Direct naar inhoud

Hulp met je streamingdienst

Wil je weten hoe je je streamingdiensten bij Ziggo bestelt, activeert en beheert? Of heb je problemen en zoek je een oplossing? Wij zetten alle info voor je op een rij.

Bestellen en activeren

1. Zo bestel je je streamingdienst

Bestel je je streamingdienst via Ziggo? Dan betaal je al je streamingdiensten via je Ziggo factuur. Bestellen kun je op de volgende manieren:

Streamingdiensten die je via Ziggo kunt bestellen

  • HBO Max
  • SkyShowtime
  • Viaplay
  • Disney+
  • Netflix
  • Videoland

2. Zo activeer je je streamingdienst

Maak een account aan voor de streamingdienst die je wilt gebruiken. 

  • Alle streamingdiensten hebben een app op je Mediabox Next of Next Mini*. Druk op het huis-icoontje op je afstandsbediening en kies in het menu ‘TV APPS’. Hier zie je alle populaire apps en de apps die je als laatste hebt gebruikt.
  • Je kunt je tv ook met je stem bedienen. Druk op het microfoontje van je afstandsbediening en zeg bijvoorbeeld 'Netflix' of 'Videoland'.
  • Sommige streamingdiensten hebben zelfs een eigen kanaal op je tv 
  • Log eenmalig op je tv in met je logingegevens van de streamingdienst en blijf hierna ingelogd
  • Je kunt ook streamen via je mobiel, tablet, laptop of smart tv

*Netflix en Videoland kijk je ook op de Mediabox XL. 

Koppel je account

Zo koppel je jouw streamingdienst met Mijn Ziggo

Je bestelt de streamingdienst via Mijn Ziggo en gebruikt hetzelfde e-mailadres dat je ook gebruikt voor je bestaande streamingdienst account.

  • VodafoneZiggo zegt je bestaande streamingdienst abonnement op. Hier hoef je dus zelf niks voor te doen.
  • Heb je nog een lopend contract bij je streamingdienst? Dan kunnen we het abonnement pas omzetten als je contract is afgelopen.

Beheer je streamingdiensten

Hier vind je al je streamingdiensten

In Mijn Ziggo vind je je streamingdiensten terug onder 'Streamingdiensten beheren'. Gebruik je de Vodafone & Ziggo app? Dan vind je je streamingdiensten terug onder 'Producten' >'Televisie'.

Je zegt je streamingdienst op via Mijn Ziggo of de Vodafone & Ziggo app. Als je je abonnement beëindigt, loopt het nog door tot het eind van de lopende factuurperiode. Deze datum vind je terug op je factuur onder het kopje 'Diensten van derden'.

 
Een voorbeeld: je huidige factuurperiode loopt tot en met 15 april en je geeft vóór 15 april je opzegging door. Dan gaat de opzegging in per 1 april. Zeg je tussen 15 april en 14 mei op? Dan gaat de opzegging in per 15 mei.  
 
Goed om te weten 
 
Heb je eenmaal bevestigd, dan kun je de opzegdatum niet meer aanpassen. Zeg je je Ziggo abonnementen op? Dan worden al je streamingdiensten, die je via Ziggo hebt besteld, beëindigd. De streamingdiensten lopen door tot het einde van de lopende factuurperiode, behalve Viaplay. Deze streamingdienst eindigt tegelijk met je Ziggo abonnement. 

Mijn Ziggo

  • Log in op Mijn Ziggo
  • Ga naar Producten
  • Dan zie je het kopje Mijn streamingdiensten
  • Klik op Mijn streamingdiensten beheren
  • Daarna ga je naar Je extra zendres en streamingdiensten
  • Klik op Abonnement wijzigen van de streamingdienst die je wilt opzeggen
  • Ga naar Deze streamingdiensten heb je al en klik op Opzeggen bij de juiste streamingdienst
Vodafone & Ziggo app
  • Open de Vodafone & Ziggo app
  • Klik op Televisie
  • Ga naar Streamingdiensten en klik op Streamingdiensten aanpassen
  • Vervolgens ga je naar Je extra zenders en streamingdiensten
  • Klik op Abonnement wijzigen van de streamingdienst die je wil opzeggen
  • Ga naar Deze streamingdiensten heb je al en klik op 'Opzeggen' bij de juiste streamingdienst

Voor iedere streamingdienst heb je aparte inloggegevens nodig. Daarmee log je bij je streamingdienst in om te kunnen kijken. Je gebruikersnaam is altijd een e-mailadres.

