Het internet van je Next en Next Mini controleren

Het internet van je Next en Next Mini controleren

  • Bezig met laden...

  • Internet lijkt niet te werken

    We helpen je graag om je internet weer aan de praat te krijgen.

  • Met de Mediabox Next en de Next Mini geniet je van de beste programma's, films en series. Soms gaat dat niet zoals je kunt verwachten. Het kan zijn dat je internetverbinding dan niet goed werkt. Daarom leggen we hier uit hoe je dat kunt checken - en kunt verhelpen.

    Controleer je internetverbinding

    De mediabox Next en de Next Mini hebben een internetverbinding van Ziggo nodig om goed te functioneren.

    Werkt je internet van Ziggo nog wel op andere apparaten?

  • Opnieuw opstarten

    a.

    Haal de stroomstekker uit het stopcontact.

    b.

    Wacht ten minste 5 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    c.

    Het kan enkele minuten duren totdat de Mediabox Next of je Next Mini weer opgestart is.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Maak opnieuw verbinding met het wifi-netwerk

    We gaan je nu uitleggen hoe je opnieuw verbinding maakt met je wifi-netwerk.  

    Je hebt gekozen voor wifi. Je verbinding is daardoor minder snel en stabiel dan met een internetkabel. Voor de beste tv-ervaring sluit je de Mediabox Next of Next Mini aan met de internetkabel.

    a.

    Druk op -icoontje op de afstandsbediening.

    b.

    Ga naar het Tandwieltje (Instellingen) en druk op OK.

    c.

    Navigeer naar Netwerk.

    d.

    Ga naar Verander je aansluiting en druk op OK.

    e.

    Kies voor Via wifi en druk op OK.

    f.

    Je ziet nu bovenaan "Verbind automatisch (WPS)" en daaronder één of meer wifi-netwerken verschijnen. Selecteer je eigen wifi-netwerk en druk op OK.

    Wat is WPS?
    Je kunt ook verbinden via WPS. WPS staat voor WI-FI Protected Service. Je hebt hiermee een veilige verbinding maken zonder je wachtwoord in te vullen. Daarom noemen we dit ook "automatisch" instellen. Niet alle modems hebben deze optie. Meer over WPS.

    g.

    Voer het wachtwoord van je wifi-netwerk in. 

    Het toetsenbord heeft twee verschillende methoden om letters te selecteren. Selecteer toetsenbord-icoon aan de linkerkant van het toetsenbord in het scherm en druk op OK om te wisselen tussen de methoden. Standaard is het toetsenbord zo ingesteld dat er één letter tegelijk geselecteerd wordt:

    • Selecteer de gewenste letter met de PIJLTJESTOETSEN
    • Voer de geselecteerde letter in door op OK te drukken.

    Bij de tweede methode wordt een hele verticale rij letters tegelijk geselecteerd:

    • Selecteer de gewenste rij met letters met het pijltje naar links en het pijltje naar rechts.
    • Druk op het pijltje naar boven om de bovenste letter in te voeren.
    • Druk op OK om de middelste letter in te voeren.
    • Druk op het pijltje naar beneden om de onderste letter in te voeren.

    Wil je zien wat je typt? Vink dan aan "Laat het wachtwoord zien." Dat doe je zo:

    *Druk op de Terug-knop vanuit het scherm waar je je wachtwoord invoert.
    *Druk op Pijltje naar beneden
    *Druk op OK.
    *Druk op Pijltje naar boven.

    Ga verder met het invoeren van je wachtwoord.
    Het wachtwoord dat je invoert is nu zichtbaar.

    h.

    Heb je je wachtwoord ingevuld? Navigeer naar GO aan de rechterkant van het toetsenbordje. Druk op OK.

    Er wordt nu verbinding gemaakt met je modem. Dit kan even duren.

    Is de foutmelding verdwenen?

  • Via een internetkabel verbinden met je modem

    Je hebt geen internetverbinding via je wifi-netwerk. Dat is vervelend! Maar er is hoop. We gaan kijken of je wel verbinding hebt via een internetkabel. Later kun je opnieuw proberen via wifi verbinding te maken. Maar voor nu gebruiken we de kabel, om te checken of je verbinding goed is.

    a.

    Druk op de knop met het -icoontje op de afstandsbediening.

    Het is voor deze stap belangrijk (tijdelijk!) gebruik te maken van een internetkabel. Heb je geen kabel? Of is de kabel te lang, of te kort? Kijk dan in onze webshop. Hier kan je verschillende lengtes kopen. 

    b.

    Ga naar het Tandwieltje (Instellingen) en druk op OK.

    c.

    Ga naar Netwerk.

    d.

    Ga naar Verander je aansluiting en druk op OK.

    e.

    Zorg dat je modem is verbonden met je Mediabox Next of Next Mini met een internetkabel.

    f.

    Kies voor Kabel en druk op OK.

    De verbinding wordt nu getest. Zodra de verbinding succesvol tot stand gebracht is, krijg je de bevestiging dat je bent verbonden met een netwerkkabel.

    TIP: druk op Diagnostiek om je verbinding te checken. Hier vind je ook informatie over o.a. je signaalsterkte, je internetsnelheid en je ip-adres.

    g.

    Navigeer naar Klaar en druk op OK nadat de verbinding succesvol tot stand is gebracht.

    Werkt je internetverbinding en is de foutmelding uit beeld verdwenen?

  • Hoe ben je verbonden met internet?

    Je Mediabox Next en Next Mini kan op 2 manieren verbonden zijn met je modem: met een internetkabel of draadloos. 

    Voor de beste tv-ervaring sluit je de Mediabox Next of je Next Mini aan met de internetkabel.

  • Check je kabels

    Het kan zijn één van je kabels niet goed is aangesloten. Daarom vragen we je hier om de kabels te checken. En om ze goed vast te maken.

    Controleer de internetkabel
    Check of de internetkabel nog stevig is aangesloten. Druk de internetkabel goed aan.

    Controleer vervolgens of de internetkabel ook goed in het modem zit.

    Is de foutmelding verdwenen?

  • Opnieuw opstarten

    a.

    Haal de stroomstekker uit het stopcontact.

    b.

    Wacht ten minste 5 seconden en doe de stekker weer in het stopcontact.

    c.

    Het kan enkele minuten duren totdat de Mediabox Next of je Next Mini weer opgestart is.

    Is het probleem nu verholpen?

  • Gelukt!

    Er is weer verbinding met internet en de foutmelding is uit beeld.

    We zijn blij dat we je hebben geholpen. Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten in de Ziggo Community.

  • Gelukt, maar met kabel...

    Er is weer verbinding met internet en de foutmelding is uit beeld.

    We zijn blij dat we je hebben geholpen. Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten in de Ziggo Community.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Bel of chat met onze Klantenservice. We gaan je verder helpen.