna brandt de lichtring aanhoudend wit.
Connectbox Giga
Gebruik de internetkabel om je pc of laptop aan te sluiten op je modem.
Internetkabels bestel je in de Ziggo webshop. Dan weet je zeker dat je goede kwaliteit in huis haalt.
internetkabel
Stop de internetkabel in je pc of laptop en aan de andere kan in het modem.
Connectbox Giga modem
Met slimme wifi-versterkers zorg je voor wifi op alle plekken in huis. Uitleg over SmartWifi
Sluit voor de beste verbinding een aantal apparaten aan met een internetkabel. Denk aan de Next Mini, je laptop of spelcomputer.
Met slimme wifi-versterkers zorg je voor wifi op alle plekken in huis. Uitleg over SmartWifi
Sluit voor de beste verbinding een aantal apparaten aan met een internetkabel. Denk aan de Next Mini, je laptop of spelcomputer.
Haal oude kabels of een splitter uit de hoofdaansluiting. Je sluit het modem meteen aan met de nieuwe materialen die zijn meegeleverd in de doos.
AOP smal, Technetix
Haal oude kabels of een splitter uit de hoofdaansluiting. Je sluit het modem meteen aan met de nieuwe materialen die zijn meegeleverd in de doos.
AOP 1 gat links, Braun
Klik of duw de ronde kabel vast, onderaan op de achterkant van je modem. Klik de andere kant van de kabel in de hoofdaansluiting of de splitter. Draaien of schroeven gaat niet.
Sluit dan je vaste telefoon aan op poort Tel 1 aan de achterkant van je modem. Deze zit onder de 4 internetpoorten.
Steek de stroomstekker in het stopcontact. Stop de andere kant helemaal onderaan in het modem. Controleer of de aan- en uitschakelaar van het modem op Aan staat.
Dan brandt het witte lampje onderaan. De groene lampjes van Internet en Vast Bellen gaan na 2 minuten automatisch uit.
Connectbox
Als je het modem aanzet, zoekt het naar signaal en nieuwe versies van de software. Daarna brandt het lampje onderaan wit.
Sagemcom modem
Met slimme wifi-versterkers zorg je voor wifi op alle plekken in huis. Uitleg over SmartWifi
Sluit voor de beste verbinding een aantal apparaten aan met een internetkabel. Denk aan de Next Mini, je laptop of spelcomputer.
De internetverbinding werkt nog niet.
Zet het modem nog eens uit en weer aan en wacht 15 minuten.
Het witte lampje onderaan het modem moet nu wit blijven branden.
Sagemcom modem met wit lampje
De internetverbinding werkt nog niet.
Zet het modem nog eens uit en weer aan en wacht 15 minuten.
De witte lichtring van het modem moet nu wit blijven branden.
Connectbox Giga met witte lichtring
De internetverbinding werkt nog niet.
Zet het modem nog eens uit en weer aan en wacht 15 minuten.
Het witte lampje onderaan het modem moet nu wit blijven branden.
Connectbox met wit lampje
Het kan dat het lampje op je modem een andere kleur heeft. Hier vind je een uitleg van wat de kleuren betekenen.
Kleur lampje | Uitleg | Actie |
wit |
Een wit (knipperend) lampje geeft aan dat het modem aan het opstarten is of goed werkt.
|
Alles is in orde. |
groen knipperend |
Als het lampje groen knippert, zoekt je modem naar signaal of een firmware update. | Wacht tot de lampjes veranderen. Blijft het lampje knipperen? Bekijk onze adviezen. |
2 x groen |
Zo is het modem online. De 2 groene lampjes gaan na 2 minuten vanzelf uit. | Geen actie nodig. |
3 x groen |
Met 3 groene lampjes is je modem online en in bridge-modus. Het geeft het wifi-signaal door aan een verbonden wifi-versterker. | Knippert het onderste lampje? Controleer dan de coaxkabel en herstart je modem. Blijft het lampje knipperen? Bekijk wat je kunt doen. |
groen en wit |
Knippert het groene wifi-lampje en is het onderste lampje wit? Dan is WPS* gestart. | Je kunt een apparaat via WPS* verbinden. |
rood |
Een rood lampje geeft aan dat er een probleem is met het modem. | Zet je modem even uit, verplaats hem en zet het daarna weer aan. Werkt dit niet? Bekijk onze adviezen. |
rood knipperend |
Als het wifi-lampje rood knippert, is het verbinden via WPS* mislukt. | Probeer het nog eens of maak weer verbinding met je eigen wifi-netwerk en gebruik je wachtwoord. Het rode wifi-lampje gaat daarna vanzelf uit. |
* WPS staat voor Wifi Protected Setup:
Wil je meer informatie? In de SmartWifi app zie je bij Apparaten de status van je modem.
Klik of duw de ronde kabel vast, onderaan op de achterkant van je modem. Klik of duw de andere kant van de kabel in de hoofdaansluiting of de splitter. Draaien of schroeven gaat niet.
Sluit dan je vaste telefoon aan op poort Tel 1 aan de achterkant van je modem. Deze zit onder de 4 internetpoorten.
Pak het laadblok en de bijbehorende kabel.
Stop de stroomkabel in het laadblok. Steek de andere kant van deze kabel in een stopcontact.
Controleer of de aan- en uitschakelaar van het modem op Aan staat.
Bel of chat met een wifi-specialist. We gaan je verder helpen.
Bel of chat met een wifi-specialist. We gaan je verder helpen.
Geef aan welke hoofdaansluiting je in huis hebt.
Geef aan welk modem je gebruikt. De merknaam en het model staat op de onderkant.
Ziet je hoofdaansluiting er anders uit dan op de afbeeldingen of weet je het niet zeker? Chat of bel dan even en we helpen je verder.
Ga nog eens op zoek:
Goed zo! Klik op Ja, gevonden en geef aan welke hoofdaansluiting het is.
Vind je de hoofdaansluiting niet op de plek waar je hem wil hebben? Maak dan een afspraak om je AOP te laten verplaatsen.
Haal oude kabels of een splitter uit de hoofdaansluiting. Je sluit het modem meteen aan met de nieuwe materialen die zijn meegeleverd in de doos.
AOP met Ziggo logo, Teleste
Haal oude kabels of een splitter uit de hoofdaansluiting. Je sluit het modem meteen aan met de nieuwe materialen die zijn meegeleverd in de doos.
AOP aansluiting links, Braun
Voor de beste wifi zet je het modem rechtop neer:
Klik of duw de ronde kabel vast, onderaan op de achterkant van je modem. Schroeven gaat niet. Duw de andere kant van de kabel in de hoofdaansluiting of de splitter. Draaien hoeft niet.
Sluit dan je vaste telefoon aan op poort Tel 1 aan de achterkant van je modem. Deze zit onder de 4 internetpoorten.
Pak het laadblok en de bijbehorende kabel.
Steek de stekker in het stopcontact en de andere kant in het modem. De aan- en uitschakelaar van het modem moet op Aan staan (het streepje). Controleer dit.
De hoofdaansluiting of het Abonnee Overname Punt (AOP) is een wit stopcontact. Dit zit vaak in de meterkast of in de woonkamer.
Gebruik de zoekbalk om de juiste pagina te vinden. Dan verbinden we je meteen door.
Stap voor stap in 20 minuten klaar
We helpen je met het aansluiten van internet:
Heb je al internet? Sluit dan je wifi-versterkers aan.
In een nieuw pakket zitten soms ook onderdelen die je niet nodig hebt. Het is niet erg als je onderdelen overhoudt.