Terug

TV hulp & advies

Sluiten

TV hulp & advies

  • Bezig met laden...

  • Zie je het menu?

  • Zie je het menu?

  • Je hebt een probleem met je beeld

  • Je hebt verkleurd beeld

    Het beeld van je tv is groenig, blauwig of roze of je ziet een gloed over het beeld. We gaan kijken waar dat aan ligt.

    afstandsbedieningen menu knop

    Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening van je tv.

    Op veel afstandsbedieningen staat een knopje met een 'huisje' of er staat 'menu' of 'home'. Met deze knop open je het menu van je tv voor bijvoorbeeld de instellingen.

  • Druk op MENU op je afstandsbediening

    afstandsbedieningen menu knop

    Pak de afstandsbediening van je tv en druk op de menu-knop. 

    Op veel afstandsbedieningen staat een knopje met een 'huisje' of er staat 'menu' of 'home'. Met deze knop open je het menu van je tv voor bijvoorbeeld de instellingen.

  • Druk op MENU op je afstandsbediening

    afstandsbedieningen menu knop

    Pak de afstandsbediening van je tv en druk op de menu-knop. 

    Op veel afstandsbedieningen staat een knopje met een 'huisje' of er staat 'menu' of 'home'. Met deze knop open je het menu van je tv voor bijvoorbeeld de instellingen.

  • Zie je het menu?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    We gaan uitzoeken of het probleem in de kabels zit of dat je mediabox het tv-signaal niet goed binnen krijgt. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening van je mediabox.

    afstandsbedieningen menu knop
    afstandsbedieningen menu knop
  • Ons advies

    Je beeld is helemaal zwart en je ziet geen menu. Probeer dit eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Tv uit- en aanzetten

    Misschien heb je dit al gedaan. Wil je je apparaat uit en weer aanzetten? Je doet dit het beste door de stekker 5 seconden uit het stopcontact te halen en hem daarna er weer in te doen. Vaak duurt het een paar minuten voordat de apparaten weer zijn opgestart. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Check de bron

    Kies de juiste HDMI-ingang (bron) met de source-knop van je tv-afstandsbediening. De meeste tv's hebben 3 tot 4 ingangen. HDMI-ingangen heten HDMI-1, HDMI-2 en verder. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Stroom controleren

    Het kan natuurlijk ook aan de stroomtoevoer liggen. Controleer je stekkerdoos of wissel van stopcontact.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Controleer de SCART- of HDMI-kabel

    De mediabox is met een HDMI-kabel of SCART-kabel verbonden met je tv. Deze kan los zitten.

    • Duw de HDMI- of SCART-kabel vast in je mediabox
    • Duw de kabel ook stevig aan in je tv
    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Je hebt zwart beeld

    Je beeld is helemaal zwart. Dat kan komen door een storing of werkzaamheden aan ons netwerk. 

    Is er een storing?

    Check het meteen:

  • Is het menu van de tv ook verkleurd?

    Verkleurd beeld

    Nu zie je het menu van de televisie zelf. Is dit menu ook verkleurd?

  • Is het beeld op een andere tv ook slecht?

    test op een andere tv

    Heb je nog een andere werkende tv? Ga dan eens naar dezelfde zender. Zo test je of het tv-signaal goed je huis binnenkomt.

    Heb je geen andere tv? Kies dan Nee.

  • Ons advies

    Je tv heeft slecht beeld. Hier kan het aan liggen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Loszittende kabels of splitters

    De coaxkabel en snoeren rondom je tv-kastje en tv kunnen los gaan zitten. Controleer alle kabels die in je tv en mediabox gaan en druk ze goed aan. Ook splitters, signaalverdelers die in het aansluitpunt in je meterkast zitten, kunnen los zitten. Check die ook meteen.

    2

    Tv rechtstreeks aansluiten

    Heb je de coaxkabel aangedrukt en zie je geen verschil? Sluit je tv rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting om te controleren of het tv-signaal goed binnenkomt. 

    Heb je geen goed signaal, installeer je tv dan opnieuw.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Toe aan een nieuwe kabel

    Komt het tv-signaal goed je huis binnen, dan kan het probleem in de andere kabels of connectoren zitten.

