Vragen over je factuur?

Soms wil je wat extra uitleg over je factuur. Zo kan de eerste wat ingewikkelder zijn dan verwacht. Ook na een wijziging binnen je abonnement is je factuur iets uitgebreider dan normaal. Daarom leggen we de meest voorkomende situaties aan je uit.

Bekijk je facturen van de afgelopen 18 maanden in Mijn Ziggo of de Mijn Ziggo app:

De 1e factuur

Een paar dingen zijn handig om te weten als je de 1e factuur krijgt:

1. Je betaalt je abonnementsgeld altijd een maand vooruit.

Stel je abonnement gaat in op 15 januari. Dan krijg je je eerste factuur in februari. Omdat je een maand vooruit betaalt, staat op de factuur van februari ook maart gefactureerd. Je betaalt dus in februari voor januari, februari en maart. In maart betaal je dan voor april, enzovoort.

15 - 31 januari 30 euro*
1 - 28 februari 60 euro*
1 - 31 maart 60 euro*
Totaal in februari te betalen 150 euro*

* Dit zijn voorbeeldprijzen en geen werkelijke prijzen.

2. Op de eerste factuur staan vaak ook eenmalige kosten zoals activatiekosten. 

Eerste factuur

Abonnement gewijzigd

Heb je je abonnement gewijzigd? Dat zie je waarschijnlijk terug op de eerstvolgende of de daaropvolgende factuur.

1. Bestel je bijvoorbeeld een extra zenderpakket begin januari? Dan staat dit op de eerstvolgende factuur in januari. Je betaalt dan voor januari en februari de kosten voor het extra zenderpakket. Is de factuur al gemaakt als je het extra zenderpakket hebt besteld? Dan staan deze kosten pas op de factuur van februari. Je betaalt dan voor januari, februari en maart de kosten voor het extra zenderpakket.  

15 - 31 januari € 3,50*
1 - 28 februari € 7*
1 - 31 maart € 7*
Totaal in februari te betalen € 17,50*

* Dit zijn voorbeeldprijzen en geen werkelijke prijzen.

2. Als je iets hebt opgezegd en de factuur is al gemaakt, halen we het te veel betaalde geld in de volgende maand van je abonnementskosten af. 

3. Als je iets wijzigt brengen we soms activatiekosten in rekening. 

Monteur

Is er een monteur bij je langs geweest? Dan kan het zijn dat je daarvoor moet betalen. Deze kosten kunnen verschillen, want het ligt er maar net aan wat de monteur voor je heeft gedaan.  

Ook als je op het afgesproken moment niet thuis was en je dit niet op tijd hebt doorgegeven worden er kosten in rekening gebracht. 

Eenmalige kosten

Voorbeelden van eenmalige kosten zijn:

Korting of vergoeding

Heb je een abonnement besteld met korting? Dan kan je factuur hoger uitvallen dan verwacht als de kortingsperiode is afgelopen. De einddatum van de korting vind je op de factuur.

Zie je op je factuur een bedrag met een minteken ervoor? Dat is een korting of een vergoeding.

Verbruikskosten

Je verbruikskosten betaal je altijd een maand achteraf. 

Bel je in januari met je jarige tante in Australië? En bestel je diezelfde maand alle Tarantino-films On Demand? Deze kosten zie je dan in februari terug op je factuur.

Veelgestelde vragen

De facturen en specificaties van de laatste 18 maanden staan in Mijn Ziggo en de Mijn Ziggo app. Heb je een oudere factuur nodig? Dan kunnen we deze nasturen. Hier worden wel kosten voor gerekend. Neem contact met ons op.

Uitgebreide gespreksspecificaties van langer dan een jaar geleden vernietigen we en kunnen we dus niet nasturen.

Wil je ook betalen via automatische incasso? Je regelt het eenvoudig in Mijn Ziggo. Of per post via een schriftelijke machtiging.

In Mijn Ziggo of de Mijn Ziggo app vind je een gespecificeerde factuur.

Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Deze sturen we misschien op een later moment dan je van ons gewend bent. Op de factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Gesprekskosten brengen we altijd achteraf in rekening, omdat deze kosten dan pas bekend zijn.

Meer over facturen

Mijn Ziggo app

Je factuur vind je elke maand in de Mijn Ziggo app. 
Download hem nu!

Mijn Ziggo app

Mijn Ziggo

Elke maand zetten we je factuur in Mijn Ziggo. 

Direct naar Mijn Ziggo

Betalen van je factuur

De meeste klanten kiezen voor automatische incasso. Wil je de factuur op een andere manier betalen?

Bekijk alle betaalmogelijkheden

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo