Overslaan en ga naar inhoud

Foutcode CS9005

Geen of een slechte internetverbinding

Vervelend! Je ziet de foutmelding 'CS9005'  op je tv. Dit komt vaak omdat je wifi niet goed werkt of te langzaam is. Hoe los je dit op? Verbeter je wifi of kijk tv via een vaste internetverbinding, dus met een internetkabel.

1. Controleer of er een storing is

Voordat je aan de slag gaat, controleer eerst of er een storing is.

2. Verbeter je wifi

Je mediabox heeft een goede internetverbinding nodig. Is je mediabox met wifi verbonden? Bekijk dan deze tips om je verbinding te verbeteren. Goed voor de mediabox en ook voor je eigen wifi-gebruik!

Even alles uit- en aanzetten

Start eerst opnieuw je modem. Haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en doe hem er weer in. Het duurt een paar minuten voor je modem weer is opgestart.
Start daarna je mediabox opnieuw met de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat. Of haal de stekker 5 seconden uit het stopcontact en stop 'm weer terug. 

Ook op andere apparaten geen internet? Controleer eerst je internetverbinding.

Voorkom verstoring

Zit er een betonnen muur, glas of metaal tussen je modem en mediabox?  Dit kan de wifi verzwakken waardoor je mediabox een foutcode geeft.

Probeer je modem en mediabox iets te verplaatsen zodat ze vrij staan en niet te ver van elkaar verwijderd zijn.

  • Plaats je modem en de mediabox het liefst wat hoger en in het zicht
  • Wifi werkt het beste als het modem en mediabox 'elkaar kunnen zien'
  • Plaats je modem niet dichtbij andere elektronische apparaten
  • Zet je mediabox niet achter glas in een tv-meubel
  • Met een internetkabel heb je altijd de snelste en meest stabiele verbinding

 

Bekabel je apparaat

Sluit je mediabox aan met een internetkabel. Zo ontwijk je wifi-blokkades zoals betonnen muren en geniet je van de snelste en meest stabiele verbinding.

Bekabeld aansluiten kost soms even wat moeite maar daarna heb je nooit meer wifi-problemen!

Steek de internetkabel in de internetaansluiting van de Mediabox Next. 

Steek daarna de internetkabel in je modem of wifi-versterker. 

Mediabox Next met internetkabel op modem aangesloten

Steek de internetkabel in de voedingsadapter van de Next Mini. 

Steek daarna de internetkabel in je modem of wifi-versterker. 

Mediabox Next met internetkabel op modem aangesloten

3. Controleer je verbinding

Je mediabox heeft een goede internetverbinding nodig. Controleer of alles goed staat en test de verbinding.

Is je mediabox goed verbonden?

Hoe is je mediabox aangesloten? Kijk of je de juiste instellingen gebruikt in het menu van je mediabox.

Zet je wifi-versterker op de beste plek

Wat is de beste plek in huis voor je extra wifi-punten? Bekijk onderstaande tips en verbeter je wifi-verbinding. 

Controleer de diagnostiek

Druk op het huisje 
op je afstandsbediening.
Ga naar TandwieltjeNetwerk > Diagnostiek
Je ziet nu de diagnostische informatie. Als er iets niet in orde is, zie je hier waar het probleem zit.

Ga met het pijltje op de afstandsbediening omlaag om de hele test te zien. Na de diagnose kun je dit zien staan:

Mediabox is niet verbonden
Laten we kijken waarom de mediabox geen verbinding heeft, in het stappenplan Verbinding controleren opent in een nieuw venster.

Modem heeft geen internetsignaal
Laten we onderzoeken hoe dit komt. Het stappenplan Wifi- en internetproblemen oplossen opent in een nieuw venster.

Hoe werkt de SmartWifi pod

Vergroot je wifi-bereik

Alleen je SmartWifi modem is soms niet goed genoeg om overal in huis wifi te krijgen. Je mediabox staat bijvoorbeeld net te ver bij het modem vandaan. Dan is een extra wifi-punt de oplossing!

Dit helpt in 85% van de gevallen

Hulp met installeren

Kabels bestel je in de Ziggo Webshop. Op werkdagen voor 21.30 uur besteld, is vaak de volgende dag al in huis.

Gratis verzending met de code: nextkabel.

Meer hulp nodig? Bekijk wat onze Servicemonteur kan doen om je verder te helpen met een perfecte installatie.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

4. Helpt dit niet?

Alles geprobeerd en nog geen oplossing? Neem contact op en noem de foutcode die je in beeld zag. Geef ook door wat je al geprobeerd heb om het probleem op te lossen. We gaan je verder helpen.