    Heb je beter of slechter beeld als je de coaxkabel aandrukt? Dan is die aan vervanging toe. Je vindt de beste snoeren in onze online shop.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

  • Ons advies

    Op al je tv's is het beeld slecht. Probeer deze 3 tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Druk alle tv-kabels aan

    De kabels kunnen los gaan zitten als je er bijvoorbeeld tegenaan stoot met de stofzuiger. Controleer alle kabels die in je tv en mediabox gaan en druk ze aan.

    Wordt het beeld beter of slechter als je aan de kabels zit? Vervang dan de kabel of connector. Connectoren en kabels kunnen kapot gaan.

    2

    Tv rechtstreeks aansluiten

    Kabels aangedrukt en zie je geen verschil? Sluit je tv rechtstreeks aan op de hoofdaansluiting om te controleren of het tv-signaal goed binnenkomt. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Andere kabels nalopen

    Komt het tv-signaal goed je huis binnen, dan kan het probleem in de andere kabels of connectoren zitten.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    Het menu van de tv zelf is ook verkleurd. Het probleem lijkt aan je tv te liggen. Probeer dit eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Tv uit- en aanzetten

    Misschien heb je dit al gedaan. Zet je tv uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Wacht een paar minuten.

     

     

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Kijk in de handleiding

    Er zijn heel veel verschillende tv's waardoor we je niet kunnen helpen met de tv zelf. Kijk eens in de handleiding. Die kun je ook op het internet vinden.

    Zoek op het merk en het typenummer van je tv. Het typenummer staat vaak op de achterkant van de tv. 

    community

    3

    Tv & Radio op onze community

    Andere Ziggo klanten helpen je met antwoorden op specifieke vragen over je tv. Ook over verkleurd beeld. 

  • Ons advies

    Het beeld is verkleurd, maar het menu van de televisie zelf niet. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Tv uit- en aanzetten

    Zet de tv een keer uit- en weer aan: 

    1. Haal de stekker van de tv 5 seconden uit het stopcontact
    2. Doe de stekker weer in het stopcontact
    3. Televisie niet automatisch aangegaan? Zet dan je televisie weer aan met de afstandsbediening
    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Software-update

    Je televisie is misschien toe aan een software-update. Dit doe je meestal via het menu van je televisie. Kijk voor de zekerheid in de handleiding van je tv. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Kijk in de handleiding

    Er zijn erg veel verschillende tv's en daarmee kunnen we je daarom niet helpen. Kijk eens in de handleiding. Die kun je ook op het internet vinden. Zoek op het merk en het typenummer van je tv. Het typenummer staat vaak op de achterkant van de tv. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Tv & Radio op onze community

    Andere Ziggo klanten helpen je met antwoorden op specifieke vragen over je tv. Ook over verkleurd beeld. 

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    Je hebt verkleurd beeld op je tv, maar het menu ziet er wel goed uit. Probeer dit eens: 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Kabels aandrukken

    Controleer of de HDMI-kabel goed aangesloten is. Druk de kabels goed aan in de mediabox en de televisie.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Tv uit- en aanzetten

    Zet de tv een keer uit- en weer aan: 

    1. Haal de stekker van de tv 5 seconden uit het stopcontact
    2. Doe de stekker weer in het stopcontact
    3. Gaat de tv niet automatisch aan? Zet dan je televisie weer aan met de afstandsbediening.
    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Software-update

    Je televisie is misschien toe aan een software-update. In de handleiding van je tv staat hoe je een update kunt doen. Meestal gaat dat via het menu.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Kijk in de handleiding

    Er zijn zo veel verschillende tv's dat we je niet  mee verder kunnen helpen. Kijk eens in de handleiding of je een oplossing ziet.

