Blokken of strepen in beeld

Blokken of strepen in beeld

Krijg je in plaats van je favoriete programma blokken of strepen geserveerd? Dat is ronduit vervelend. Een storend beeld kan verschillende oorzaken hebben. Met dit stappenplan gaan we op zoek naar de oplossing.

Waarom blokken of strepen?

Je tv hoort het gewoon te doen en je zit er dan ook niet op te wachten dat je beeld plotseling blokken laat zien. Helaas komt het soms voor. Hier lees je hoe dit kan.

  • Wij voegen steeds meer HD-zenders aan ons tv-pakket toe. Voor digitale tv gebruiken we frequenties van 150 MHz tot 850 MHz. Het nadeel hiervan is dat veel van deze frequenties ook voor andere draadloze communicatie worden gebruikt, zoals 4G, Digitenne of babyfoons. Deze apparaten storen hierdoor je kabelsignaal en veroorzaken blokken of strepen in beeld.
  • Sommige zenders staan nu op een andere frequentie. Zo kan het dat er na een wijziging plotseling storing is op enkele zenders. Eerder keek je misschien niet naar zenders op deze frequentie en zag je de storing niet.

Met dit stappenplan gaan we op zoek naar de oorzaak van je storing. zoeken we samen wat je beeld verstoort. Je gaat hiervoor een aantal tests doen. Ze zijn niet altijd even makkelijk, maar we raden je aan om ze toch allemaal zo goed mogelijk te doen.

Eerst is het handig om te weten of je meerdere tv's in huis hebt. Heb je bijvoorbeeld op alle tv's blokken? Dan is de kans groter dat het niet aan je eigen kabels ligt.

Heb je meerdere tv's in huis?

 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo