Overstappen naar Ziggo

Wil je overstappen van een andere provider naar Ziggo? Dat is zo gepiept met de Overstapservice.

Overstapservice

Er zijn 100 redenen te bedenken waarom je wilt overstappen naar Ziggo. En eigenlijk maar eentje om het niet te doen: teveel gedoe. Gelukkig is dat argument verleden tijd. Want de Ziggo Overstapservice regelt het gewoon voor je. Om te beginnen zeggen we voor je op bij je oude provider. En regelen dat je geen tel zonder internet, televisie en telefonie zit. Huidige nummer behouden? Check, ook je nummerbehoud verzorgen we.

1, 2, 3, 4... overstap geregeld!

Keuze gemaakt? Check dan even deze vier stappen van onze Overstapservice. Zo weet je stap voor stap hoe je zonder problemen de overstap naar Ziggo maakt.

Overstappen naar Ziggo

1. Check je huidige contract

  • Overstappen van provider? Check dan eerst even wat je huidige contract- en opzegtermijn is. Dat is handig, want zo voorkom je dubbele kosten.
  • Tijdens je online bestelling kun je kiezen voor de Overstapservice. Wij zeggen dan voor je op bij je oude provider. En regelen dat je niet zonder televisie of internet zit tijdens je overstap.
  • Je kunt de Overstapservice gebruiken als de overstapdatum minimaal 30 dagen en maximaal 90 dagen in de toekomst ligt. We hebben minimaal 30 dagen nodig, omdat we te maken hebben met de wettelijke opzegtermijn van je huidige provider.
Overstappen tv en internet

2. Bestel je pakket

Internet + Televisie
  • Heb je momenteel televisie- en internet bij de dezelfde provider? Dan gaat de overstap van je televisie automatisch mee als je kiest voor de Overstapservice. Heb je televisie bij een andere partij dan je internetprovider? Dan moet je dat abonnement helaas eerst zelf opzeggen.
  •  
Nummerbehoud
  • Je vaste telefoonnummer behouden? Ook dat kies je tijdens je online bestelling. Wij zeggen het contract bij je huidige telefonieaanbieder vervolgens voor je op. Je hoeft zelf verder niets te regelen. Zeg dus niet zelf je nummer op, want dan kunnen we 'm niet meer overnemen.
  •  
Overstappen alles-in-1

3. Bevestiging

Kort na je bestelling ontvang je per mail een overzicht van je bestelling. Per ongeluk een verkeerd e-mailadres opgegeven? Dan sturen we je bevestiging per post. Daarna ontvang je een definitieve orderbevestiging. Vaak is dat binnen enkele uren.
 
Vlak voordat je abonnement ingaat, ontvang je een e-mail met een Track & Tracecode. Zo kun je je pakket volgen via PostNL.
 
Televisie en internet overstappen

4. Levering & Installatie

Doe-het-zelf-installatiepakket

Enkele dagen voor activatie ontvang je via PostNL een doe-het-zelf pakket waarmee je je producten heel eenvoudig zelf installeert. Dat is echt de allersnelste weg naar installatie. En een hele makkelijke. Want of je nu technisch bent of niet, ons doe-het-zelf-installatiepakket met uitgebreide handleiding is geschikt voor iedereen. Echt.

Gratis monteur

Kom je er toch zelf niet uit? Maak dan een gratis afspraak met een monteur via het speciale telefoonnummer dat je in het doe-het-zelf-pakket vindt. Dat is een expert die pas weggaat op het moment dat je pakket en wifi perfect werkt. Beloofd. Je hebt deze Installatiegarantie tot acht weken nadat je het pakket ontvangen hebt.

Stap over naar Ziggo

Stap je over naar Ziggo, dan regelen wij de overstap van je huidige abonnement. Het enige dat je zelf hoeft te doen, is tijdens het bestellen aangeven dat je de Overstapservice wilt gebruiken.

Standaard bij Alles-in-1: overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd. Dat is de Ziggo Power Promise. En die krijg je als je nu kiest voor Ziggo.

Betaal nu tijdelijk geen activatiekosten.

 
 

Overstappen naar een zakelijk abonnement?

 
 

Veelgestelde vragen

Ik wil overstappen van provider naar Ziggo. Hoe werkt dit?

Stap nu over naar Ziggo en wij regelen de overstap van je televisie-, internet- en/of bellen abonnement. Het enige dat je hoeft te doen is aangeven tijdens het bestellen dat je de Overstapservice wilt gebruiken. 

Bestel je liever telefonisch? Hou dan deze gegevens bij de hand: 

  • contractnummer van je huidige abonnement
  • contractdatum van je huidige abonnement
Heb ik voor Vast Bellen van Ziggo mijn telefonieabonnement bij mijn huidige aanbieder nog nodig?

Nee, je hebt geen telefonieabonnement meer nodig van een andere aanbieder om te bellen via onze kabel.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

Wij kunnen je huidige telefoonnummer overnemen. Wil je je nummer behouden, zeg dan vooral niet zelf je abonnement op. Wij nemen contact met je huidige provider op om je nummer over te nemen. Geef tijdens je online bestelling aan dat je kiest voor nummerbehoud. Dan regelen wij de opzegging bij je huidige provider en zetten je nummer automatisch om. Zonder extra kosten.

Kies je niet voor nummerbehoud, dan krijg je automatisch een nieuw telefoonnummer.

Hoe werkt nummerbehoud?
  • We nemen je huidige vaste nummer over
  • We zeggen het contract bij je huidige telefonieaanbieder voor je op

Je hoeft zelf verder niets te regelen.

Houd rekening met de looptijd van je contract bij je huidige telefonieaanbieder en controleer de voorwaarden om verrassingen te voorkomen. Neem voor informatie contact op met je huidige aanbieder.

 

Liever iemand spreken?

Laat je bellen

Voer je nummer in, dan bellen we je terug.

Bel me nu

Iedere dag geopend van 08.00 - 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 

Chat met ons

Wil je hulp bij bestellen of heb je een andere vraag?

 
 
 
 

Iedere dag geopend van 08.00 - 22.00 uur. Ook in het weekend.

 
 
 
 
 

 691 consumenten beoordelen Ziggo.nl gemiddeld met 4,5 van de 5 sterren.