    De handleiding staat meestal ook op het internet. Zoek op het merk en het typenummer van je tv. Dit vind je vaak op de achterkant van de tv.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    TV & Radio op onze community

    Andere Ziggo klanten helpen je met antwoorden op specifieke vragen over je tv. Ook over verkleurd beeld.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    Je hebt een Mediabox XL en verkleurd beeld op je tv. Probeer dit eens: 

    aan- en uitzetten

    1

    Opnieuw opstarten

    Het kan helpen om de Mediabox XL en je tv in de goede volgorde uit- en weer aan te zetten:

    1. Zet eerst je tv uit met de afstandsbediening
    2. Zet daarna de mediabox uit met de afstandsbediening
    3. Zet nu eerst je televisie weer aan met de afstandsbediening
    4. Zet nu de mediabox weer aan met de afstandsbediening
    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    HDMI-kabel controleren

    Verkleurd beeld komt meestal doordat de mediabox en tv niet goed met elkaar praten. Vaak ligt dit aan de HDMI-kabel. In de volgende stap controleren we deze kabel.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Los zelf je tv-problemen op

    De meeste mensen lossen problemen met hun tv zelf op. Lukt het jou ook?
    We helpen je met:

    • De mogelijke oorzaak van je tv-probleem opsporen
    • Een aantal adviezen en tips
  • Ons advies

    Je ziet wel het menu, maar je kunt geen tv-kijken. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Tv uit- en aanzetten

    Zet je tv even uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Wacht een paar minuten.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Zenders opnieuw instellen

    Werkt uit- en aanzetten niet? Zoek dan de zenders opnieuw op. Dit duurt ongeveer 20 minuten.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    Je ziet wel het menu, maar je kunt niet tv-kijken. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Tv uit- en aanzetten

    Misschien heb je dit al gedaan. Zet je tv uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Wacht een paar minuten.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    CI+ Module opnieuw plaatsen

    Vaak helpt het om de CI+ Module (smartcard) opnieuw te plaatsen. Dat doe je zo:

    1. Haal de CI+ Module uit je tv
    2. Wacht 5 seconden en steek de CI+ Module weer terug in de tv
    3. Wacht 10 seconden. Je tv en de module maken nu opnieuw verbinding
    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    CI+ Module opnieuw instellen

    Als het opnieuw plaatsen niet werkt, stel dan de CI+ Module opnieuw in. Dit duurt ongeveer 15 minuten.  

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    Helder. Je ziet wel het menu, maar je kunt geen tv kijken. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Tv uit- en aanzetten

    Zet je tv even uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Wacht een paar minuten.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Terug naar fabrieksinstellingen

    Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Je probleem staat er niet bij

    Is er toch wat anders aan de hand? Misschien helpt dit:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Je apparaten uit- en aanzetten

    Zet je tv en mediabox even uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Wacht een paar minuten tot je apparaten helemaal zijn opgestart.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Zenders opnieuw instellen

    Werkt uit- en aanzetten niet? Zoek dan de zenders opnieuw op. Dit duurt ongeveer 20 minuten.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Terug naar fabrieksinstellingen

    Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnames niet kwijt.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Probleem bij het installeren

    Blijft de melding 'De installatie wordt nu voltooid' in beeld staan en zie je na 30 minuten nog geen zenders? Zet dan alles uit en probeer het nog een keer opnieuw. 

  • Ons advies

    Je hebt een Mediabox Next. Probeer dit eens: 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Kabels aandrukken

    Controleer of de HDMI-kabel goed aangesloten is. Druk de kabels goed aan in de mediabox en ook in de televisie.

    2

    HDMI-kabel controleren

    Verkleurd beeld komt meestal doordat de mediabox en tv niet goed samenwerken. Vaak ligt dit aan de HDMI-kabel. Kijk daarom of de kabel nog werkt.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

  • We helpen je verder

    Helaas vind je hier niet de oplossing voor je tv-probleem. Zou je ons willen laten weten waar je naar op zoek was? Zo maken we TV hulp & advies samen steeds beter.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Je hebt een probleem met opnames, terugkijken, on demand of apps

  • Werkt je internet van Ziggo nog wel op andere apparaten?

    Controleer op een laptop, mobiele telefoon of tablet of kunt internetten.

    Pak een mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Dit kun je doen

    Je mediabox heeft verbinding met het internet. Probeer deze tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Mediabox uit- en aanzetten

    Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.

