-
Je probleem staat er niet bij
Is er toch wat anders aan de hand? Misschien helpt dit:
1
Je apparaten uit- en aanzetten
Zet je tv en mediabox even uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Wacht een paar minuten tot je apparaten helemaal zijn opgestart.
2
Zenders opnieuw instellen
Werkt uit- en aanzetten niet? Zoek dan de zenders opnieuw op. Dit duurt ongeveer 20 minuten.
3
Terug naar fabrieksinstellingen
Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnames niet kwijt.
4
Probleem bij het installeren
Blijft de melding 'De installatie wordt nu voltooid' in beeld staan en zie je na 30 minuten nog geen zenders? Zet dan alles uit en probeer het nog een keer opnieuw.
-
We helpen je verder
Helaas vind je hier niet de oplossing voor je tv-probleem. Zou je ons willen laten weten waar je naar op zoek was? Zo maken we TV hulp & advies samen steeds beter.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Je hebt een probleem met opnames, terugkijken, on demand of apps
We gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Wat werkt er niet?
-
Werkt je internet van Ziggo nog wel op andere apparaten?
Controleer op een laptop, mobiele telefoon of tablet of kunt internetten.
Pak een mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?
-
Dit kun je doen
Je mediabox heeft verbinding met het internet. Probeer deze tips eens:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.
2
Terug naar fabrieksinstellingen
Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Dit kun je doen
Alleen je mediabox heeft geen verbinding met het internet. Probeer deze tips eens:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Maal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.
2
Mediabox aansluiten met een kabel
Met een internetkabel heb je altijd de snelste en meest stabiele verbinding. Plus je houdt ook nog eens meer ruimte over op de wifi voor andere slimme apparaten.
3
Mediabox opnieuw verbinden via wifi
Is je mediabox via wifi aangesloten? Probeer de verbinding dan te herstellen door opnieuw verbinding te maken met het wifi-netwerk.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er toch niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Dit kun je doen
Geen van je apparaten heeft verbinding met internet. Probeer deze tips eens:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.
2
Controleer je internetverbinding
Er lijkt iets mis te gaan met je internetverbinding. We helpen je om je wifi en internet thuis zelf weer aan de praat te krijgen.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er toch niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Dit kun je doen
Het rode offline-lampje brandt niet op je mediabox. Probeer dit eens:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.
2
Terug naar fabrieksinstellingen
Werkt het aan- en uitzetten niet? We gaan je mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Dit kun je doen
Het rode offline-lampje brandt, je mediabox heeft geen verbinding met ons netwerk. Probeer dit eens:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.
2
Check je coaxkabel
Test of de coaxkabel goed is aangesloten: maak hem los uit de hoofdaansluiting (of de splitter) én uit je mediabox. Druk de kabel daarna weer stevig terug.
Lost dit het probleem niet op? Dan kan het probleem in de andere kabels of connectoren zitten.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Zie je het interactieve menu?
Krijg je het interactieve menu met ons aanbod van films en series in beeld?
-
Dit kun je doen
Je ziet het interactieve menu van de Humax niet. Probeer deze tips eens:
1
Controleer je internetverbinding
Check of je internetverbinding van Ziggo werkt op een ander apparaat. Werkt dit ook niet? Geen probleem. We helpen je om dit weer aan de praat te krijgen.
2
Terug naar fabrieksinstellingen
We gaan je mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.
3
Mediabox opnieuw verbinden
Heb je de fabrieksinstellingen hersteld? Verbind je mediabox daarna opnieuw via internet. Gebruik een internetkabel voor de snelste en meeste stabiele verbinding.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er toch niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Dit kun je doen
Je ziet het interactieve menu maar je mediabox heeft geen verbinding met internet. Probeer deze tips eens:
1
Smartcard herstellen
In Mijn Ziggo kun je je smartcard eenvoudig herstellen. Het is belangrijk dat je de tv en mediabox aan staan met de smartcard erin als je dit doet. Dit gaat als volgt:
- Log in op Mijn Ziggo
- Ga naar Producten
- Ga naar Televisie
- Druk bij de smartcard die je gebruikt op Zenders en pincode herstellen
- Druk op Opnieuw ophalen en wacht dit 15 minuten af.
