-
Je hebt een probleem met opnames, terugkijken, on demand of apps
We gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Wat werkt er niet?
-
Werkt je internet van Ziggo nog wel op andere apparaten?
Controleer op een laptop, mobiele telefoon of tablet of kunt internetten.
Pak een mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?
-
Zie je het interactieve menu?
Krijg je het interactieve menu met ons aanbod van films en series in beeld?
-
Zie je een rood lampje op de voorkant van de mediabox?
Je mediabox moet verbinding hebben met het internet. Wanneer er geen internetverbinding is, zie je aan de voorkant van de box een rood lampje branden: of .
-
Brandt het rode offline lampje op je mediabox?
Wacht minimaal 7 minuten tot de offline-melding is verdwenen.
Als je de offline-melding nog ziet, is je [[DEVICE_HORIZON] niet goed opgestart of is hij nog bezig met opstarten. Wacht daarom even voordat je verdergaat.
-
Druk op rode knop op de Humax afstandsbediening
Pak de afstandsbediening van de Humax en druk op de rode knop.
-
Internetverbinding controleren
De Next Mini ontvangt het tv-signaal via internet. Laten we kijken hoe dit apparaat op internet is aangesloten.
-
Is jouw Next Mini aangesloten met een internetkabel?
Zie je een internetkabel in de voedingsadapter van je Next Mini? Dan heb je een bekabelde aansluiting.
-
Hoe kijk je tv?
-
Kun je wel inloggen op een ander apparaat?
Misschien werkt het apparaat waarop je Ziggo GO wilt gebruiken niet goed. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt inloggen.
-
Laten we kijken of er een storing is
Je hebt problemen met het bekijken van opnames, programma's terugkijken of met on demand kijken. Dat kan liggen aan een storing in ons netwerk.
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt.
Vul je postcode en huisnummer in.
-
Hoe kijk je tv?
-
Zie je het Chromecast- of Airplay-icoon?
Zie je op je apparaat dit icoon rechtsboven staan?
-
Films, series of een programma terugkijken lukt niet
Je hebt een CI+ Module of andere mediabox en het lukt niet om films, series of een programma terug te kijken. We gaan uitzoeken waar het aan ligt.
-
Kun je naar de zender zappen en krijg je de zender in beeld?
Kom je wel op de zender uit, maar is het beeld zwart of slecht?
-
Open de tv-gids
Pak de afstandsbediening van de mediabox en druk op de tv-gids knop.
-
Zoek de zender in de tv-gids
Zet het zenderaanbod in de tv-gids op Alle zenders.
-
Staat de missende zender in de tv-gids?
Zoek nu in de tv-gids naar de zender die ontbreekt. Kun je hem vinden?
-
Zie je een slotje in beeld?
Open de zender. Zie je nu een slot in beeld? Dan is deze zender versleuteld met een pincode.
-
Zie je een verbodsbord of 'Niet geabonneerd'?
Zie je een verbodsbord? Of de tekst 'Niet geabonneerd'? Dan kan het dat de zender niet in je abonnement zit.
-
We helpen je verder
Is er toch wat anders aan de hand? We helpen je graag verder.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Je hebt een probleem met het geluid
Wat is er met het geluid van je tv aan de hand?
-
Gebruik je een wifi-versterker?
Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?
-
Welke wifi-versterker gebruik je?
Gebruik het liefst één type wifi-versterker. Dit zorgt voor de beste verbinding. Heb je verschillende type wifi-versterkers? Kijk dan bij onze slimme wifi-versterkers en vervang ze.
-
Je hebt verkleurd beeld
Het beeld van je tv is groenig, blauwig of roze of je ziet een gloed over het beeld. We gaan kijken waar dat aan ligt.
Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening van je tv.
-
Je hebt slecht beeld
Je beeld hapert, schokt, blijft hangen, stilstaan of het valt helemaal weg. Misschien zie je blokken of strepen. Dat kan liggen aan een storing of werkzaamheden in je buurt. Check het hieronder.
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt.
Vul je postcode en huisnummer in.
-
Je hebt zwart beeld
Je beeld is helemaal zwart. Dat kan komen door een storing of werkzaamheden aan ons netwerk.
