Foutcode CS9996
Geen of een slechte internetverbinding
Vervelend! Je ziet de foutmelding 'CS9996' op je tv. Dit komt vaak omdat je wifi niet goed werkt of te langzaam is. Hoe los je dit op? Verbeter je wifi of kijk tv via een vaste internetverbinding, dus met een internetkabel.
1. Controleer of er een storing is
Voordat je aan de slag gaat, controleer eerst of er een storing is.
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt.
Vul je postcode en huisnummer in.
2. Verbeter je wifi
Je mediabox heeft een goede internetverbinding nodig. Is je mediabox met wifi verbonden? Bekijk dan deze tips om je verbinding te verbeteren. Goed voor de mediabox en ook voor je eigen wifi-gebruik!
Even alles uit- en aanzetten
Herstart eerst je modem. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je modem weer is opgestart.
Herstart daarna je mediabox met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Of haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en stop 'm weer terug.
Ook op andere apparaten geen internet? Controleer eerst je internetverbinding.
Voorkom verstoring
Zit er een betonnen muur, glas of metaal tussen je modem en mediabox? Dit kan de wifi verzwakken waardoor je mediabox een foutcode geeft.
Probeer je modem en mediabox iets te verplaatsen zodat ze vrij staan en niet te ver van elkaar verwijderd.
- Plaats je modem en de mediabox het liefst wat hoger en in het zicht.
- Wifi werkt het beste als het modem en mediabox 'elkaar kunnen zien'.
- Plaats je modem niet dichtbij andere elektronische apparaten.
- Zet je mediabox niet achter glas in een tv meubel.
- Met een internetkabel heb je altijd de snelste en meest stabiele verbinding.
Bekabel je apparaat
Sluit je mediabox aan met een internetkabel. Zo ontwijk je wifi-blokkades zoals betonnen muren en geniet je van de snelste en meest stabiele verbinding.
Bekabeld aansluiten kost soms even wat moeite maar daarna heb je nooit meer wifi problemen!
Steek de internetkabel in de internetaansluiting van de Mediabox Next.
Steek daarna de internetkabel in je modem of wifi-versterker.
Steek de internetkabel in de voedingsadapter van de Next Mini.
Steek daarna de internetkabel in je modem of wifi-versterker.
3. Controleer je verbinding
Je mediabox heeft een goede internetverbinding nodig. Controleer of alles goed staat en test de verbinding.
Is je mediabox goed verbonden?
Hoe is je mediabox aangesloten? Kijk of je de juiste instellingen gebruikt in het menu van je mediabox.
Zet je wifi-versterker op de beste plek
Wat is de beste plek in huis voor je extra wifi-punten? Bekijk onderstaande tips en verbeter je wifi-verbinding.
Controleer de diagnostiek
Druk op het huisje
op je afstandsbediening.
Ga naar Tandwieltje > Netwerk > Diagnostiek
Je ziet nu de diagnostische informatie. Als er iets niet in orde is, zie je hier waar het probleem zit.
Ga met het pijltje op de afstandsbediening omlaag om de hele test te zien. Na de diagnose kun je dit zien staan:
Mediabox is niet verbonden
Laten we kijken waarom de mediabox geen verbinding heeft, in het stappenplan Verbinding controleren opent in een nieuw venster.
Modem heeft geen internetsignaal
Laten we onderzoeken hoe dit komt. Het stappenplan Wifi- en internetproblemen oplossen opent in een nieuw venster.
Vergroot je wifi-bereik
Alleen je SmartWifi modem is soms niet goed genoeg om overal in huis wifi te krijgen. Je mediabox staat bijvoorbeeld net te ver bij het modem vandaan. Dan is een extra wifi-punt de oplossing!
Dit helpt in 85% van de gevallen
Hulp met installeren
Kabels bestel je in de Ziggo Webshop. Op werkdagen voor 21.30 uur besteld, is vaak de volgende dag al in huis.
Gratis verzending met de code: nextkabel.
Meer hulp nodig? Bekijk wat onze Servicemonteur kan doen om je verder te helpen met een perfecte installatie.
Tijdelijke oplossing
Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.
4. Helpt dit niet?
Alles geprobeerd en nog geen oplossing? Neem contact op en noem de foutcode die je in beeld zag. Geef ook door wat je al geprobeerd heb om het probleem op te lossen. We gaan je verder helpen.