Foutcode CS4101

Als je deze foutcode in beeld krijgt, is er een probleem met de internet verbinding van de mediabox.

1. Controleer of er een storing is

Wat is je adres?

Vul je postcode en huisnummer in.

2. Controleer de diagnostiek

Druk op 
 op je afstandsbediening.
Ga vervolgens naar Instellingen (tandwieltje) > Netwerk > Diagnostiek
In beeld zie je nu de diagnostische informatie verschijnen. Als er iets niet in orde is in de verbinding, is hier te zien waar het probleem zit. Scroll naar beneden voor de volledige uitslag van de test.

Diagnostisch scherm Mediabox Next

3. Probleem verhelpen

Na de diagnose kan er een probleem worden gemeld:

Laten we onderzoeken hoe het komt dat de mediabox geen verbinding heeft.

Het stappenplan Verbinding controleren opent in een nieuw venster zodat je eenvoudig naar dit venster kunt terugkeren.

Laten we onderzoeken hoe het komt dat het modem geen verbinding heeft.

Het stappenplan Wifi- en internetproblemen oplossen opent in een nieuw venster zodat je eenvoudig naar dit venster kunt terugkeren.

Als de mediabox goed is aangesloten en het modem een werkende internetverbinding heeft, is er een storing aan onze kant. Je kunt daar zelf niets aan doen. Probeer het later opnieuw of check eerst of de storing al is opgelost. 

4. Is je mediabox via wifi verbonden?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.

5. Zit de internetkabel nog op z'n plek?

Als je de mediabox met een internetkabel hebt aangesloten, controleer dan aan de achterzijde of de internetkabel nog stevig is aangesloten. Druk de internetkabel goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de internetkabel ook stevig vastzit (in het modem of de aansluiting in de muur).

Maakt dat geen verschil? Als je nog een extra internetkabel in huis hebt, probeer dan of het probleem weggaat als je de kabel vervangt.

6. Helpt dit niet?

Alles geprobeerd en nog geen oplossing? Neem contact op en noem de foutcode die je in beeld zag. Geef ook door wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. We gaan je verder helpen.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.