Is er een storing?
Druk op Check opnieuw om te kijken of de situatie nu anders is.
Er is nu geen storing bekend op dit adres en we werken ook niet aan ons netwerk. Dan is er iets anders aan de hand. We helpen je verder.
Check het meteen:
-
Is het menu van de tv ook verkleurd?
Nu zie je het menu van de televisie zelf. Is dit menu ook verkleurd?
-
Hoe kijk je tv?
-
Is het beeld op een andere tv ook slecht?
Heb je nog een andere werkende tv? Ga dan eens naar dezelfde zender. Zo test je of het tv-signaal goed je huis binnenkomt.
Heb je geen andere tv? Kies dan Nee.
-
Druk op MENU op je afstandsbediening
Pak de afstandsbediening van je tv en druk op de menu-knop.
-
Druk op MENU op je afstandsbediening
Pak de afstandsbediening van je tv en druk op de menu-knop.
-
Zie je het menu?
We gaan uitzoeken of het probleem in de kabels zit of dat je mediabox het tv-signaal niet goed binnen krijgt. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening van je mediabox.
-
Zie je het menu?
-
Zie je het menu?
-
Wat is je probleem?
Geef aan wat er niet goed gaat.
-
Welke mediabox heb je?
-
Welke mediabox heb je?
-
Hoe bekijk je de app?
Apps, zoals Netflix, Videoland en Viaplay, kun je met een Ziggo abonnement op verschillende manieren bekijken.
-
Je hebt slecht beeld
Je beeld hapert, schokt, blijft hangen, stilstaan of het valt helemaal weg. Misschien zie je blokken of strepen. Dat kan liggen aan een storing of werkzaamheden in je buurt. Check het hieronder.
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt.
Vul je postcode en huisnummer in.
-
Laten we kijken of er een storing is
Je hebt problemen met het bekijken van opnames, programma's terugkijken of met on demand kijken. Dat kan liggen aan een storing in ons netwerk.
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt.
Vul je postcode en huisnummer in.
-
Je hebt een probleem met je beeld
Wat is met het beeld van je tv aan de hand? Ik heb:
-
'Momentje...' in beeld?
Zie je rechtsboven in beeld de melding Momentje.. staan?
-
Lost de internetkabel het probleem op?
Lost de internetkabel het probleem op?
-
Is het probleem opgelost als je een internetkabel gebruikt?
Sluit je Next Mini tijdelijk aan met een internetkabel
Sluit je Next Mini tijdelijk aan met een internetkabel. Zo weet je of de wifi in huis het probleem veroorzaakt.
Gebruik hiervoor de internetkabel uit het installatiepakket van je box. Steek de internetkabel in de voedingsadapter van de Next Mini. Sluit de internetkabel ook aan op je modem of wifi-versterker.
-
Laten we kijken of er een storing is
Je ziet een foutcode in beeld. Dat kan liggen aan een storing in ons netwerk.
Wat is je adres?
Druk op Check opnieuw om te kijken of de situatie nu anders is.
Er is nu geen storing bekend op dit adres en we werken ook niet aan ons netwerk. Dan is er iets anders aan de hand. We helpen je verder.
-
Werkt internet wel op een ander apparaat?
Misschien heeft je mediabox geen internet. Kijk op een laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel via wifi kunt internetten.
Pak een mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?
-
Je internetverbinding werkt niet goed
Je mediabox moet internet hebben om goed te werken. Kijk of je de problemen met het internet en de wifi in huis kunt oplossen met onze online hulp.
-
Hoe heb je de mediabox aangesloten?
-
Welke mediabox heb je?
Welke mediabox heb je?
-
Lost de internetkabel het probleem op?
Lost de internetkabel het probleem op?
-
Gebruik je een wifi-versterker?
Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?
-
Welke wifi-versterker gebruik je?
Gebruik het liefst één type wifi-versterker. Dit zorgt voor de beste verbinding. Heb je verschillende type wifi-versterkers? Kijk dan bij onze slimme wifi-versterkers en vervang ze.
