Opzeggen
Wil je opzeggen? Dat vinden we heel jammer, want we zijn heel blij met jou. Maar natuurlijk regelen we je opzegging netjes. Bel ons, dat werkt het snelste.
Bel ons gratis op 1200
of 0900 - 1884 (normaal tarief)
Jammer dat je weg wilt...
We vinden het jammer dat onze reis samen gaat eindigen. We werken hard aan het onderhouden en verbeteren van onze dienstverlening. Ons netwerk, Ziggo Sport, Movies & Series en al het andere dat het plezier van Ziggo tot in je huiskamer brengt. Toch is het soms tijd om afscheid van elkaar te nemen. We regelen het natuurlijk voor je.
...Zullen we je bellen?
Verhuizen
Stapelen de verhuisdozen zich al op? Tijd om ons je verhuizing door te geven. Laat ons minimaal drie dagen voor de verhuizing het nieuwe adres weten.
Opzeggen bij overlijden
Wil je opzeggen voor een familielid of bekende die is overleden? Laat het ons weten. We beëindigen dan het abonnement of zetten het op een andere naam.
Contract overnemen
Heb je een contract bij Ziggo en wil je het op naam van iemand anders zetten? Dat is mogelijk in het geval van een scheiding of overlijden.
Abonnement overnemen
Abonnement wijzigen
Mag het ietsje minder zijn? Je abonnement pas je heel makkelijk aan in Mijn Ziggo. Ook kun je hier je facturen bekijken en beheer je bijvoorbeeld je e-mailadressen.
Bel gratis 1200
Onze medewerkers helpen je graag. Met persoonlijk advies of een opzegging.
Bel onze Klantenservice gratis via 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief).
Natuurlijk kan je ook online of per post opzeggen met het opzegformulier.
Of we bellen je terug
Veelgestelde vragen
Wat is mijn opzegtermijn?
Je opzegtermijn hangt af van je abonnementsvorm. Meestal is dit een maand.
Bel gratis 1200 (vanaf je vaste of mobiele telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice.
Mijn contractperiode is nog niet afgelopen. Wat nu?
Wil je opzeggen, maar is je contractperiode nog niet afgelopen? Dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Neem voor informatie hierover contact op met onze Klantenservice.
Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. Ze zijn elke dag bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur. Ook op feestdagen.
Moet ik mijn apparatuur terugsturen als ik opzeg?
Apparaten van Ziggo die je in bruikleen hebt, ontvangen we graag terug. Apparaten die je hebt gekocht zijn jouw eigendom en hoef je niet terug te sturen. Zeg je een Mobiele bundel op? Dan kun je de simkaart na de opzegdatum gewoon weggooien.
Weet je niet meer of je een apparaat hebt gekocht of in bruikleen hebt? Neem dan telefonisch contact op met onze Klantenservice. We helpen je graag verder.
Hoe kan ik opzeggen voor iemand die naar een zorginstelling verhuist?
Wil je opzeggen voor een familielid of bekende, die naar een zorginstelling verhuist? Natuurlijk kan dat. De snelste manier: bel ons op 1200 (gratis met Ziggo telefoonaansluiting) of 0900-1884 (normaal tarief). Natuurlijk kan je dit ook op een andere manier aan ons doorgeven: online met het opzegformulier of per post. Dan hebben we het volgende nodig om je opzegging te verwerken:
- je naam, adres, postcode en woonplaats
- je telefoonnummer (mobiel of vast)
- je klantnummer en IBAN rekeningnummer
- je geboortedatum
- wat je wil opzeggen en per wanneer
- de reden van opzegging
Wat moet ik doen als ik ga samenwonen?
Als er al een Ziggo abonnement op je nieuwe adres is, omdat je bijvoorbeeld gaat samenwonen, kan je natuurlijk je abonnement opzeggen. Als je contractperiode nog niet is afgelopen, kunnen er wel extra kosten in rekening worden gebracht. Wil je precies weten hoe dit bij jou zit? Bel dan onze Klantenservice.
Waarom krijg ik nadat mijn abonnement is stopgezet een factuur?
Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Op deze laatste factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zijn deze kosten dan pas zichtbaar en niet direct bij opzegging.
Tot wanneer kan ik mijn bestelling annuleren?
Nadat je de bevestigingsbrief van Ziggo hebt gekregen, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit is wettelijk bepaald. Binnen deze periode kun je zonder kosten afzien van de bestelling en hem terugdraaien.
Annuleren is het snelst geregeld als je belt: 1200 met je vaste aansluiting of 0900 - 1884 (normaal tarief). Maar je kan natuurlijk ook online annuleren met het modelformulier voor herroeping (annuleringsformulier). Vul het formulier in en stuur het naar ons op.
Wil je een zakelijk abonnement opzeggen?
Natuurlijk kan je ook je zakelijke abonnement opzeggen. Dat doe je hier: zakelijk opzeggen
Zakelijk abonnement opzeggen
Je wilt opzeggen. Omdat je verhuist, een voordeliger abonnement zoekt of niet tevreden bent. Wat de reden ook is, vertel het ons telefonisch. Dan zorgen wij dat alles snel en goed geregeld wordt.
Kan het goedkoper?
Jawel. Want ben je al langer klant bij ons, dan verdien je meer. Verleng je nu je abonnement? Dan krijg je elke maand 10 euro korting, 6 maanden lang. Stel hier zelf je nieuwe pakket samen, zodat je alleen verlengt wat je nodig hebt.

Fiks het!
Als iets niet goed werkt, wil je maar één ding: dat het gefikst wordt. En terecht. Dus hapert je wifi, of zie je blokken op je tv-scherm? Vertel het ons. We lossen het graag voor je op.
We bellen
Voldoet je abonnement niet (meer) aan je behoeften? Misschien hoef je dan niet op te zeggen, maar hebben we nog andere interessante producten voor je. We denken graag met je mee.
Weet je zeker dat je helemaal wilt opzeggen, dan doen we dat graag telefonisch. Zo is alles snel en goed geregeld en voorkom je dat je teveel betaalt of bijvoorbeeld ineens te vroeg zonder internet zit.
0800 - 0620
Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur.
Reminder
Waarom je net als 4,2 miljoen anderen misschien toch bij Ziggo wilt blijven
Extra tv-pakket opzeggen
Is je favoriete serie afgelopen of ligt je voetbalteam na 2 wedstrijden al uit de competitie? Een extra tv-pakket opzeggen is zo geregeld. Via Mijn Ziggo beheer je eenvoudig je extra zenderpakketten.
Veelgestelde vragen over opzeggen
Ik ga verhuizen, kan ik Ziggo meenemen naar mijn nieuwe huis?
In de meeste gevallen kun je Ziggo gewoon meenemen. Je checkt eenvoudig met de postcode checker of het adres geschikt is en regelt een verhuizing binnen een paar tellen op onze verhuispagina.
Hoe kan ik opzeggen voor iemand die is overleden?
Om op te zeggen voor iemand die is overleden ga je naar Opzeggen bij overlijden.
Wat is mijn opzegtermijn?
De opzegtermijn hangt af van de abonnementsvorm. Bij Mobiel en de Extra zenderpakketten is dat altijd een maand. Voor de overige producten en diensten hept onze Klantenservice je graag verder. Zij kunnen precies nakijken wat de opzegtermijn is van andere producten en diensten.
Mijn contractperiode is nog niet afgelopen. Wat nu?
Je wilt opzeggen, maar is de contractperiode nog niet afgelopen? Dan betaal je de resterende looptijd van het contract in maanden, vermenigvuldigd met het abonnementsbedrag per maand. Neem voor meer informatie contact op met onze Klantenservice.
Moet ik mijn apparatuur terugsturen als ik opzeg?
Apparaten van Ziggo die je in bruikleen hebt willen we graag terug. Apparaten die je hebt gekocht zoals bijvoorbeeld een Wifibooster zijn van jou, die hoef je dus niet terug te sturen. Weet je niet zeker meer of je een apparaat hebt gekocht of in bruikleen hebt? We sturen je na de opzegging retourinstructies en een doos om de apparatuur in te verzenden. Zo zie je dus in een oogopslag wat er terug moet.
Zeg je Ziggo Mobiel op? Dan mag je de simkaart na de opzegdatum gewoon weggooien.
Welke diensten komen bij mijn opzegging te vervallen?
Neem je bij Ziggo meerdere diensten af, zoals internet, bellen en tv? Dan zijn deze mogelijk gebundeld in één contract. Stap je over naar andere aanbieder met de Overstapservice? Dan vervallen alle diensten die in één bundel binnen één contract zitten.
Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg?
Nee, het is niet mogelijk als je opzegt. Na je opzegging blijft het Ziggo e-mailadres nog een maand actief.
Kan ik mijn vaste IP-adressen behouden als ik opzeg?
Vaste IP-adressen zijn niet overdraagbaar naar een nieuwe aanbieder. Ze komen dus te vervallen zodra je opzegt.