Verhuizen checklist
Alle handvaten voor een soepele verhuizing naar je nieuwe woonadres
Op je verhuisdag direct online
De verhuizen checklist: internet & tv
Gefeliciteerd met je nieuwe woning! In deze drukke periode moet je een hoop regelen voor de verhuizing. En wanneer je straks je nieuwe huis intrekt, is het wel zo fijn als je internet en tv meteen werken. Met deze checklist heb je alles bij de hand om na je verhuizing zorgeloos te appen, videobellen, streamen, gamen en thuiswerken.
1. Maak foto's van je apparatuur
Maak voor de verhuizing foto's van hoe je apparatuur is aangesloten. Dat maakt de installatie in je nieuwe huis makkelijker.
2. Geef je adreswijziging door
Geef op tijd je verhuizing aan ons door. Dit kan eenvoudig via Mijn Ziggo. Dan zorgen we dat je op de verhuisdag al online bent.
3. Bedenk een wifi- en tv-plan
Vraag de plattegrond van je nieuwe woning op en bepaal waar je supersnel internet wilt. Ga je verbouwen? Laat dan eventueel loze leidingen en extra aansluitingen leggen.
4. Verhuis alle apparatuur mee
Doe alle Ziggo apparatuur met handleidingen in één doos en zorg ervoor dat het straks weer makkelijk aan te sluiten is. Verhuis alles mee naar je nieuwe woning. Handleiding kwijt?
5. Sluit je apparatuur weer aan
Sluit alle apparatuur weer aan met behulp van de foto's en handleidingen. Kom je er niet helemaal uit? Check dan onze installatiehulp.
6. Installeer extra internetpunten
Installeer SmartWifi pods voor het beste bereik in elke hoek van je huis. Supersnel internet nodig? Sluit een extra internetkabel aan.
7. Test je verbinding
Alles aangesloten? Doe de ServiceScan via Mijn Ziggo en check of alles goed werkt. Gebruik de SmartWifi app om je netwerk in te stellen en internetsnelheid te meten.
8. Beveilig je apparaten
Blijf ook in je nieuwe huis veilig online. Met Ziggo Internet maak je gratis gebruik van Safe Online: internetbeveiliging voor minimaal één apparaat en identiteitsbescherming.
De voordelen als je ons meeverhuist
Verhuizen? Verhuis ons mee!
Verhuizen is al druk genoeg, dus we maken het je graag makkelijker. Verhuis ons mee naar je nieuwe adres en profiteer van de verhuisvoordelen. Zo ben je niet alleen snel online, maar bespaar je ook nog eens op je nieuwe thuis.
Verhuiscadeau
Kies een cadeautje! 6 maanden € 10 korting, een extra tv-pakket of gratis SmartWifi pods.
Keiharde euro's korting
Je krijgt van ons 15% korting bij GAMMA en € 250 CoolblueTegoed bij Coolblue Energie.
Installatie zoals jij wil
Doe je het zelf of liever kosteloos een monteur? Jij bepaalt. Vaak snel geregeld.
Goed voorbereid je verhuizing tegemoet
De verhuizen checklist: van begin tot eind
Je gaat binnenkort verhuizen. Wat moet je regelen? Er komt natuurlijk meer bij kijken dan alleen je internet- en tv-aansluiting. Gebruik onze verhuizen checklist om het overzicht te bewaren. Zo weet je zeker dat je verhuizing soepel verloopt.
Voor de verhuizing
Tijdens de verhuizing
Na de verhuizing
Veelgestelde vragen
Geef je verhuizing zo snel mogelijk aan ons door, dan zorgen wij dat je op je verhuisdag al online bent.
Weet je de exacte verhuisdatum nog niet of is deze veranderd? Je kunt de specifieke datum altijd wijzigen in Mijn Ziggo.
Geef eerst je verhuizing door in Mijn Ziggo. Na afloop ontvang je twee keer een persoonlijke e-mail met:
- een kortingscode voor 15% korting op het hele assortiment* van GAMMA. Voer de kortingscode in als je online afrekent bij gamma.nl. Of laat de barcode zien in de dichtstbijzijnde winkel.
- een kortingscode voor €250 Extra CoolblueTegoed bij Coolblue Energie. Stap over naar Coolblue Energie** en krijg je extra €250 CoolblueTegoed.
*deze korting is éénmalig geldig en kan zowel online als in één van de GAMMA winkels worden gebruikt. Met uitzondering van: aanbiedingen, opruimingen, OK artikelen, ALTIJD LAAG, Philips Hue, PostNL, cadeaukaarten, services en diensten.
**heb je al een lopend contract bij Coolblue Energie? Dan kun je helaas geen gebruik maken van deze actie.
In een groot deel van de Nederlandse huizen is het gebruik van ons SmartWifi modem al voldoende om altijd en overal perfecte wifi te ervaren. Is dat ook zo in jouw huis? Dan heb je geen extra SmartWifi pods nodig. Merk je dat de wifi in de buurt van je modem prima is, maar wat verder in huis niet meer? Dat is heel normaal. Zeker als je huis wat groter is en als er betonnen of betegelde muren of vloeren aanwezig zijn. In dat geval bieden de SmartWifi pods een hele goede oplossing.
Apparatuur zoals je modem en mediabox neem je zelf mee en sluit je opnieuw aan. Hulp nodig? Volg dan het online verhuisstappenplan.
Het is dan meestal niet mogelijk om je eigen Ziggo aansluiting mee te verhuizen. Neem even contact met ons op. Dan kijken we samen naar de beste oplossing.
Gefeliciteerd met je nieuwe (t)huis! Doe de postcodecheck en ontdek of Ziggo beschikbaar is op je nieuwe adres.
Wordt je postcode herkend? Dan ligt er een Ziggo aansluiting. Of we zijn bezig met het aanleggen van een spiksplinternieuwe kabel.
Ligt er nog geen Ziggo aansluiting? Dan staan we te trappelen om er eentje bij je aan te leggen. Vraag vandaag nog een aansluiting aan via 088-7165900.
Helaas. We hebben een postcode en huisnummer nodig om de beschikbaarbaarheid te checken. We kunnen je pas verder helpen als de gemeente deze gegevens deelt.
Verhuis je naar een adres met hetzelfde kengetal -bijvoorbeeld van Utrecht (030) naar Nieuwegein (030) - dan neem je ook je vaste telefoonnummer gewoon mee. Je krijgt tijdelijk een ander nummer om bereikbaar te blijven terwijl we je nummer verhuizen.
Alleen als je naar een regio met een ander kengetal verhuist, krijg je een nieuw vast nummer. Dat gebeurt automatisch als je je verhuizing doorgeeft.
Lees hier alles wat je moet weten over Ziggo meeverhuizen naar een nieuw adres. Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Toch wat hulp nodig?
Kom je ergens niet uit? Of ontvang je graag advies? We staan voor je klaar.
Bezoek ons in de winkel
Vragen of behoefte aan persoonlijk advies? Bezoek een winkel bij jou in de buurt. We helpen je graag verder.
Chat met ons
Stel direct je vraag via de chat. We zijn 24/7 online, razendsnel en helpen je meteen bij al je vragen.
Bel onze servicelijn
We zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur.