Herstart modem

Herstart modem

Heb je een trage of wegvallende internetverbinding? Een herstart van het modem lost vaak het probleem op. Je herstart het modem als volgt:

Herstart je modem en router

a.

Haal de stroomstekker van het (wifi-)modem uit het stopcontact.

b.

Wacht 1 minuut.

c.

Plaats de stroomstekker terug in het stopcontact.

d.

Wacht tenminste 5 minuten. je (wifi-)modem is nu opnieuw opgestart.

e.

Maak je gebruik van een losse router?
Herstart deze dan ook door het apparaat 1 minuut van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

f.

Loop nu weer terug naar je (wifi-)modem. Controleer de status van de eerste 4 lampjes van het modem. Als deze lampjes niet continu branden is er mogelijk een ander probleem.

De volgende lampjes horen continu te branden:

Branden de eerste vier lampjes continu (zonder te knipperen)?

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo