WifiSpots gebruiken

Buitenshuis gebruikmaken van draadloos internet van Ziggo via smartphone, tablet of laptop? Dat kan met WifiSpots. Het enige dat u nodig heeft is een abonnement op Internet van Ziggo of Ziggo Mobiel.

Wat zijn uw voordelen?

  • buitenshuis gratis Wi-Fi via meer dan 1,2 miljoen WifiSpots

  • uw internet thuis blijft even snel

  • helemaal veilig, niemand kan bij uw gegevens

Hoe werkt WifiSpots?

De Wi-Fi modems van Ziggo vormen samen het WifiSpots netwerk. Het Wi-Fi modem bevat twee gescheiden draadloze netwerken. Het eerste is dat van het eigen thuisnetwerk. Het tweede draadloze netwerk geeft, volledig gescheiden van de privéverbinding, de WifiSpot toegang tot internet. Door ons draadloos netwerk op een slimme manier met elkaar te verbinden, heeft u op veel plaatsen Wi-Fi. 

Zo stelt u WifiSpots in

WifiSpots installeert u in een aantal eenvoudige stappen met het handige online stappenplan:

  • U vindt uw WifiSpots gebruikersnaam en wachtwoord onder Mijn instellingen/WifiSpots inlog in Mijn Ziggo.
    Heeft u Ziggo Mobiel? Bekijk dan uw inloggegevens onder Abonnementen in MijnZiggo Mobiel.

  • Het gebruik van WifiSpots op twee apparaten is inbegrepen bij uw internetabonnement en kost niets extra.
    Heeft u Ziggo Mobiel? Dan kunt u met maximaal 4 apparaten tegelijk gebruik maken van WifiSpots.

Oplossingen voor WifiSpots

Lukt het niet om te verbinden met WifiSpots? Of krijgt u een onverwachte melding tijdens het instellen? We hebben speciaal voor u een handige probleemoplosser gemaakt. Hiermee lost u binnen enkele minuten zelf het probleem op en kunt u meteen gebruik maken van wel 1,2 miljoen WifiSpots in heel Nederland.

Vragen over het gebruik van WifiSpots

Kan ik gebruik maken van WifiSpots zonder Wi-Fi modem?

Heeft u Internet van Ziggo en een Wi-Fi modem? Om gebruik te maken van WifiSpots is het nodig dat uw Wi-Fi modem zelf ook een WifiSpot is. WifiSpots op uw Wi-Fi modem zet u aan en uit via Mijn Ziggo.

Heeft u geen Wi-Fi modem, maar wel een abonnement op Internet van Ziggo of Ziggo? Dan kunt u gewoon gebruik maken van draadloos internet via WifiSpots.

Waarom maakt Ziggo een WifiSpots netwerk?

Wi-Fi is een bijzonder goede en betaalbare manier om u optimaal te laten genieten van draadloos internet, waar u ook bent. Daarom willen we, samen met u en al onze andere klanten, het grootste hotspotnetwerk van Nederland maken.

Met WifiSpots maakt u onbeperkt gebruik van draadloos internet, op de plekken waar Wi-Fi modems van Ziggo abonnees staan. Dus door onze Wi-Fi modems op een slimme manier met elkaar te verbinden, hebben we samen op veel plaatsen Wi-Fi. Zo heeft u met WifiSpots buitenshuis op zo’n één miljoen locaties in Nederland de beschikking over een Wi-Fi verbinding. Dat is gemakkelijk en u bespaart op de mobiele databundel van uw smartphone of tablet.

Ik zie het netwerk Ziggo niet / mijn apparaat ziet de WifiSpots niet

Om WifiSpots eenmalig in te stellen moet u in de buurt zijn van een Wi-Fi modem. Dit kan uw eigen Wi-Fi modem zijn of bijvoorbeeld dat van de buren.

Heeft u zelf geen Wi-Fi modem, dan raden wij u aan met uw smartphone of tablet naar buiten te lopen. U zult dan meerdere Wi-Fi modem tegenkomen die het netwerk 'Ziggo' uitzenden.

Hoe weet ik of mijn apparaat geschikt is voor WifiSpots?

Wi-Fi

Allereerst heeft u voor WifiSpots een apparaat nodig dat Wi-Fi ondersteunt. Smartphones, laptops, computers of tablets zijn tegenwoordig in de meeste gevallen geschikt voor draadloos internet via Wi-Fi.