2
Terug naar fabrieksinstellingen
We gaan je mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.
2
Mediabox opnieuw verbinden
Verbind je mediabox opnieuw via internet. Gebruik een internetkabel voor de snelste en meeste stabiele verbinding.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er toch niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Zie je een rood lampje op de voorkant van de mediabox?
Je mediabox moet verbinding hebben met het internet. Wanneer er geen internetverbinding is, zie je aan de voorkant van de box een rood lampje branden:
of
.
-
Brandt het rode offline lampje op je mediabox?
Wacht minimaal 7 minuten tot de offline-melding is verdwenen.
Als je de offline-melding nog ziet, is je [[DEVICE_HORIZON] niet goed opgestart of is hij nog bezig met opstarten. Wacht daarom even voordat je verdergaat.
-
Druk op rode knop op de Humax afstandsbediening
Pak de afstandsbediening van de Humax en druk op de rode knop.
-
Internetverbinding controleren
De Next Mini ontvangt het tv-signaal via internet. Laten we kijken hoe dit apparaat op internet is aangesloten.
-
Is jouw Next Mini aangesloten met een internetkabel?
Zie je een internetkabel in de voedingsadapter van je Next Mini? Dan heb je een bekabelde aansluiting.
-
Dit kun je doen
Probeer deze tips eens:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.
2
Terug naar fabrieksinstellingen
We gaan je mediabox terugzettn naar de fabrieksinstellingen. Wees gerust, je raakt je instellingen, opgenomen programma's en geplande opnamen niet kwijt.
3
TV & Radio op onze community
Blijven de problemen aanhouden? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Je hebt een probleem met Ziggo GO
Wat werkt er niet goed?
-
Kun je wel inloggen op een ander apparaat?
Misschien werkt het apparaat waarop je Ziggo GO wilt gebruiken niet goed. Controleer op een andere laptop, mobiele telefoon of tablet of je daarmee wel kunt inloggen.
-
Ons advies
Het lukt niet om in Ziggo GO films of series af te spelen of programma's te kijken. Dit kun je doen:
1
Apparaat uit- en aanzetten
Zet het apparaat waarop je Ziggo GO wilt kijken even uit en weer aan. Of sluit alleen de app even af en start 'm opnieuw op.
2
Nieuwste versie van de app
Kijk of je de laatste versie van de app hebt. Weet je dat niet zeker? Verwijder 'm dan even van je apparaat en installeer 'm opnieuw. Zo weet je zeker dat je de nieuwste versie van Ziggo GO gebruikt.
3
Controleer je internetverbinding
Misschien werkt je internet niet goed. Gebruik je je eigen wifi? Kijk dan eens naar onze tips om je wifi te verbeteren.
Probeer je via ziggogo.tv op je laptop of computer te kijken? Gebruik dan Chrome of Firefox als webbrowser.
4
Onderweg, op reis of thuis?
De Ziggo GO app werkt alleen in EU-landen. En je moet via wifi of mobiele data kijken en niet via een VPN-verbinding.
De beeldkwaliteit verschilt per EU-lidstaat en kan minder goed zijn dan in Nederland. Kijk je via een openbaar wifi-netwerk in een hotel of restaurant? Probeer het dan eens via 3G of 4G op je apparaat.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Ons advies
Het lukt niet om films, afleveringen of programma's te downloaden in Ziggo GO. Dit kun je doen:
1
Hoe werkt downloaden?
- Ga naar Movies & Series (XL) en selecteer een van de submenu’s
- Zoek een titel
- Klik op de Download-knop, naast de Kijken-knop
Je eerste keer?
Dan krijg je de vraag of je het apparaat wilt registreren.
- Klik op Apparaat registreren
- Klik op OK
Het downloaden start nu. Onderin je scherm zie je een statusbalk (%).
