Nummerbehoud

Stap je over op Bellen van Ziggo? Dan kun je je oude vaste telefoonnummer vaak gewoon meenemen naar je nieuwe adres.

Nummerbehoud vraag je heel eenvoudig aan met de Overstapservice van Ziggo. Tijdens je bestelling van Bellen van Ziggo kun je dit aangeven.

Let op! Houd wel rekening met een eventuele opzegtermijn van je oude aanbieder.

Kosten

Nummerbehoud van Ziggo is gratis.

Handleiding

Veelgestelde vragen

Ik heb gekozen voor Nummerbehoud. Nu kan ik wel bellen maar niet gebeld worden. Wat moet ik doen?

Als je kiest voor nummerbehoud neemt Ziggo je telefoonnummer over van de oude provider. Dit proces heet portering. De portering start vanaf het moment dat je modem geactiveerd wordt. Vanaf dan kun je meteen bellen via de Ziggo lijn. Maar gebeld worden kan pas wanneer het nummer volledig is overgenomen. Dit duurt ongeveer 24 uur. Duurt het langer dan 24 uur? Neem dan contact op met onze Klantenservice. 

Ik wil 2 telefoonlijnen. Kan ik dan ook 2 nummers meenemen?

Ja, wanneer je 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kun je 2 nummers meenemen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat je de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Je huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.

Kan in Nummerbehoud aanvragen als ik de Overstapservice niet gebruik?

Ja. Je kunt Nummerbehoud ook aanvragen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice. Vul hiervoor het Aanvraagformulier voor Nummerbehoud in. 

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo