Foutcode 2040

Je tv kan het HDMI-signaal van de Mediabox XL niet weergeven over de HDMI-kabel die je hebt aangesloten. Hierdoor zie je een foutcode in plaats van de zender die je wilt zien. Gelukkig zijn er verschillende manieren om dit op te lossen.

Zet je apparaten aan in de juiste volgorde

Als je tv en de Mediabox XL in de verkeerde volgorde opstarten kan dit de foutcode veroorzaken. Zet daarom beide apparaten even helemaal uit. Zet hierna eerst de Mediabox XL aan en daarna pas je tv.

Sluit alleen de mediabox rechtstreeks aan op je tv

Heb je andere apparaten zoals een spelcomputer, versterker of blu-ray speler met HDMI aangesloten op je tv? Soms kunnen andere apparaten die met de tv verbonden zijn voor storing zorgen. Dit noemen we HDCP-problemen. Haal daarom de HDMI-kabels van de andere apparaten tijdelijk uit je tv. Sluit vervolgens alleen de Mediabox XL rechtstreeks aan op de tv met een HDMI-kabel. 

Update de software van je tv

Net als je computer heeft je tv software nodig om te werken. Als de software van je tv verouderd is kan dit voor problemen zorgen met het HDMI-signaal van de Mediabox XL. Controleer daarom of er een software-update beschikbaar is bij de fabrikant van de tv. Hoe je dit doet staat in de handleiding van je tv of op de website van de fabrikant.

Vervang de HDMI-kabel

Heb je alles geprobeerd, maar blijft de foutmelding hardnekkig in beeld? Probeer dan de Mediabox XL aan te sluiten met een andere HDMI-kabel.

Lost dit het probleem ook niet op? Dan is je tv mogelijk niet geschikt voor het HDMI-signaal van de Mediabox XL. Chat dan met een van onze medewerkers om samen een oplossing te vinden. 

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.