Foutcode CS9042

Hè, wat vervelend dat je geen films en programma's in 4K kunt kijken. Waarschijnlijk is je internetverbinding wat traag. Gelukkig kun je wel live tv kijken. Je hoeft hiervoor alleen je pincode in te voeren.

Standaard is de pincode 0000
Heb je de standaard pincode ooit gewijzigd en weet je deze niet meer? In Mijn Ziggo kun je gemakkelijk je pincode herstellen.

Gelukt met live tv-kijken? Dan gaan we nu naar de internetverbinding van je mediabox kijken. We hebben de stappen voor je uitgeschreven. Als een stap niet de oplossing geeft die je had verwacht, kun je door naar de volgende. 

Zit de internetkabel nog op z'n plek?

coaxkabel

Als je de mediabox met een internetkabel hebt aangesloten, controleer dan aan de achterzijde of de internetkabel nog stevig is aangesloten. Druk de internetkabel goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de internetkabel ook stevig vastzit (in het modem of de aansluiting in de muur).

Maakt dat geen verschil? Als je nog een extra internetkabel in huis hebt, probeer dan of het probleem weggaat als je de kabel vervangt.

Controleer de snelheid van je internetverbinding

Heeft dat niet geholpen, haal dan de internetkabel uit de box en stop deze in een laptop/computer. Test hiemee de snelheid van je internet met de Ziggo Speedtest.

Om optimaal te genieten van je mediabox, heb je een minimale downloadsnelheid nodig van 50 Mbps. Vergelijk die snelheid met het resultaat van de speedtest:

Herstart de mediabox

Zet je mediabox voor tenminste 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Je kunt ook de stekker uit het stopcontact halen. Wacht vervolgens enkele minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.

Blijft het probleem bestaan?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Is er iets veranderd?

Is het probleem ontstaan nadat je iets veranderd hebt in je thuisnetwerk? Of nadat je een nieuw "slim" apparaat in de buurt van je mediabox hebt gezet? 

Het klinkt misschien niet heel logisch, maar het signaal van bijvoorbeeld een babyfoon, IP camera of video deurbel kan storend werken op de snelheid van je internet.

Als je onlangs een switch of een router hebt aangesloten, zou dat een reden kunnen zijn dat de foutcode verschijnt. 

Sluit box rechtstreeks op het modem aan

Kun je met een internetkabel de mediabox rechtstreeks aansluiten op je modem? Dan kunnen we stoorzenders uitsluiten. Is het probleem opgelost als je dit hebt gedaan? Kijk dan goed rondom je box of in je netwerk naar de stoorzender. 

Veel voorkomende stoorzenders zijn:

  • smartphones of tablets met 4G
  • draadloze lichtschakelaars
  • babyfoons
  • audiospeakers
  • DECT-telefoons
  • beveiligingscamera's

Checklist traag internet

Blijft de snelheid problematisch als je de mediabox rechtstreeks op het modem hebt aangesloten? Dan is er iets anders aan de hand. We hebben een checklist gemaakt om de oorzaak te zoeken. 

Blijft het probleem bestaan?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.