2
Controleer je opslagruimte
Controleer hoeveel vrije opslagruimte je hebt op je apparaat. Om een film of aflevering te downloaden heb je minimaal 500 Mb aan vrije opslagruimte nodig.
3
Gebruik de laatste versie van de app
Gebruik altijd de nieuwste versie van de Ziggo GO app. Ga naar de Google Store of Apple App Store en controleer of er updates voor de app zijn.
Je hebt minimaal Android 6.0 of iOS 12.1 nodig op je apparaat.
4
Ziggo GO op onze community
Lukt het downloaden maar niet? Andere klanten hebben misschien een oplossing voor je Ziggo GO app-problemen.
-
Een foutmelding
Je krijgt een foutmelding in Ziggo GO. Dit kun je doen:
1
Storingscheck gedaan?
Voer je postcode en huisnummer in bij onze storingschecker om te zien of er een storing is.
2
Ziggo GO in je pakket
Zit tv met Ziggo GO in je Ziggo abonnement? Dat vind je terug in Mijn Ziggo. Ga naar Producten en kijk bij Televisie. Je ziet dan wat er in je huidige pakket zit.
3
Login voor Mijn Ziggo wijzigen
Lukt inloggen op Mijn Ziggo ook niet? Vraag dan je gebruikersnaam en/of wachtwoord op en wijzig je inloggegevens. Wacht een paar minuten en probeer daarna met je gewijzigde gegevens in te loggen op Ziggo GO.
4
Update van Ziggo GO
Blijven de problemen bestaan? Kijk eens bij de info over de update van Ziggo GO op onze community. Je kunt hier ook de foutcode die je ziet opzoeken.
-
Laten we kijken of er een storing is
Je hebt problemen met het bekijken van opnames, programma's terugkijken of met on demand kijken. Dat kan liggen aan een storing in ons netwerk.
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt. We gaan kijken wat er dan aan de hand kan zijn.
Vul je postcode en huisnummer in.
-
Ons advies
Inloggen op een ander apparaat lukt ook niet. Dan kun je dit proberen:
1
Heb je Ziggo GO in je pakket?
Je hebt Ziggo GO in je pakket nodig. Kijk in Mijn Ziggo bij Producten, Televisie of je Ziggo GO kunt gebruiken.
2
Sluit de app af en open 'm opnieuw
Sluit de app helemaal af en start 'm opnieuw op. Werkt het niet? Verwijder de app dan van je smartphone en installeer Ziggo GO opnieuw.
3
Wachtwoord veranderd?
Heb je net je wachtwoord voor Mijn Ziggo veranderd? Dit is ook het wachtwoord voor Ziggo GO. Het kan tot een uur duren voor je weer kunt inloggen op Ziggo GO.
4
Gebruik geen VPN
Gebruik je een VPN-verbinding? Dan werkt de app niet omdat hij niet kan controleren of je in de EU bent. Ziggo GO werkt namelijk alleen in EU-landen.
5
Ziggo GO tips in onze community
Andere klanten helpen je verder met tips over Ziggo GO. Ook vind je hier info over de laatste updates van de app.
-
Ons advies
Je kunt wel inloggen bij Ziggo GO op een andere apparaat. Probeer dit eens:
1
Sluit de app even helemaal af
Sluit de app af, wacht een paar minuten en start 'm opnieuw op. Werkt het niet? Verwijder Ziggo GO dan van je smartphone en installeer de app opnieuw.
2
Wachtwoord veranderd?
Heb je net je wachtwoord voor Mijn Ziggo veranderd? Dit is ook het wachtwoord voor Ziggo GO. Het kan tot een uur duren voor je weer kunt inloggen op Ziggo GO.
3
Steeds opnieuw inloggen?
Worden je gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden? Krijg je iedere keer de melding dat er een update is geweest? Het helpt ons erg als je dit wilt doorgeven via onze community. We verzamelen voorbeelden en zijn op zoek naar oplossingen.