     

     

    2

    Terug naar fabrieksinstellingen

    Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Dit kun je doen

    Alleen je mediabox heeft geen verbinding met het internet. Probeer deze tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Mediabox uit- en aanzetten

    Maal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.

     

     

    2

    Mediabox aansluiten met een kabel

    Met een internetkabel heb je altijd de snelste en meest stabiele verbinding. Plus je houdt ook nog eens meer ruimte over op de wifi voor andere slimme apparaten. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Mediabox opnieuw verbinden via wifi

    Is je mediabox via wifi aangesloten? Probeer de verbinding dan te herstellen door opnieuw verbinding te maken met het wifi-netwerk.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er toch niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Dit kun je doen

    Geen van je apparaten heeft verbinding met internet. Probeer deze tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Mediabox uit- en aanzetten

    Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.

     

     

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Controleer je internetverbinding

    Er lijkt iets mis te gaan met je internetverbinding. We helpen je om je wifi en internet thuis zelf weer aan de praat te krijgen.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er toch niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Dit kun je doen

    Het rode offline-lampje brandt niet op je mediabox. Probeer dit eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Mediabox uit- en aanzetten

    Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.

     

     

    2

    Terug naar fabrieksinstellingen

    Werkt het aan- en uitzetten niet? We gaan je mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Dit kun je doen

    Het rode offline-lampje brandt, je mediabox heeft geen verbinding met ons netwerk. Probeer dit eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Mediabox uit- en aanzetten

    Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.

     

     

    2

    Check je coaxkabel

    Test of de coaxkabel goed is aangesloten: maak hem los uit de hoofdaansluiting (of de splitter) én uit je mediabox. Druk de kabel daarna weer stevig terug. 

    Lost dit het probleem niet op? Dan kan het probleem in de andere kabels of connectoren zitten.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Zie je het interactieve menu?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Krijg je het interactieve menu met ons aanbod van films en series in beeld?

  • Dit kun je doen

    Je ziet het interactieve menu van de Humax niet. Probeer deze tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Controleer je internetverbinding

    Check of je internetverbinding van Ziggo werkt op een ander apparaat. Werkt dit ook niet? Geen probleem. We helpen je om dit weer aan de praat te krijgen.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Terug naar fabrieksinstellingen

    We gaan je mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Mediabox opnieuw verbinden

    Heb je de fabrieksinstellingen hersteld? Verbind je mediabox daarna opnieuw via internet. Gebruik een internetkabel voor de snelste en meeste stabiele verbinding.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er toch niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Dit kun je doen

    Je ziet het interactieve menu maar je mediabox heeft geen verbinding met internet. Probeer deze tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Smartcard herstellen

    In Mijn Ziggo kun je je smartcard eenvoudig herstellen. Het is belangrijk dat je de tv en mediabox aan staan met de smartcard erin als je dit doet. Dit gaat als volgt:

    1. Log in op Mijn Ziggo
    2. Ga naar Producten
    3. Ga naar Televisie
    4. Druk bij de smartcard die je gebruikt op Zenders en pincode herstellen
    5. Druk op Opnieuw ophalen en wacht dit 15 minuten af.
    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Terug naar fabrieksinstellingen

    We gaan je mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Mediabox opnieuw verbinden

    Verbind je mediabox opnieuw via internet. Gebruik een internetkabel voor de snelste en meeste stabiele verbinding.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er toch niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Zie je een rood lampje op de voorkant van de mediabox?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Je mediabox moet verbinding hebben met het internet. Wanneer er geen internetverbinding is, zie je aan de voorkant van de box een rood lampje branden:  of .

  • Brandt het rode offline lampje op je mediabox?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Wacht minimaal 7 minuten tot de offline-melding is verdwenen.

    Als je de offline-melding nog ziet, is je [[DEVICE_HORIZON] niet goed opgestart of is hij nog bezig met opstarten. Wacht daarom even voordat je verdergaat.

  • Druk op rode knop op de Humax afstandsbediening

    afstandsbedieningen menu knop

    Pak de afstandsbediening van de Humax en druk op de rode knop. 

  • Internetverbinding controleren

    afstandsbedieningen menu knop

    De Next Mini ontvangt het tv-signaal via internet. Laten we kijken hoe dit apparaat op internet is aangesloten. 