-
Hoe heb je de mediabox aangesloten?
-
Is het probleem opgelost als je een internetkabel gebruikt?
Sluit je Mediabox Next tijdelijk aan met een internetkabel
Sluit je Mediabox Next tijdelijk aan met een internetkabel. Zo weet je of de wifi in huis het probleem veroorzaakt.
Gebruik de internetkabel uit het installatiepakket van je box. Stop de kabel in de achterkant van de mediabox en sluit 'm aan op je modem of wifi-versterker.
-
Ons advies
Ons advies
Het geluid van je tv valt weg. Probeer dit eens:
1
Andere apparatuur loskoppelen
Losse audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kan voor geluidsproblemen zorgen. Zet je apparaten op stand-by en koppel ze daarna eens los.
Heb je een mediabox? Sluit deze dan rechtstreeks aan op de tv, zonder de geluidsapparatuur ertussen.Op de Ziggo Community zie je hoe je apparaten het beste aansluit.
2
Opnieuw opstarten
Start je mediabox en tv eens opnieuw op. Het kan ook helpen om ze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We helpen je er graag bij.
3
Software-update
Af en toe heeft je tv een software-update nodig via het menu van je televisie.
In de handleiding van je tv vind je hoe je dat doet. Handleiding kwijt? Zoek eens online op het merk en typenummer van je tv. Het typenummer staat vaak op de achterkant van de televisie.
-
Ons advies
Ons advies
Het geluid loopt niet gelijk met je beeld. Probeer dit eens:
1
Andere apparaten loskoppelen
Losse audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kan voor geluidsproblemen zorgen Zet je apparaten op stand-by en koppel ze daarna eens los.
Heb je een mediabox? Sluit deze dan rechtstreeks aan op de tv, zonder de geluidsapparatuur ertussen.Op de Ziggo community zie je hoe je apparaten het beste aansluit.
2
Opnieuw opstarten
Start je mediabox en tv eens opnieuw op. Het kan ook helpen om ze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We helpen je er graag bij.
-
Ons advies
Ons advies
Je tv heeft geen geluid. Probeer dit eens:
1
Volume- en mute-knop checken
Controleer met de afstandsbediening van je tv en mediabox of het volume te laag staat en pas het naar wens aan.
Kijk of je op de afstandsbediening niet per ongeluk de Mute-knop hebt ingedrukt. Met deze knop zet je het geluid aan en uit.
2
Andere apparaten loskoppelen
Losse audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kan voor geluidsproblemen zorgen. Zet je apparaten op stand-by en koppel ze daarna eens los.
Heb je een mediabox? Sluit deze dan rechtstreeks aan op de tv, zonder de geluidsapparatuur ertussen.Op de Ziggo Community zie je hoe je apparaten het beste aansluit.
3
Opnieuw opstarten
Start je mediabox en tv eens opnieuw op. Het kan ook helpen om ze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We helpen je er graag bij.
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je hebt je mediabox aangesloten met internetkabel
Dit kun je doen:
Advies 1
Controleer de internetkabel
Controleer of de internetkabel goed is aangesloten en in één van de 4 internetpoorten zit. Kijk of de kabel niet beschadigd is.Staat je modem in bridge-modus? Dan brandt het lampje op het modem groen. Dan werkt er maar een internetpoort. Meestal is dit poort 1. Werkt dit niet probeer dan poort 2, 3 of 4.Advies 2
Probeer een andere internetpoort
Sluit de internetkabel aan op een van de andere internetpoorten van het modem of wifi-versterker.Werkt je internet nog steeds niet? Dan kun je de internetkabel het beste vervangen door een kabel van hogere kwaliteit (minimaal CAT5e).Advies 3
Controleer de aansluiting
Volg de coaxkabel van je modem naar de hoofdaansluiting. Test of alles nog goed vast zit. Gebruik je nog splitters die eigenlijk niet meer nodig zijn? Haal deze er dan tussen uit.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je had een Next Mini aangesloten via wifi
- Met een internetkabel is het probleem opgelost
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Sluit aan via internetkabel
Voor de beste verbinding sluit je de Next Mini blijvend aan met een internetkabel (UTP). Sluit de internetkabel aan in de voedingsadapter van je Next Mini en in je modem of een wifi-versterker in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 2
Wifi-versterkers gebruiken
Gebruik je al SmartWifi versterkers? Sluit de Next Mini aan met internetkabel op de pod die in de buurt van je tv staat.
