Overslaan en ga naar inhoud

Overstappen naar Ziggo

Makkelijk en snel geregeld met de Overstapservice

  • Gratis overstapservice
  • Nooit dubbele kosten
  • Geen moment zonder Internet & TV
Ziggo GO voetbal kijken

Overstappen naar Internet & TV van Ziggo

Er zijn 100 redenen te bedenken waarom je wilt overstappen naar Ziggo. En eigenlijk maar eentje om het niet te doen: teveel gedoe. Gelukkig is dat met Overstapservice verleden tijd. Wij regelen de opzegging bij je huidige provider en zorgen ervoor dat je geen seconde zonder internet, televisie en telefonie zit. 

Zo werkt overstappen naar Ziggo

Stap je over naar Ziggo, dan regelen wij de overstap van je huidige abonnement. Het enige wat je zelf hoeft te doen, is tijdens het bestellen aangeven dat je de Overstapservice wilt gebruiken. Volg onderstaande stappen en geniet binnenkort van Ziggo bij jouw thuis

Controleer je huidige contract

  • Check eerst even wat je huidige contract- en opzegtermijn is. Dat is handig, want zo voorkom je dubbele kosten. Wil je overstappen voordat je huidige contract afloopt? Dan kan je huidige provider een afkoopsom rekenen.

  • Je kunt de Overstapservice gebruiken als de overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst ligt. We hebben minimaal 30 dagen nodig, omdat we te maken hebben met de wettelijke opzegtermijn van je huidige provider.

  • Zorg ervoor dat je een abonnement aanvraagt op hetzelfde adres als waar je huidige provider je dienst(en) levert. Ga je verhuizen? Dan kun je de Overstapservice niet gebruiken. Zeg dan zelf je oude provider op.

  • Tijdens je online bestelling kun je kiezen voor de Overstapservice. Wij zeggen dan voor je op bij je oude provider. En regelen dat je niet zonder televisie of internet zit tijdens je overstap.

Bestel je Ziggo pakket

Plaats je bestelling en geef aan dat je gebruik maakt van de Overstapservice. Let erop dat je lopende contract binnen 3 maanden afloopt. Ligt de einddatum van je contract verder dan 3 maanden, dan kun je nog geen gebruik maken van de Overstapservice.

Wil je ook je vaste telefoonnummer meenemen naar Ziggo? Ook dat kies je tijdens je online bestelling.  Je hoeft zelf verder niets te regelen. Zeg dus niet zelf je nummer op, want dan kunnen we 'm niet meer overnemen.

Ontvang je bevestiging

Kort na je bestelling ontvang je per mail een overzicht van je bestelling. Per ongeluk een verkeerd e-mailadres opgegeven? Dan sturen we je bevestiging per post. Daarna ontvang je een definitieve orderbevestiging. Vaak is dat binnen enkele uren.

Vlak voordat je abonnement ingaat, ontvang je een e-mail met een Track & Tracecode. Zo kun je je pakket volgen via PostNL.

bevestig overstappen

Levering en installatie

Is je overstapverzoek goedgekeurd door je oude provider? Dan sturen we je een bevestiging en delen we de geplande overstapdatum.

Enkele dagen voor activatie ontvang je via PostNL een doe-het-zelf pakket waarmee je je producten heel eenvoudig zelf installeert. Dat is echt de allersnelste weg naar installatie. En een hele makkelijke. Want of je nu technisch bent of niet, ons doe-het-zelf-installatiepakket met uitgebreide handleiding is geschikt voor iedereen. 

Kom je er zelf toch niet uit? Maak dan een gratis afspraak met een monteur via het speciale telefoonnummer dat je in het doe-het-zelf-pakket vindt.
Internet & TV deals

Kies voor Internet & TV van Ziggo en krijg overal in huis perfecte wifi én geniet 12 maanden lang van een streamingdienst of extra tv-pakket.

Veelgestelde vragen

Stap nu over naar Ziggo en wij regelen de overstap van je Televisie-, Internet- en/of Bellen-abonnement. Het enige wat je hoeft te doen, is aangeven tijdens het bestellen dat je de Overstapservice wilt gebruiken.

Bestel je liever telefonisch? Houd dan deze gegevens bij de hand:

  • contractnummer van je huidige abonnement
  • contractdatum van je huidige abonnement

Nee, je hebt geen telefonieabonnement meer nodig van een andere aanbieder om te bellen via onze kabel.

Wij kunnen je huidige telefoonnummer overnemen. Wil je je nummer behouden, zeg dan vooral niet zelf je abonnement op. Wij nemen contact met je huidige provider op om je nummer over te nemen. Geef tijdens je online bestelling aan dat je kiest voor nummerbehoud. Dan regelen wij de opzegging bij je huidige provider en zetten je nummer automatisch om. Zonder extra kosten.

Kies je niet voor nummerbehoud, dan krijg je automatisch een nieuw telefoonnummer.

  • We nemen je huidige vaste nummer over
  • We zeggen het contract bij je huidige telefonieaanbieder voor je op

Je hoeft zelf verder niets te regelen.

Houd rekening met de looptijd van je contract bij je huidige telefonieaanbieder en controleer de voorwaarden om verrassingen te voorkomen. Neem voor informatie contact op met je huidige aanbieder.

Bekijk met de postcodecheck of Ziggo beschikbaar is op jouw adres.

Liever zelf regelen?

Je kunt ook zelf je huidige abonnement opzeggen. Stel je pakket samen en geniet al binnen 3 werkdagen van internet en tv bij je thuis.