  • Is jouw Next Mini aangesloten met een internetkabel?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Zie je een internetkabel in de voedingsadapter van je Next Mini? Dan heb je een bekabelde aansluiting. 

    Als je de Next Mini aansluit met een internetkabel heb je altijd de snelste en meest stabiele verbinding. Je wifi houdt ook nog eens meer ruimte over voor andere 'slimme apparaten'.

  • Dit kun je doen

    Probeer deze tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Mediabox uit- en aanzetten

    Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.

     

     

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Terug naar fabrieksinstellingen

    We gaan je mediabox terugzettn naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    TV & Radio op onze community

    Blijven de problemen aanhouden? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Kun je wel inloggen op een ander apparaat?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Misschien werkt het apparaat waarop je Ziggo GO wilt gebruiken niet goed. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt inloggen.

  • Ons advies

    Het lukt niet om in Ziggo GO films of series af te spelen of programma's te kijken. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Apparaat uit- en aanzetten

    Zet het apparaat waarop je Ziggo GO wilt kijken even uit en weer aan. Of sluit alleen de app even af en start 'm opnieuw op.

    verbinding controleren

    2

    Nieuwste versie van de app

    Kijk of je de laatste versie van de app hebt. Weet je dat niet zeker? Verwijder 'm dan even van je apparaat en installeer 'm opnieuw. Zo weet je zeker dat je de nieuwste versie van Ziggo GO gebruikt.

    Ziggo modem

    3

    Controleer je internetverbinding

    Misschien werkt je internetverbinding niet goed. Gebruik je je eigen wifi? Kijk dan wat je kunt doen om je wifi te verbeteren.

    Probeer je via ziggogo.tv op je laptop of computer te kijken? Gebruik dan Chrome of Firefox als webbrowser.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Onderweg, op reis of thuis?

    De Ziggo GO app werkt alleen via wifi of mobiele data in EU-landen, niet via een VPN-verbinding. De beeldkwaliteit verschilt per EU-lidstaat en kan minder goed zijn dan je in Nederland gewend bent. 

    Probeer je via een publiek wifinetwerk in een hotel of restaurant te kijken? Switch dan bij voorkeur naar 3G of 4G op je apparaat. Keek je al via 3G of 4G? Probeer het dan eens via een wifi-verbinding.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    Het lukt niet om films, afleveringen of programma's te downloaden in Ziggo GO. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Hoe werkt downloaden?

    • Ga naar Movies & Series (XL) en selecteer een van de submenu’s 
    • Zoek een titel
    • Klik op de Download-knop, naast de Kijken-knop

    Je eerste keer?

    Dan krijg je de vraag of je het apparaat wilt registreren. 

    • Klik op Apparaat registreren
    • Klik op OK

    Het downloaden start nu. Onderin je scherm zie je een statusbalk (%). 

    Opslagruimte

    2

    Controleer je opslagruimte

    Controleer hoeveel vrije opslagruimte je hebt op je apparaat. Om een film of aflevering te downloaden heb je minimaal 500 Mb aan vrije opslagruimte nodig.

    laatste versie

    3

    Gebruik de laatste versie van de app

    Gebruik altijd de nieuwste versie van de Ziggo GO app. Ga naar de Google Store of Apple App Store en controleer of er updates voor de app zijn.

    Je hebt minimaal Android 6.0 of iOS 12.1 nodig op je apparaat.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Ziggo GO op onze community

    Lukt het downloaden maar niet? Andere klanten hebben misschien een oplossing voor je Ziggo GO app-problemen.

  • Een foutmelding

    Je krijgt een foutmelding in Ziggo GO. Dit kun je doen:

    storing

    1

    Storingscheck gedaan?

    Voer je postcode en huisnummer in bij onze storingschecker om te zien of er een storing is. 

     Ziggo pakket

    2

    Ziggo GO in je pakket

    Zit tv met Ziggo GO in je Ziggo abonnement? Dat vind je terug in Mijn Ziggo.  Ga naar Producten en kijk bij Televisie. Je ziet dan wat er in je huidige pakket zit.

