Foutcode CS2004

Deze foutcode krijg je te zien wanneer er een probleem is met het signaal van de coaxkabel.

Controleer of er een storing is

Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.

Zit de coaxkabel nog op z'n plek?

coaxkabel

Het kan het zijn dat de coaxkabel niet goed is aangesloten. Check aan de achterzijde van de mediabox of de coaxkabel nog stevig vast zit. Druk de coaxkabel goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de kabel ook stevig aangesloten is (in het modem of de aansluiting in de muur).

Herstart de mediabox

Zet je mediabox voor tenminste 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Je kunt ook de stekker uit het stopcontact halen. Wacht vervolgens enkele minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.

Zap naar een andere zender

Als je de kabels hebt gecontroleerd, zap dan naar een aantal andere zenders.
Zie je foutcode CS2004 op alle zenders behalve NPO 1, NPO 2, NPO 3 en Ziggo Sport? Dan is er mogelijk iets niet goed gegaan bij een frequentiewijziging in je regio. Dit is gelukkig simpel opgelost met het opnieuw ophalen van het zenderaanbod.
 

Zenderaanbod opnieuw ophalen

In Mijn Ziggo kun je je zenderaanbod herstellen. Als je dit doet, zal het opnieuw naar je mediabox worden gestuurd. In de meeste gevallen verhelpt dit het probleem.

  1. Zet de televisie op NPO1 en laat deze aanstaan.
  2. Ga naar Mijn Ziggo
  3. Kies onder Producten voor Televisie.
  4. Onder de kop Mijn digitale ontvanger(s) klik je op de link "Zenders en pincode herstellen".
  5. Op de pagina die hierna verschijnt zie je Zenderaanbod ophalen.
  6. Klik op de button "Opnieuw ophalen".

Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Zap na 15 minuten naar het kanaal waar de foutcode in beeld kwam. Als het goed is, heb je nu weer beeld.

Kabels en aansluitingen controleren

Als de kabels goed vastzitten en de foutcode blijft in beeld, kan er een ander probleem zijn met de bekabeling.

Blijft het probleem bestaan?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.