Bijkomend voordeel: met deze versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding.
Advies 3
Geef je modem een betere plek
Gebruik je de wifi van je modem en wil je deze verbeteren? Geef je modem een nieuw, beter plekje. Dit doet vaak wonderen. Zorg ervoor dat het modem:
- op minimaal 1,5 meter hoogte staat, maar houd 30 cm afstand van het plafond
- in de woonkamer zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten
- in de meterkast niet te dicht bij waterleidings- of verwarmingsbuizen staat
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
Haal meer uit je internet met SmartWifi pods
- Draadloos in elk stopcontact te installeren
- Verdeelt de wifi slim over je apparaten
- Probeer het uit vanaf
€ 1,25 per maand
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je gebruikt wifi om tv te kijken via je Next Mini
- Je gebruikt TP-Link pods
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Zet je pods in Acces point modus
Staan je TP-Link pods wel in de juiste modus? Om de maximale wifi-snelheid te halen moet je snelle roaming inschakelen en de Deco's in Access point modus zetten. Dit doe je in de Deco app.
Advies 2
Sluit aan via internetkabel op je pods
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next Mini aan met een internetkabel (UTP). Sluit je internetkabel aan in de voedingsadapter van je Next Mini en in je modem of in een van je TP-Link pods.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 3
Zet de wifi van je modem uit
Als de wifi van je modem aanstaat, zenden zowel het modem als de TP-Link pods een wifi-netwerk uit. Dit botst met elkaar. Zet daarom de wifi op je modem uit.
Advies 4
Geef de pods een goede plek
Plaats TP-Link Deco pods niet meer dan 7 meter van elkaar vandaan en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg voor minimaal een halve meter vrije ruimte rondom de pods.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je gebruikt wifi om tv te kijken via je Next Mini
- Je gebruikt SmartWifi pods
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Verwijder oude wifi-versterkers
Slimme wifi werkt niet altijd goed samen met andere wifi-versterkers zoals oude wifiboosters, range extenders en wifi routers. Gebruik jij nog andere wifi-apparaten? Koppel ze dan eens los. Haal de stroom er af en kijk of je wifi zo beter is.
Advies 2
Sluit aan via internetkabel op je pods
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next Mini aan met een internetkabel (UTP). Sluit je internetkabel aan in de voedingsadapter van je Next Mini en in je modem of een van je SmartWifi pods in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 3
Ga verder in de SmartWifi app
Open je SmartWifi app en check of je pods al zijn toegevoegd aan je wifi-netwerk.
In deze app verbeter je de wifi, doe je een wifi thuisscan en wijzig je allerlei instellingen van je wifi-netwerk.
Advies 4
Geef je pods een betere plek
Plaats SmartWifi pods niet meer dan 7 meter van elkaar vandaan en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg voor minimaal een halve meter vrije ruimte rondom de pods.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
- Je gebruikt wifi om tv te kijken via je Next Mini
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je gebruikt wifi om tv te kijken via je Next Mini
- Je gebruikt geen SmartWifi versterkers
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Wifi-versterkers gebruiken
Met slimme wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding.