    Ziggo pakket

    3

    Login voor Mijn Ziggo wijzigen

    Lukt inloggen op Mijn Ziggo ook niet? Vraag dan je gebruikersnaam en/of wachtwoord op en wijzig je inloggegevens. Wacht een paar minuten en probeer daarna met je gewijzigde gegevens in te loggen op Ziggo GO.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Update van Ziggo GO

    Blijven de problemen bestaan? Kijk eens bij de info over de update van Ziggo GO op onze community. Je kunt hier ook de foutcode die je ziet opzoeken.

  • Laten we kijken of er een storing is

    Je hebt problemen met het bekijken van opnames, programma's terugkijken of met on demand kijken. Dat kan liggen aan een storing in ons netwerk.

    Wat is je adres?

  • Laten we kijken of er een storing is

    Je hebt problemen met het bekijken van opnames, programma's terugkijken of met on demand kijken. Dat kan liggen aan een storing in ons netwerk.

    Wat is je adres?

  • Ons advies

    Inloggen op een ander apparaat lukt ook niet. Dan kun je dit proberen:

    Ziggo pakket

    1

    Heb je Ziggo GO in je pakket?

    Je hebt Ziggo GO in je pakket nodig. Kijk in Mijn Ziggo bij Producten, Televisie of je Ziggo GO kunt gebruiken. 

    herstart

    2

    Sluit de app af en open 'm opnieuw

    Sluit de app helemaal af en start 'm opnieuw op. Werkt het niet? Verwijder de app dan van je smartphone en installeer Ziggo GO opnieuw. 

    Wachtwoord veranderen Mijn Ziggo

    3

    Wachtwoord veranderd?

    Heb je net je wachtwoord voor Mijn Ziggo veranderd? Dit is ook het wachtwoord voor Ziggo GO. Het kan tot een uur duren voor je weer kunt inloggen op Ziggo GO. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Gebruik geen VPN

    Gebruik je een VPN-verbinding? Dan werkt de app niet omdat hij niet kan controleren of je in de EU bent. Ziggo GO werkt namelijk alleen in EU-landen.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    5

    Ziggo GO tips in onze community

    Andere klanten helpen je verder met tips over Ziggo GO. Ook vind je hier info over de laatste updates van de app. 

  • Ons advies

    Je kunt wel inloggen bij Ziggo GO op een andere apparaat. Probeer dit eens:

    herstart

    1

    Sluit de app even helemaal af

    Sluit de app af, wacht een paar minuten en start 'm opnieuw op. Werkt het niet? Verwijder Ziggo GO dan van je smartphone en installeer de app opnieuw. 

    Wachtwoord veranderen Mijn Ziggo

    2

    Wachtwoord veranderd?

    Heb je net je wachtwoord voor Mijn Ziggo veranderd? Dit is ook het wachtwoord voor Ziggo GO. Het kan tot een uur duren voor je weer kunt inloggen op Ziggo GO. 

    Wachtwoord veranderen Mijn Ziggo

    3

    Steeds opnieuw inloggen?

    Worden je gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden? Krijg je iedere keer de melding dat er een update is geweest? Het helpt ons erg als je dit wilt doorgeven via onze community. We verzamelen voorbeelden en zijn op zoek naar oplossingen.

  • Dit kun je doen

    Je mediabox is met een kabel aangesloten en toch heb je geen verbinding met internet. Probeer deze tips eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Mediabox uit- en aanzetten

    Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.

     

     

    2

    Check je internetkabel

    Controleer of de internetkabel goed is aangesloten in de voedingsadapter van de Next Mini en in je modem of wifi-versterker. Kijk ook of de kabel niet beschadigd is.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Controleer je internetverbinding

    Er lijkt iets mis te gaan met je internetverbinding. We helpen je om je wifi en internet weer aan de praat te krijgen.

    Online tv-kijken

    Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.

    Kom je er toch niet uit?

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Zie je het Chromecast- of Airplay-icoon?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Zie je op je apparaat dit icoon rechtsboven staan?

