Opzeggen

Opzeggen

Wil je opzeggen? Dat vinden we heel jammer, want we zijn heel blij met jou. Maar natuurlijk regelen we je opzegging netjes. Bel ons, dat werkt het snelste.

Bel ons gratis op 1200

of 0900 - 1884 (normaal tarief)

Wil je een zakelijk abonnement opzeggen?

Jammer dat je weg wilt...

We vinden het jammer dat onze reis samen gaat eindigen. We werken hard aan het onderhouden en verbeteren van onze dienstverlening. Ons netwerk, Ziggo Sport, Movies & Series en al het andere dat het plezier van Ziggo tot in je huiskamer brengt. Toch is het soms tijd om afscheid van elkaar te nemen. We regelen het natuurlijk voor je. 

internetbeveiliging

Verhuizen

Stapelen de verhuisdozen zich al op? Tijd om ons je verhuizing door te geven. Laat ons minimaal drie dagen voor de verhuizing het nieuwe adres weten. 

Verhuizing doorgeven

Opzeggen bij overlijden

Wil je opzeggen voor een familielid of bekende die is overleden? Laat het ons weten. We beëindigen dan het abonnement of zetten het op een andere naam.

Opzeggen bij overlijden
veiligheid

Contract overnemen

Heb je een contract bij Ziggo en wil je het op naam van iemand anders zetten? Dat is mogelijk in het geval van een scheiding of overlijden.

Abonnement overnemen
Opzeggen

Abonnement wijzigen

Je abonnement pas je heel makkelijk aan in Mijn Ziggo. Ook kun je hier je facturen bekijken en beheer je bijvoorbeeld je e-mailadressen.

Bel gratis 1200

Onze medewerkers helpen je graag. Met persoonlijk advies of een opzegging.

Bel onze Klantenservice gratis via 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief).

Natuurlijk kan je ook online of per post opzeggen met het opzegformulier.

Veelgestelde vragen

Je opzegtermijn hangt af van je abonnementsvorm. Meestal is dit een maand.

Bel gratis 1200 (vanaf je vaste of mobiele telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice.

Wil je opzeggen, maar is je contractperiode nog niet afgelopen? Dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Neem voor informatie hierover contact op met onze Klantenservice. 

Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. We zijn elke dag bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur. Ook op feestdagen. 

Als je je abonnement opzegt ontvang je een brief of e-mail met de apparatuur die we graag terug willen. Dit zijn alleen de apparaten die je bij ons in bruikleen hebt. Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan meer over het terugsturen van apparaten.

Nee, dat is niet mogelijk. We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen. Volg hiervoor ons stappenplan.  

Tip: bewaar je wachtwoord aangezien je dit na je opzegging niet meer kunt aanpassen in Mijn Ziggo.

Wil je opzeggen voor een familielid of bekende, die naar een zorginstelling verhuist? Natuurlijk kan dat. De snelste manier: bel ons op 1200 (gratis met Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 - 1884 (normaal tarief). Natuurlijk kan je dit ook op een andere manier aan ons doorgeven: online met het opzegformulier of per post. Dan hebben we het volgende nodig om je opzegging te verwerken:

  • je naam, adres, postcode en woonplaats
  • je telefoonnummer (mobiel of vast)
  • je klantnummer en IBAN rekeningnummer
  • je geboortedatum
  • wat je wil opzeggen en per wanneer
  • de reden van opzegging

Als er al een Ziggo abonnement op je nieuwe adres is, omdat je bijvoorbeeld gaat samenwonen, kan je natuurlijk je abonnement opzeggen. Als je contractperiode nog niet is afgelopen, kunnen er wel extra kosten in rekening worden gebracht. Wil je precies weten hoe dit bij jou zit? Bel dan onze Klantenservice.

Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Op deze laatste factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zijn deze kosten dan pas zichtbaar en niet direct bij opzegging.

Nadat je de bevestigingsbrief van Ziggo hebt gekregen, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit is wettelijk bepaald. Binnen deze periode kun je zonder kosten afzien van de bestelling en hem terugdraaien. 

Annuleren is het snelst geregeld als je belt: 1200 met je vaste aansluiting of 0900 - 1884 (normaal tarief). Maar je kan natuurlijk ook online annuleren met het modelformulier voor herroeping (annuleringsformulier). Vul het formulier in en stuur het naar ons op.

Natuurlijk kan je ook je zakelijke abonnement opzeggen. Dat doe je hier: zakelijk opzeggen