Advies 2
Gebruik de internetkabel
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next Mini aan met een internetkabel (UTP). Sluit de internetkabel aan in de voedingsadapter van je Next Mini en in je modem of een wifi-versterker in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
Haal meer uit je internet met SmartWifi pods
- Draadloos in elk stopcontact te installeren
- Verdeelt de wifi slim over je apparaten
- Probeer het uit vanaf
€ 1,25 per maand
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je hebt je mediabox aangesloten met internetkabel
Dit kun je doen:
Advies 1
Controleer de internetkabel
Controleer of de internetkabel goed is aangesloten en in één van de 4 internetpoorten zit. Kijk of de kabel niet beschadigd is.Staat je modem in bridge-modus? Dan brandt het lampje op het modem groen. Dan werkt er maar een internetpoort. Meestal is dit poort 1. Werkt dit niet probeer dan poort 2, 3 of 4.Advies 2
Probeer een andere internetpoort
Sluit de internetkabel aan op een van de andere internetpoorten van het modem of wifi-versterker.Werkt je internet nog steeds niet? Dan kun je de internetkabel het beste vervangen door een kabel van hogere kwaliteit (minimaal CAT5e).Advies 3
Controleer de aansluiting
Volg de coaxkabel van je modem naar de hoofdaansluiting. Test of alles nog goed vast zit. Gebruik je nog splitters die eigenlijk niet meer nodig zijn? Haal deze er dan tussen uit.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je had een Mediabox Next aangesloten via wifi
- Met een internetkabel is het probleem opgelost
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Sluit aan via internetkabel
Voor de beste verbinding sluit je de Next blijvend aan met een internetkabel (UTP). Sluit de internetkabel aan in de achterkant van de box en in je modem of een wifi-versterker in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 2
Wifi-versterkers gebruiken
Gebruik je al SmartWifi versterkers? Sluit de Mediabox Next aan met internetkabel op de pod die in de buurt van je tv staat.
Bijkomend voordeel: met deze versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding.
Advies 3
Geef je modem een betere plek
Gebruik je de wifi van je modem en wil je deze verbeteren? Geef je modem een nieuw, beter plekje. Dit doet vaak wonderen. Zorg ervoor dat het modem:
- op minimaal 1,5 meter hoogte staat, maar houd 30 cm afstand van het plafond
- in de woonkamer zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten
- in de meterkast niet te dicht bij waterleidings- of verwarmingsbuizen staat
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
Haal meer uit je internet met SmartWifi pods
- Draadloos in elk stopcontact te installeren
- Verdeelt de wifi slim over je apparaten
- Probeer het uit vanaf
€ 1,25 per maand
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je hebt hebt de Mediabox Next aangesloten via wifi
- Je gebruikt geen wifi-versterker
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Gebruik de internetkabel
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next aan met een internetkabel (UTP). Sluit de internetkabel aan in de achterkant van je box en in je modem of een wifi-versterker in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 2
Wifi-versterkers gebruiken
Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding.
Advies 3
Geef je modem een betere plek
Geef je modem een nieuw, beter plekje. Dit doet vaak wonderen. Zorg ervoor dat het modem:
- op minimaal 1,5 meter hoogte staat, maar houd 30 cm afstand van het plafond
- in de woonkamer zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten
- in de meterkast niet te dicht bij waterleidings- of verwarmingsbuizen staat
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
Haal meer uit je internet met SmartWifi pods
- Draadloos in elk stopcontact te installeren
- Verdeelt de wifi slim over je apparaten
- Probeer het uit vanaf
€ 1,25 per maand
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je hebt hebt de Mediabox Next aangesloten via wifi
- Je gebruikt geen SmartWifi versterkers
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Wifi-versterkers gebruiken
Met slimme wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding.
Advies 2
Gebruik de internetkabel
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next aan met een internetkabel (UTP). Sluit de internetkabel aan in de achterkant van je Next en in je modem of een wifi-versterker in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
Haal meer uit je internet met SmartWifi pods
- Draadloos in elk stopcontact te installeren
- Verdeelt de wifi slim over je apparaten
- Probeer het uit vanaf
€ 1,25 per maand
- Je hebt hebt de Mediabox Next aangesloten via wifi
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je hebt de Mediabox Next aangesloten via wifi
- Je gebruikt SmartWifi pods
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Verwijder oude wifi-versterkers
Slimme wifi werkt niet altijd goed samen met andere wifi-versterkers zoals oude wifiboosters, range extenders en wifi routers. Gebruik jij nog andere wifi-apparaten? Koppel ze dan eens los. Haal de stroom er af en kijk of je wifi zo beter is.