-
Dit kun je doen
Je mediabox is met een kabel aangesloten en toch heb je geen verbinding met internet. Probeer deze tips eens:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je mediabox weer is opgestart.
2
Check je internetkabel
Controleer of de internetkabel goed is aangesloten in de voedingsadapter van de Next Mini en in je modem of wifi-versterker. Kijk ook of de kabel niet beschadigd is.
3
Controleer je internetverbinding
Er lijkt iets mis te gaan met je internetverbinding. We helpen je om je wifi en internet weer aan de praat te krijgen.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
Kom je er toch niet uit?
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Zie je het Chromecast- of Airplay-icoon?
Zie je op je apparaat dit icoon rechtsboven staan?
-
Ons advies
Het lukt niet om Ziggo GO te casten naar een ander apparaat. Je ziet geen icoon. Dit kun je doen:
1
Apparaat uit- en aanzetten
Zet je Chromecast- of Airplay-apparaat helemaal uit door kort de stroom eraf te halen. Zet het apparaat dan weer aan. De Ziggo GO app verbindt dan opnieuw met het apparaat. Dit werkt ook voor tv's en mediaplayers met een ingebouwde Chromecast-functie.
2
Gebruik hetzelfde wifinetwerk
Controleer of je tablet of smartphone verbonden is met hetzelfde wifinetwerk als je Google Chromecast of Apple TV.
3
Controleer je internetverbinding
Misschien werkt je internetverbinding niet goed. Gebruik je je eigen wifinetwerk? Kijk dan wat je kunt doen om je wifi te verbeteren.
Probeer je via ziggogo.tv op je laptop of computer te kijken? Gebruik dan Chrome of Firefox als webbrowser.
4
Ziggo GO op onze community
Blijf je maar problemen houden met Ziggo GO? Zoek naar oplossingen op de Ziggo Community.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Ons advies
Het lukt niet om Ziggo GO te casten naar een ander apparaat. Je ziet wel het icoon. Dit kun je doen:
1
Apparaat uit- en aanzetten
Zet je Chromecast- of Airplay-apparaat helemaal uit door kort de stroom eraf te halen. Zet het apparaat dan weer aan. De Ziggo GO app verbindt dan opnieuw met het apparaat. Dit werkt ook voor tv's en mediaplayers met een ingebouwde Chromecast-functie.
2
Controleer je internetverbinding
Misschien werkt je internetverbinding niet goed. Gebruik je je eigen wifinetwerk? Kijk dan wat je kunt doen om je wifi te verbeteren.
Probeer je via ziggogo.tv op je laptop of computer te kijken? Gebruik dan Chrome of Firefox als webbrowser.
3
Ziggo GO app updaten
Kijk of je de laatste versie van de app hebt. Weet je dat niet zeker? Verwijder 'm dan even van je apparaat en installeer 'm opnieuw. Zo weet je zeker dat je de nieuwste versie van Ziggo GO gebruikt.
4
Ziggo GO op onze community
Lees alles over Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV op onze community. Je vind er ook een Support Video met uitleg.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Welke melding zie je in beeld?
Vervelend dat je een foutmelding hebt. Wat staat er in beeld? Je kan een code zien (zoals E04) of een melding (zoals ‘Geen signaal’ of ‘Zender is gecodeerd’).
Deze foutmelding herkennen we niet. Controleer of je de code of melding goed hebt ingetypt en probeer het nog eens.
Staat je melding er niet bij? Op onze community vind je ook veel informatie over foutcodes.
Deze tv-ontvangers werken niet meer goed vanaf maart 2023. Neem contact op om een nieuw tv-kastje aan te vragen.
-
Films, series of een programma terugkijken lukt niet
Je hebt een CI+ Module of andere mediabox en het lukt niet om films, series of een programma terug te kijken. We gaan uitzoeken waar het aan ligt.
-
Kun je naar de zender zappen en krijg je de zender in beeld?
Kom je wel op de zender uit, maar is het beeld zwart of slecht?
-
Zenders missen of worden overgeslagen
Je hebt een CI+ module of andere mediabox en kunt één of meerdere zenders niet kijken.
Laten we kijken wat er aan de hand is.
-
Ons advies
Je ziet een slotje op de zender die wilt kijken. Probeer dit eens:
Voer je pincode in
Standaard is de pincode 0000. Heb je de standaard pincode gewijzigd en weet je die niet meer? In Mijn Ziggo verander je makkelijk zelf je pincode.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Ons advies
De zender staat niet in de tv-gids van je mediabox. Probeer dit eens:
Mediabox uit- en aanzetten
Zet je mediabox even helemaal uit door kort de stroom eraf te halen. Zet het apparaat dan weer aan en probeer de zender opnieuw te openen.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Open de tv-gids
Pak de afstandsbediening van de mediabox en druk op de tv-gids knop.
-
Zoek de zender in de tv-gids
Zet het zenderaanbod in de tv-gids op Alle zenders.
-
Staat de missende zender in de tv-gids?
Zoek nu in de tv-gids naar de zender die ontbreekt. Kun je hem vinden?
-
Zie je een slotje in beeld?
Open de zender. Zie je nu een slot in beeld? Dan is deze zender versleuteld met een pincode.
-
Zie je een verbodsbord of 'Niet geabonneerd'?
Zie je een verbodsbord? Of de tekst 'Niet geabonneerd'? Dan kan het dat de zender niet in je abonnement zit.
-
Ons advies
Dit kun je doen:
1
Mediabox uit- en aanzetten
Zet je mediabox even helemaal uit door kort de stroom eraf te halen. Zet het apparaat dan weer aan en probeer de zender opnieuw te bekijken.
2
Zenders opnieuw ophalen
Log in op Mijn Ziggo en kijk welk tv-abonnement en extra zenders je hebt. Zoek de missende zender op in het zenderoverzicht.
Staat je tv- abonnement erachter? Herstel dan je zenders als volgt:
- Ga weer naar Mijn Ziggo
- Druk bij je mediabox op Instellingen
- Klik bij Zenderaanbod ophalen op Opnieuw ophalen en wacht 15 minuten
Als het goed is, zie je de zender nu wel weer.
3
Zender bestellen of abonnement wijzigen
Wil je naar een zender kijken die niet in je tv-abonnement zit? In Mijn Ziggo kun je je tv-abonnement aanpassen of de extra zender bestellen.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Zenders missen of worden overgeslagen
Je hebt een Humax mediabox en je kunt één of meerdere zenders niet kijken.
Laten we kijken wat er aan de hand is.
-
Ons advies
Je tv-beeldscherm lijkt kapot. Probeer dit eens:
1
Tv uit- en aanzetten
Zet je tv even uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je tv weer is opgestart.
2
Stroom controleren
Het kan natuurlijk ook aan de stroomtoevoer liggen. Probeer eens een ander stopcontact.
3
Kijk in de handleiding van je tv
Misschien werkt je tv niet goed. Kijk eens in de handleiding. Die kun je ook op het internet vinden. Zoek op het merk en het typenummer van je tv.
4
TV & Radio op onze community
Andere Ziggo klanten helpen je met antwoorden op specifieke vragen over je tv.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
-
We helpen je verder
Is er toch wat anders aan de hand? We helpen je graag verder.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Ons advies
Je denkt dat je afstandsbediening kapot is. Probeer dit eens:
1
Vervang de batterijen
Een afstandsbediening werkt niet meer goed als de batterijen bijna leeg zijn. Vervang de batterijen en kijk of hij het weer doet.
2
Kies de juiste bron (source)
Soms lijkt het alsof de afstandsbediening niet reageert omdat de tv niet op de juiste bron (source) staat.
Kies de juiste bron met de afstandsbediening van je televisie door één of meerdere keren op de knop Source, AV of Input te drukken (de naam van deze knop verschilt per type afstandsbediening).
Druk voor de zekerheid ook alle kabels (HDMI, SCART) even aan.