  • Ons advies

    Het lukt niet om Ziggo GO te casten naar een ander apparaat. Je ziet geen icoon. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Apparaat uit- en aanzetten

    Zet je Chromecast- of Airplay-apparaat helemaal uit door kort de stroom eraf te halen. Zet het apparaat dan weer aan. De Ziggo GO app verbindt dan opnieuw met het apparaat. Dit werkt ook voor tv's en mediaplayers met een ingebouwde Chromecast-functie.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Gebruik hetzelfde wifinetwerk

    Controleer of je tablet of smartphone verbonden is met hetzelfde wifinetwerk als je Google Chromecast of Apple TV. 

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    3

    Controleer je internetverbinding

    Misschien werkt je internetverbinding niet goed. Gebruik je je eigen wifinetwerk? Kijk dan wat je kunt doen om je wifi te verbeteren.

    Probeer je via ziggogo.tv op je laptop of computer te kijken? Gebruik dan Chrome of Firefox als webbrowser.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Ziggo GO op onze community

    Blijf je maar problemen houden met Ziggo GO? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    Het lukt niet om Ziggo GO te casten naar een ander apparaat. Je ziet wel het icoon. Dit kun je doen:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    1

    Apparaat uit- en aanzetten

    Zet je Chromecast- of Airplay-apparaat helemaal uit door kort de stroom eraf te halen. Zet het apparaat dan weer aan. De Ziggo GO app verbindt dan opnieuw met het apparaat. Dit werkt ook voor tv's en mediaplayers met een ingebouwde Chromecast-functie.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    2

    Controleer je internetverbinding

    Misschien werkt je internetverbinding niet goed. Gebruik je je eigen wifinetwerk? Kijk dan wat je kunt doen om je wifi te verbeteren.

    Probeer je via ziggogo.tv op je laptop of computer te kijken? Gebruik dan Chrome of Firefox als webbrowser.

    verbinding controleren

    3

    Ziggo GO app updaten

    Kijk of je de laatste versie van de app hebt. Weet je dat niet zeker? Verwijder 'm dan even van je apparaat en installeer 'm opnieuw. Zo weet je zeker dat je de nieuwste versie van Ziggo GO gebruikt.

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    4

    Ziggo GO op onze community

    Lees alles over Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV op onze community. Je vind er ook een Support Video met uitleg.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Je hebt slecht beeld

    Je beeld hapert, schokt, blijft hangen, stilstaan of het valt helemaal weg. Misschien zie je blokken of strepen. Dat kan liggen aan een storing of werkzaamheden in je buurt.

    Is er een storing?

    Check het meteen:

  • Welke melding zie je in beeld?

    Vervelend dat je een foutmelding hebt. Wat staat er in beeld? Je kan een code zien (zoals E04) of een melding (zoals ‘Geen signaal’ of ‘Zender is gecodeerd’).

    Deze foutmelding herkennen we niet. Controleer of je de code of melding goed hebt ingetypt en probeer het nog eens.

    Staat je melding er niet bij? Op onze community vind je ook veel informatie over foutcodes

  • Films, series of een programma terugkijken lukt niet

    Je hebt een CI+ Module of andere mediabox en het lukt niet om films, series of een programma terug te kijken. We gaan uitzoeken waar het aan ligt.

  • Kun je naar de zender zappen en krijg je de zender in beeld?

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Kom je wel op de zender uit, maar is het beeld zwart of slecht?

  • Zenders missen of worden overgeslagen

    Je hebt een CI+ module of andere mediabox en kunt één of meerdere zenders niet kijken.
    Laten we kijken wat er aan de hand is.

  • Ons advies

    Je ziet een slotje op de zender die wilt kijken. Probeer dit eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Voer je pincode in

    Standaard is de pincode 0000. Heb je de standaard pincode  gewijzigd en weet je die niet meer? In Mijn Ziggo verander je makkelijk zelf je pincode.

    Chat met een expert

    Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.

  • Ons advies

    De zender staat niet in de tv-gids van je mediabox. Probeer dit eens:

    TV hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    Mediabox uit- en aanzetten

    Zet je mediabox even helemaal uit door kort de stroom eraf te halen. Zet het apparaat dan weer aan en probeer de zender opnieuw te openen.