Advies 2
Sluit aan via internetkabel op je pods
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next aan met een internetkabel (UTP). Sluit je internetkabel aan in de achterkant van je box en in je modem of een van je SmartWifi pods in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 3
Ga verder in de SmartWifi app
Open je SmartWifi app en check of je pods al zijn toegevoegd aan je wifi-netwerk.
In deze app verbeter je de wifi, doe je een wifi thuisscan en wijzig je allerlei instellingen van je wifi-netwerk.
Advies 4
Geef je pods een betere plek
Plaats SmartWifi pods niet meer dan 7 meter van elkaar vandaan en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg voor minimaal een halve meter vrije ruimte rondom de pods.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
- Je hebt de Mediabox Next aangesloten via wifi
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je hebt de Mediabox Next aangesloten via wifi
- Je gebruikt TP-Link pods
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Zet je pods in Acces point modus
Staan je TP-Link pods wel in de juiste modus? Om de maximale wifi-snelheid te halen moet je snelle roaming inschakelen en de Deco's in Access point modus zetten. Dit doe je in de Deco app.
Advies 2
Sluit aan via internetkabel op je pods
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next aan met een internetkabel (UTP). Sluit je internetkabel aan in de achterkant van je box en in je modem of in een van je TP-Link pods.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 3
Zet de wifi van je modem uit
Als de wifi van je modem aanstaat, zenden zowel het modem als de TP-Link pods een wifi-netwerk uit. Dit botst met elkaar. Zet daarom de wifi op je modem uit.
Advies 4
Geef de pods een goede plek
Plaats TP-Link Deco pods niet meer dan 7 meter van elkaar vandaan en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg voor minimaal een halve meter vrije ruimte rondom de pods.
Hulp van een expert
Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo).
-
Ons advies
Ons advies
Het menu van de tv zelf is ook verkleurd. Het probleem lijkt aan je tv te liggen. Probeer dit eens:
1
Tv uit- en aanzetten
Misschien heb je dit al gedaan. Zet je tv uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Wacht een paar minuten.
2
Kijk in de handleiding
Er zijn heel veel verschillende tv's waardoor we je niet kunnen helpen met de tv zelf. Kijk eens in de handleiding. Die kun je ook op het internet vinden.
Zoek op het merk en het typenummer van je tv. Het typenummer staat vaak op de achterkant van de tv.
3
Tv & Radio op onze community
Andere Ziggo klanten helpen je met antwoorden op specifieke vragen over je tv. Ook over verkleurd beeld.
-
Ons advies
Ons advies
Je tv heeft slecht beeld. Hier kan het aan liggen:
1
Loszittende kabels of splitters
Dé tip van onze monteurs
De coaxkabel en snoeren rondom je tv-kastje en tv kunnen los gaan zitten. Controleer alle kabels die in je tv en mediabox gaan en druk ze goed aan. Ook splitters, signaalverdelers die in het aansluitpunt in je meterkast zitten, kunnen los zitten. Check die ook meteen.
2
Tv rechtstreeks aansluiten
Heb je de coaxkabel aangedrukt en zie je geen verschil? Sluit je tv rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting om te controleren of het tv-signaal goed binnenkomt.
Heb je geen goed signaal, installeer je tv dan opnieuw.
3
Toe aan een nieuwe kabel
Komt het tv-signaal goed je huis binnen, dan kan het probleem in de andere kabels of connectoren zitten.
Heb je beter of slechter beeld als je de coaxkabel aandrukt? Dan is die aan vervanging toe. Je vindt de beste snoeren in onze online shop.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
-
Ons advies
Ons advies
Op al je tv's is het beeld slecht. Probeer deze 3 tips eens:
1
Druk alle tv-kabels aan
Dé tip van onze monteurs
De kabels kunnen los gaan zitten als je er bijvoorbeeld tegenaan stoot met de stofzuiger. Controleer alle kabels die in je tv en mediabox gaan en druk ze aan.
Wordt het beeld beter of slechter als je aan de kabels zit? Vervang dan de kabel of connector. Connectoren en kabels kunnen kapot gaan.
2
Tv rechtstreeks aansluiten
Kabels aangedrukt en zie je geen verschil? Sluit je tv rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting om te controleren of het tv-signaal goed binnenkomt.