Factuur betalen
Iedere maand krijg je een factuur van Ziggo. Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je een betaling zelf overmaken? Bekijk dan hier de betaalmogelijkheden.
Iedere maand krijg je een factuur van Ziggo. Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je een betaling zelf overmaken? Bekijk dan hier de betaalmogelijkheden.
De meeste klanten kiezen voor automatische incasso. Het is gratis, betrouwbaar en makkelijk. Bij deze manier van betalen schrijven we het factuurbedrag iedere maand automatisch van je rekening af. Je betaalt altijd op tijd en kunt het bedrag tot 56 dagen na de factuurdatum laten terugstorten. De betaling verwerken we binnen één werkdag.
Wil je ook betalen via automatische incasso? Je regelt het eenvoudig in Mijn Ziggo. Of per post download hiervoor het formulier schriftelijke machtiging.
Betaal snel en handig via iDEAL. Op een werkdag voor 16.00 uur, verwerkt je bank de betaling dezelfde werkdag nog.
Hoe werkt het?
Heb je een e-mailadres in Mijn Ziggo opgegeven? Dan krijg je een paar dagen voor de afschrijving een factuurnotificatie. Dat is een e-mail waarin we laten weten dat je nieuwe factuur klaarstaat in Mijn Ziggo en waarin staat wat je factuurbedrag is.
Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 18 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.
Je rekeningnummer wijzig je heel makkelijk in Mijn Ziggo. Je krijgt een bevestigingsbrief van de wijziging.
Je hebt dan een servicenummer gebeld. Dat zijn nummers die beginnen met 090, 18, 084 of 087. De kosten voor deze nummers bestaan uit twee delen en staan daarom op 2 aparte regels. Lees meer over servicenummers.
Ja, dat kan. Je hebt hiervoor nodig:
Je vindt deze gegevens op je maandelijkse factuur in Mijn Ziggo. Je factuur bekijk je zo:
Het rekeningnummer (IBAN) vind je in de rechterbovenhoek van je factuur. Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.
Het kan natuurlijk zijn dat betalen even niet goed uitkomt. Vraag een betaalregeling aan.
Soms lukt het niet een bedrag via automatische incasso af te schrijven. Dat komt voor in de volgende situaties:
Is een incasso niet gelukt? Betaal de rekening dan handmatig.
Ben je het niet eens met een afschrijving? Of heb je er vragen over? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we er samen naar.
Soms wil je extra uitleg over je factuur. Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, kan een factuur anders zijn dan je verwacht.
Het kan wel eens voorkomen dat je een rekening niet op tijd hebt betaald. Maar bij een langdurige betalingsachterstand, loop je wel het risico dat je wordt afgesloten.
Maandelijks ontvang je een factuur voor je abonnement en verbruikskosten. Je vindt je factuur in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.