Overstappen

Zit je nog bij een andere provider en wil je overstappen? Dat is zo gepiept met onze Overstapservice.

Stap over naar Ziggo

Stap je over naar Ziggo, dan regelen wij de overstap van je huidige abonnement. Het enige dat je zelf hoeft te doen, is tijdens het bestellen aangeven dat je de Overstapservice wilt gebruiken.

Standaard bij Alles-in-1: overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd. Dat is de Ziggo Power Promise. En die krijg je als je nu kiest voor Ziggo.

 
 

1, 2, 3, 4... geregeld!

Keuze gemaakt? Volg dan de vier stappen van onze Overstapservice. Stap voor stap geven we aan hoe je zonder problemen de overstap naar Ziggo maakt.

1. Check je huidige contract

  • Overstappen? Check dan eerst even wat je huidige contract- en opzegtermijn is. Dat is handig, want zo voorkom je dubbele kosten.
  • Tijdens je online bestelling kun je kiezen voor de Overstapservice. Wij zeggen dan voor je op bij je oude provider.
  • Je kunt de Overstapservice gebruiken als de overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 90 dagen in de toekomst ligt. We hebben minimaal 30 dagen nodig, omdat we te maken hebben met de wettelijke opzegtermijn van je huidige provider.

2. Bestel je pakket

Internet + Televisie
  • Heb je momenteel televisie- en internet bij de dezelfde provider? Dan gaat de overstap van je televisie automatisch mee als je kiest voor de Overstapservice. Heb je televisie bij een andere partij dan je internetprovider? Dan moet je die eerst zelf opzeggen.
  •  
Nummerbehoud
  • Het meenemen van je huidige vaste telefoonnummer, geef je ook aan tijdens je online bestelling. Wij zeggen het contract bij je huidige telefonieaanbieder vervolgens voor je op. Je hoeft zelf verder niets te regelen. Zeg niet zelf je nummer op! Want dan kunnen we 'm niet meer overnemen.
  •  

3. Bevestiging

Kort na je bestelling ontvang je per mail een overzicht van je bestelling. Per ongeluk een verkeerd e-mailadres opgegeven? Dan sturen we je bevestiging per post. Daarna ontvang je een definitieve orderbevestiging. Vaak is dat binnen enkele uren.
 
Vlak voordat je abonnement ingaat, ontvang je een e-mail met een Track & Tracecode. Zo kun je je pakket volgen via PostNL.
 

4. Levering & Installatie

Doe-het-zelf-installatiepakket

Enkele dagen voor activatie ontvang je via PostNL een doe-het-zelf pakket waarmee je je producten heel eenvoudig zelf installeert. Dat is echt de allersnelste weg naar installatie. En een hele makkelijke. Want of je nu technisch bent of niet, ons doe-het-zelf-installatiepakket met uitgebreide handleiding is geschikt voor iedereen. Echt.

Gratis monteur

Kom je er toch zelf niet uit? Maak dan een gratis afspraak met een monteur via het speciale telefoonnummer dat je in het doe-het-zelf-pakket vindt. Dat is een expert die pas weggaat op het moment dat je pakket en wifi perfect werkt. Beloofd. Je hebt deze Installatiegarantie tot acht weken nadat je het pakket ontvangen hebt.

Overstappen naar een zakelijk abonnement?

 
 

Veelgestelde vragen

Ik zit bij een andere internet- en/of telefonieaanbieder en ik wil overstappen naar Ziggo. Hoe werkt dit?

Stap nu over naar Ziggo en wij regelen je overstap. Het enige dat je hoeft te doen is aangeven tijdens het bestellen dat je de Overstapservice wilt gebruiken. 

Bestel je liever telefonisch? Hou dan deze gegevens bij de hand: 

  • contractnummer van je huidige abonnement
  • contractdatum van je huidige abonnement

Heb ik voor Telefonie van Ziggo mijn telefonieabonnement bij mijn huidige aanbieder nog nodig?

Nee, je hebt geen telefonieabonnement meer nodig van een andere aanbieder om te bellen via onze kabel.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

Wij kunnen je huidige telefoonnummer overnemen. Wil je je nummer behouden, zeg dan vooral niet zelf je abonnement op. Wij nemen contact met je huidige provider op om je nummer over te nemen.

Hoe werkt nummerbehoud?

  • We nemen je huidige vaste nummer over
  • We zeggen het contract bij je huidige telefonieaanbieder voor je op

Je hoeft zelf verder niets te regelen.

Houd rekening met de looptijd van je contract bij je huidige telefonieaanbieder en controleer de voorwaarden om verrassingen te voorkomen. Neem voor informatie contact op met je huidige aanbieder.