Veelgestelde vragen

Aanmelden en inloggen

Krijg je een foutmelding tijdens het aanmelden? Kan gebeuren. Meestal los je dat zelf makkelijk op. Probeer het volgende eens:

  • Ververs de pagina (met de f5 toets)
  • Probeer het op een ander apparaat. Bijvoorbeeld je tablet of laptop
  • Lukt het via de website niet? Probeer het in de app
  • Lukt het in de app niet? Probeer het op de website

Heb je een probleem met de streaming app? Op de app pagina van Ziggo helpen we je verder.

Speelt je film of serie niet af of heb je problemen met de ondertiteling? Neem in dat geval contact op met de aanbieder van je streamingdienst.

Neem contact op met de aanbieder van je streamingdienst als je je wachtwoord bent vergeten. 

Voor het aanpassen van de inloggegevens van je streamingdienst account moet je contact opnemen met de aanbieder van de streamingdienst.

Voor je streamingdienst account moet je nieuwe inloggegevens aanmaken. Dat zijn andere inloggegevens dan je bestaande inloggegevens voor Mijn Ziggo.

Kun je niet inloggen in Mijn Ziggo?      

Vraag je inloggegevens op via e-mail, sms of brief. 

Wil je het telefoonnumer waarnaar we de sms-code sturen aanpassen? Bel of chat dan met onze klantenservice

Kun je wél inloggen bij Mijn Ziggo maar niet bij je streamingdienst? 

Neem dan contact op met de aanbieder van de streamingdienst.

Bestellen

Heb je al Ziggo? Dan kun je ook zonder TV & Streaming (interactieve tv van Ziggo) je streamingdiensten bij Ziggo bestellen. De streamingdiensten bekijk je dan bijvoorbeeld op je mobiel, tablet of laptop.

Weet je niet zeker of je TV & Streaming hebt? Ga dan naar kanaal 22 op je tv. Als je BBC First ziet, dan heb je digitale tv van Ziggo. Zie je geen BBC First? Check dan ons digitale tv-aanbod in Mijn Ziggo.

Heb je nog geen Ziggo? Dan kun je nog geen extra zenders of streamingdiensten bij ons afnemen. Stap over naar Ziggo Internet & TV. Tijdens het overstappen kun je meteen de extra zenders kiezen die je wilt. Maak direct een Vodafone & Ziggo account aan en dan kun je ook jouw favoriete streamingdiensten kiezen in Mijn Ziggo.

Hoeveel Stapelvoordeel je krijgt als je extra streamingdiensten en zenders bij Ziggo bestelt, hangt af van je abonnement. Je krijgt 10% korting bij 2 streamingdiensten en extra zenders en 15% korting bij 3 of meer.

Meer informatie over Stapelvoordeel

Met Kijkvoordeel krijg je 5% korting per maand op de door jou gekozen streamingdiensten. Met Stapelvoordeel krijg je korting als je meerdere streamingdiensten en extra zenders bestelt bij Ziggo. Je krijgt 10% korting bij 2 streamingdiensten en extra zenders en 15% korting bij 3 of meer.

Kijkvoordeel en Stapelvoordeel kan je niet combineren. Of je in aanmerking komt voor Kijkvoordeel of Stapelvoordeel hangt af van je abonnement.

Ja, dat kan! Heb je via Mijn Ziggo of de Vodafone & Ziggo app een abonnement genomen op bijvoorbeeld Netflix of Viaplay? Dan zie je de abonnementskosten daarvoor staan onder Extra zenders en streamingdiensten

Vind je het lastig om te kiezen? We hebben een aantal voordelige bundels voor je samengesteld. Je vindt ze onder het kopje 'Aanbiedingen'.

Stel, je hebt een bundel met Netflix en Ziggo Sport Totaal besteld en je wilt één van deze twee diensten opzeggen. In dat geval moet je de hele bundel opzeggen.

Voor een streamingdienst (zoals Netflix) moet je na het bestellen een account aanmaken. Dit doe je via Mijn Ziggo. Met je account log je daarna in op de app van de streamingdienst (bijvoorbeeld op je mediabox of je tablet) om naar series en films te kunnen kijken. Hier lees je welke streamingdiensten wij aanbieden

Een extra zenderpakket zoals Ziggo Sport Totaal geeft je toegang tot alle extra zenders van dat pakket. Deze zenders kijk je daarna via je mediabox of met de Ziggo GO app. Lees hier meer over de extra zenders die je bij Ziggo kunt bestellen.