3
Afstandsbediening opnieuw instellen
Stel de afstandsbediening opnieuw in en koppel hem zo nodig opnieuw met je mediabox en tv.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
-
Met welk apparaat is er een probleem?
-
Ons advies
Je mediabox (tv-kastje) werkt niet zoals het hoort. Hier zie je een aantal problemen en de oplossing.
1
Mediabox maakt lawaai en is erg warm
Staat je mediabox in een afgesloten kast? Kijk dan of je het apparaat een andere plek kunt geven. Zet geen spullen op of achter de mediabox. De warmte kan dan niet weg.
Er kan ook stof in de ventilator van je apparaat zitten. Zuig met de stofzuiger langs de roosters van je mediabox.
2
Mediabox valt steeds uit
Misschien heb je al een oudere mediabox en ben je toe aan een nieuwer model. Neem contact op en we kijken wat we voor je kunnen doen.
3
Zwart beeld op je tv
De mediabox is met een HDMI-kabel of SCART-kabel verbonden met je tv. Als de kabel niet goed vast zit, kun je zwart beeld zien. Duw de kabels in je mediabox en tv stevig aan.
Ook je stopcontact kan niet werken. Probeer voor de zekerheid eens een ander stopcontact.
4
Mediabox doet het niet
Doorloop de stappen om te kijken wat er aan de hand is met je mediabox.
Chat met een expert
Tussen 8.00 en 20.00 uur beantwoorden onze specialisten al je vragen via de chat.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
-
Ons advies
Er lijkt iets mis te zijn met je CI+ Module. Probeer dit eens:
1
Tv uit- en aanzetten
Zet je tv even uit en weer aan. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je tv weer is opgestart.
2
CI + Module opnieuw instellen
Als het opnieuw plaatsen van de CI+ Module niet werkt, kun je ook de CI+ module opnieuw instellen. Dit duurt ongeveer 15 minuten.
3
Smartcard bijwerken
Zie je de melding E16, E19 of smartcard verlopen? Werk dan de smartcard bij. Dit is gelukkig binnen 5 minuten geregeld.
4
Tv & Radio op onze community
Lijkt het erop dat er iets met de tv zelf aan de hand is? Kijk eens op onze community. Onze klanten denken graag met je mee over wat het zou kunnen zijn.
Online tv-kijken
Op elk apparaat
Wil je nu een tv-programma of serie kijken? Dat kan op je laptop, tablet of mobiel met onze Ziggo GO app. Of kijk op ziggogo.tv.
-
Wat is er aan de hand?
Ik krijg een melding in beeld of heb een probleem met:
-
Je hebt een probleem met het geluid
Wat is er met het geluid van je tv aan de hand?
-
Ons advies
Het geluid loopt niet gelijk met je beeld. Probeer dit eens:
1
Andere apparaten loskoppelen
Losse audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kan voor geluidsproblemen zorgen Zet je apparaten op stand-by en koppel ze daarna eens los.
Heb je een mediabox? Sluit deze dan rechtstreeks aan op de tv, zonder de geluidsapparatuur ertussen.Op de Ziggo community zie je hoe je apparaten het beste aansluit.
2
Opnieuw opstarten
Start je mediabox en tv eens opnieuw op. Het kan ook helpen om ze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We helpen je er graag bij.
-
Ons advies
Het geluid van je tv valt weg. Probeer dit eens:
1
Andere apparatuur loskoppelen
Losse audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kan voor geluidsproblemen zorgen. Zet je apparaten op stand-by en koppel ze daarna eens los.
Heb je een mediabox? Sluit deze dan rechtstreeks aan op de tv, zonder de geluidsapparatuur ertussen.Op de Ziggo Community zie je hoe je apparaten het beste aansluit.
2
Opnieuw opstarten
Start je mediabox en tv eens opnieuw op. Het kan ook helpen om ze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We helpen je er graag bij.
3
Software-update
Af en toe heeft je tv een software-update nodig via het menu van je televisie.
In de handleiding van je tv vind je hoe je dat doet. Handleiding kwijt? Zoek eens online op het merk en typenummer van je tv. Het typenummer staat vaak op de achterkant van de televisie.
-
Ons advies
Je tv heeft geen geluid. Probeer dit eens:
1
Volume- en mute-knop checken
Controleer met de afstandsbediening van je tv en mediabox of het volume te laag staat en pas het naar wens aan.
Kijk of je op de afstandsbediening niet per ongeluk de Mute-knop hebt ingedrukt. Met deze knop zet je het geluid aan en uit.
2
Andere apparaten loskoppelen
Losse audioapparatuur, zoals een homecinemaset of een versterker, kan voor geluidsproblemen zorgen. Zet je apparaten op stand-by en koppel ze daarna eens los.
Heb je een mediabox? Sluit deze dan rechtstreeks aan op de tv, zonder de geluidsapparatuur ertussen.Op de Ziggo Community zie je hoe je apparaten het beste aansluit.
3
Opnieuw opstarten
Start je mediabox en tv eens opnieuw op. Het kan ook helpen om ze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We helpen je er graag bij.
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je hebt een Next Mini aangesloten met internetkabel
- Je ziet de foutmelding 'Momentje..' in beeld
Dit kun je doen:
Advies 1
Controleer de internetkabel
Controleer of de internetkabel goed is aangesloten en in één van de 4 internetpoorten zit. Kijk of de kabel niet beschadigd is.Staat je modem in bridge-modus? Dan brandt het lampje op het modem groen. Dan moet je internetkabel altijd in internetpoort 1 zitten.Advies 2
Probeer een andere internetpoort
Sluit de internetkabel aan op een van de andere internetpoorten van het modem of wifi-versterker.Werkt je internet nog steeds niet? Dan kun je de internetkabel het beste vervangen door een kabel van hogere kwaliteit (minimaal CAT5e).Advies 3
Controleer de aansluiting
Volg de coaxkabel van je modem naar de hoofdaansluiting. Test of alles nog goed vast zit. Gebruik je nog splitters die eigenlijk niet meer nodig zijn? Haal deze er dan tussen uit.
Snel hulp van onze experts
Elke dag hulp via chat of de telefoon op 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). Of stuur ons een bericht via de Mijn Ziggo app.
-
Gebruik je een wifi-versterker?
Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je ziet de foutmelding 'Momentje..' in beeld
- Je gebruikt wifi om tv te kijken via je Next Mini
- Je gebruikt geen wifi-versterker
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!
Advies 1
Gebruik de internetkabel
Dit gaat zeker werken
Voor de beste verbinding sluit je de Next Mini aan met een internetkabel (UTP). Sluit de internetkabel aan in de voedingsadapter van je Next Mini en in je modem of een wifi-versterker in de buurt van je tv.
Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.
Advies 2
Wifi-versterkers gebruiken
Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding.
Advies 3
Geef je modem een betere plek
Geef je modem een nieuw, beter plekje. Dit doet vaak wonderen. Zorg ervoor dat het modem:
- op minimaal 1,5 meter hoogte staat, maar houd 30 cm afstand van het plafond
- in de woonkamer zichtbaar is vanaf de plek waar je wilt internetten
- in de meterkast niet te dicht bij waterleidings- of verwarmingsbuizen staat
Snel hulp van onze experts
Elke dag hulp via chat of de telefoon op 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). Of stuur ons een bericht via de Mijn Ziggo app.
Haal meer uit je internet met SmartWifi pods
- Draadloos in elk stopcontact te installeren
- Verdeelt de wifi slim over je apparaten
- Probeer het uit vanaf
€ 1,25 per maand
-
Welke wifi-versterker gebruik je?
-
Ons advies
Ons advies
Even alles op een rij:
- Je zag de foutmelding 'Momentje..' in beeld
- Je had een Next Mini aangesloten via wifi
- Met een internetkabel is het probleem opgelost
Dit kun je doen:
Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!