Tv-signaal verbeteren

Van het NOS Journaal tot een spannende wedstrijd in de Champions League. We zorgen ervoor dat het via de kabel allemaal goed bij je binnenkomt. Vervolgens is het belangrijk dat het signaal je tv of mediabox goed bereikt. Dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Je leest hier hoe je dat het beste regelt.

Helemaal geen tv? Check dan eerst of er een storing is.

  • Vul een geldige postcode in, bijv: 1234AB
  • Vul een geldige huisnummer in, zonder toevoeging
Toevoeging selecteren Geen toevoeging
Vul een geldige postcode in, bijv: 1234AB
Vul een geldige huisnummer in, zonder toevoeging
De combinatie van je postcode en huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typfout gemaakt?

Status

Bekend sinds

Wanneer is het opgelost?

Opgelost sinds

We hebben geen werkzaamheden gepland op dit adres We hebben geen storingen gevonden op dit adres

Werkzaamheden (0)

Storingen (0)

Werkzaamheden (0)

Storingen (0)

Ontvang een bericht wanneer de storing is opgelost

SMS naar 06-nummer:
Vul een nummer of e-mailadres in.
Er is iets fout gegaan. Heb je misschien een typfout gemaakt?
We hebben je aanmelding binnen. Je krijgt een bericht wanneer de storing is opgelost.

Stap 1: een storing of stoorbron?

Voordat je ergens mee aan de slag gaat, willen we natuurlijk eerst zeker weten dat er geen storingen of werkzaamheden buitenshuis zijn.

Zo controleer je op storingen en stoorbronnen

Stap 2: komt het signaal goed binnen?

Een signaalprobleem maar geen bekende storingen? Om snel duidelijk te krijgen waar het probleem zit beginnen we bij de basis: de hoofdaansluiting.

Zo controleer je de hoofdaansluiting

Stap 3: kabels en aansluitingen

Bij stap 2 hebben we ontdekt dat het signaal goed binnenkomt. Maar ergens binnen gaat het mis.

Zo controleer je of je de juiste kabels en connectoren gebruikt

Stap 4: meerdere tv's?

Heb je slecht beeld op een andere televisie? We helpen je graag met oplossingen voor het versterken van signaal bij langere afstanden.

Zo krijg je goed beeld op je tweede en derde televisie

Stap 5: foutcode of e-melding?

Zie je een foutcode of e-melding in beeld? Zoek je foutmelding op. Dan leggen we je uit wat de melding betekent en hoe je het oplost.

Zoek je foutcode op

Kom je er toch niet uit?

Ben je de oplossing voor jouw probleem nog niet tegen gekomen? We helpen je graag online verder.

Zie je het toch niet zitten om er zelf mee aan de slag te gaan? Ook dan helpen we je graag. Je kunt bijvoorbeeld een servicemonteur langs laten komen die tegen kostprijs alle kinken uit de spreekwoordelijke kabels haalt.

Lees meer over een extra monteursbezoek

Stelling 1:

Kabels in de muur hoef je niet te vervangen want die beschadigen niet.

Over de Ziggo Community

De Ziggo Community is de plek waar abonnees elkaar vragen stellen, op elkaars topics reageren en tips delen. Ontdek de mogelijkheden van Ziggo producten en diensten samen met andere abonnees: van gave apps, aansluiten van game-computers tot de laatste films en series.

De nieuwste vragen over televisie

Ziggo Community

Dé plek waar je met Ziggo klanten bijpraat over het gebruik van televisie, internet, bellen en al onze andere diensten.

Ziggo CommunityVind je onderwerp

Dé plek waar je met Ziggo klanten bijpraat over het gebruik van televisie, internet, bellen en al onze andere diensten.

Ziggo Community

Dé plek waar je met Ziggo klanten bijpraat over het gebruik van televisie, internet, bellen en al onze andere diensten.

De nieuwste vragen over televisie