Beveiliging

Om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van WifiSpots op uw apparaat is het nodig dat de Wi-Fi standaard WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2 wordt ondersteund. De meeste apparaten die geschikt zijn voor Wi-Fi ondersteunen deze methode. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met de leverancier van uw smartphone of tablet.

Welke diensten kan ik op mijn apparaat gebruiken via WifiSpots?

U kunt van alle diensten gebruik maken via WifiSpots van Ziggo. Denk bijvoorbeeld aan Skype, WhatsApp, e-mail, internetbankieren, etc. De enige uitzondering is de Ziggo TV App. Door auteursrechtelijke beperkingen mogen wij de commerciële televisiezenders niet via WifiSpots aanbieden.

Vragen over het instellen van uw toestel

Wat heb ik nodig om gebruik te maken van WifiSpots?

Om WifiSpots van Ziggo te gebruiken, heeft u het volgende nodig:

  • Een abonnement op Internet van Ziggo of Ziggo Mobiel.

     

  • Een geschikt toestel met Wi-Fi (bijvoorbeeld een laptop, smartphone of tablet).

     

  • Persoonlijke inloggegevens van WifiSpots. Die u vindt u in Mijn Ziggo en MijnZiggo Mobiel.

Hoe kom ik aan mijn persoonlijke inloggegevens voor WifiSpots?

Uw gebruikersnaam en wachtwoord voor WifiSpots worden automatisch voor u aangemaakt. U vindt deze in Mijn Ziggo en MijnZiggo Mobiel.

Kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen?

U kunt niet uw gebruikersnaam, maar alleen het wachtwoord wijzigen. U kunt geen zelfgekozen wachtwoord invoeren. U krijgt om veiligheidsredenen altijd een automatisch gegenereerd wachtwoord. U wijzigt uw wachtwoord onder Mijn instellingen/WifiSpots in Mijn Ziggo.

Heeft u Ziggo Mobiel? Bekijk dan uw inloggegevens onder Abonnementen in MijnZiggo Mobiel.

 

Hoe zet ik WifiSpots aan of uit?

Heeft u een Wi-Fi modem van Ziggo, dan is het modem zelf ook een WifiSpot. Wilt u uw eigen WifiSpot aan- of uitzetten? Dat kan gemakkelijk via Mijn Ziggo. Maar als u WifiSpots uitzet, kunt u zelf geen gebruik meer maken van WifiSpots.

Heeft u nog geen Wi-Fi modem, een abonnement op Internet van Ziggo of Ziggo Mobiel? Dan kunt u gewoon gebruik maken van draadloos internet via WifiSpots.

Ik ben thuis en nog steeds verbonden met WifiSpots. Hoe schakel ik weer over naar mijn privé Wi-Fi netwerk?

Op veel mobiele apparaten kunt u uw draadloze privénetwerk als voorkeursnetwerk instellen. Dan schakelt het apparaat als u thuis bent automatisch over van WifiSpots naar uw eigen draadloze netwerk. Soms maakt het apparaat verbinding met het WifiSpot netwerk van uw buurman. Schakelt het apparaat niet automatisch over naar uw draadloos privénetwerk? Doet u dat dan handmatig via uw Wi-Fi instellingen.

Gebruik thuis uw eigen draadloze netwerk. Daarmee haalt u hogere snelheden en deelt u bestanden met andere apparaten in uw netwerk.

Ik ben mijn apparaat verloren. Hoe kan ik mijn apparaat nu afmelden voor WifiSpots?

Bent u uw apparaat kwijt, wijzig dan het wachtwoord van uw WifiSpots account. Dan kan het verdwenen apparaat niet meer van WifiSpots gebruikmaken. Uw wachtwoord wijzigt u in Mijn Ziggo of MijnZiggo Mobiel.

Waar kan ik terecht met mijn technische vragen en vragen over veiligheid?

Op deze pagina vindt u de antwoorden op algemene vragen. Zoekt u het antwoord op een meer technische vraag, of heeft u vragen over veiligheid? Klik dan door naar een van de volgende pagina's: 

Komt u er niet uit ?

Neem contact op met onze Klantenservice.

Ziggo.nl maakt gebruik van cookies.Meer Info & Instellingen