Verhuizen naar nieuwbouw

Internet dat staat als een huis en overal bereik. Van kinderkamer tot game-cave. In de keuken én op het balkon. Op elke plek in je nieuwbouwwoning krachtig en snel internet.  

Nog geen postcode of wordt je postcode niet herkend?
Bel (gratis) met onze Nieuwbouwspecialisten 088 71 65 900.

Vul je postcode in en check of je Ziggo (binnenkort) kunt ontvangen op je nieuwe adres.

Ziggo Nieuwbouw - Internet aansluiten in je nieuwbouwhuis? | Ziggo

To do's voor je nieuwbouwhuis

Internet in je nieuwe woning? Sommige zaken regelt de aannemer en sommige dingen doe je zelf. Check hieronder wie wat doet.

Wat doet de aannemer voor je

  • Aanvraag van Ziggo Kabel (aansluiting - zo gaat het proces)

  • Aanleg van de kabel tot in je huis

  • Gereedmelding van de kabel en je adres bij Ziggo

  • Extra loze leidingen leggen (als je dit wilt)

  • Extra bekabeling leggen (als je dit wilt)
 
 

Wat kan je zelf doen

  • Bedenk in welke kamers je een internet of tv-aansluiting wilt en geef dit op tijd door aan je eigen aannemer, die trekt dan loze leidingen voor de kabels

  • Ben je al Ziggo klant? Geef je verhuizing aan ons door

  • Neem je eventuele Ziggo apparatuur mee en sluit deze aan in je nieuwe woning
 
 
 

Nieuwbouwtips

Lijstjes, die heb je genoeg als je verhuist. Om het je wat makkelijker te maken, enkele tips voor je Ziggo-aansluiting.

Loze leidingen/kabels

Als je een huis laat bouwen kun je er vaak voor kiezen om loze leidingen en extra bekabeling aan te leggen. Denk goed na over waar je wilt internetten (met kabel), tv-kijken en bellen. Nu en in de toekomst. We adviseren om per dienst een loze leiding naar de ruimte of kamer te laten aanleggen. Dus één voor tv, één voor bekabeld internet en eventueel één voor vast bellen.

Kabels

Kabels trekken geen hobby? Zet dan de aannemer aan het werk en laat deze de kabels alvast trekken. Voordeel: na de verhuizing kun je gelijk alles aansluiten. De aannemer geen optie? Dan kun je ook een Ziggo monteur plannen voor dit klusje.

Kwaliteit = belangrijk

Een kabel is een kabel, toch? Dat is helaas niet altijd het geval. En de kwaliteit van de kabels bepaalt ook nog eens de kwaliteit van je beeld en internet. Heel belangrijk dus… Neem daarom Ziggo Geschikt kabels

Nieuwbouwtips Ziggo

Monteur nodig?

Lukt de installatie niet? Onze monteur komt graag bij je langs.

Meer over de monteur

Power Promise

Verhuis je, dan garanderen we perfecte wifi. Dat is de Ziggo Power Promise.

Power Promise

Ziggo Zakelijk

Verhuis je naar een nieuw pand? Ook dan helpen we je graag.

Zakelijk abonnement verhuizen

Veelgestelde vragen

Heb je een aanvraag gedaan voor een nieuwe aansluiting, dan wordt er binnen drie werkdagen een e-mail gestuurd met de bevestiging. De offerte wordt binnen tien werkdagen gemaakt. Heb je na deze periode niets gehoord? Bel ons op 0900 1884.

Ben je zelf een huis aan het (ver)bouwen, dan heeft de aannemer of installateur misschien de aanvraag voor je gedaan. Zo niet, bel ons op 0900 1884.

Als je postcode in de postcodechecker (bovenaan de pagina) wordt herkend, dan ligt er al een Ziggo kabel of zijn we bezig met aanleggen. Zo niet, neem dan even contact met ons op 0900 1884.

Maak gebruik van de postcodechecker (bovenaan de pagina) om te kijken of je al Ziggo producten kan bestellen. Wordt je postcode nog niet herkend? Neem dan even contact met ons op 0900 1884.

Het duurt ongeveer 4-14 weken vanaf het moment van je aanvraag totdat je Ziggo producten kan bestellen. Hoe het aanvraagproces loopt zie je op de pagina over aansluitingen.  

 691 consumenten beoordelen Ziggo.nl gemiddeld met 4,5 van de 5 sterren.