TV apps

Gebruiken, problemen oplossen en opzeggen

TV apps zoals Netflix, Viaplay en Disney+ staan op je mediabox. Hier vind je alle TV apps. Werkt een app niet of wil je een abonnement opzeggen? We helpen je. 

Gebruiken

Open apps op je mediabox

  1. Zet je televisie en mediabox aan
  2. Druk op de  knop van  je afstandsbediening
  3. Kies voor Apps
  4. Daarna zie je populaire apps en de apps die je als laatst hebt geopend
  5. Kies voor App store om alle apps te zien
  6. Ga met de pijltjestoetsen naar een app en druk op om deze te openen

Openen met stembesturing
Heb je een afstandsbediening met Voice control? Houd de knop met het microfoon-icoon ingedrukt terwijl je de naam van de app tegen de afstandsbediening zegt.

Apps niet zelf installeren
Zodra een nieuwe app beschikbaar is zetten we deze er voor je op. Bekijk het overzicht van de TV apps om te zien welke apps er op je mediabox staan.

Oplossen

Problemen met Netflix of andere TV apps

Werkt Netflix, Disney+ of een van de andere TV apps niet? Soms lopen apps vast of willen ze niet laden. Vaak kun je dit gemakkelijk zelf oplossen. We laten je zien hoe.

zwart beeld

Zwart beeld

Zie je een zwart beeld na het starten van een app? We helpen je graag verder.

app loopt vast en laadt niet

App loopt vast

Blijft het Netflix logo in beeld staan? Of is een andere app vastgelopen? Bekijk wat je kunt doen.

TV apps gebruiken, problemen oplossen en opzeggen | Klantenservice | Ziggo

Ander probleem

Gaat er iets anders mis? We helpen je het op te lossen.

Opzeggen

TV apps via Ziggo opzeggen

Wil je Viaplay, Netflix of Disney+ opzeggen en heb je de app via Ziggo besteld? Dat kan in Mijn Ziggo online of in de Mijn Ziggo app.

 

Opzeggen in Mijn Ziggo of in de app

  • Log in op Mijn Ziggo of open de Mijn Ziggo app
  • Ga naar Producten en druk op Televisie
  • Dan zie je onder het kopje Mijn Televisie het subkopje Streamingdiensten
  • Klik op Streamingdiensten beheren
  • Vervolgens ga je naar Mijn Abonnementen en Abonnement opzeggen
TV apps gebruiken, problemen oplossen en opzeggen | Klantenservice | Ziggo

Veelgestelde vragen

Op dit moment bestel je streamingdiensten Netflix, Viaplay of Disney+ via Ziggo. Log in met je Mijn Ziggo gegevens en maak een keuze uit welke dienst je wil.

Netflix via je mediabox bestellen
Ga op je mediabox naar het TV app menu. Open de Netflix app, kies je abonnement en betaal via je Ziggo rekening.

Tip: je hebt de pincode van je mediabox nodig om het abonnement te bestellen. Standaard is de pincode 0000. Pincode vergeten? Verander je pincode in Mijn Ziggo.

 

Zeg je een streamingdienst op die je via Ziggo hebt besteld? Dan loopt het abonnement nog door tot het eind van de lopende factuurperiode. Deze datum vind je terug op je factuur onder het kopje ‘Diensten van derden’.

Een voorbeeld: je huidige factuurperiode loopt t/m 15 april en je geeft voor 15 april je opzegging door. Dan gaat de opzegging in per 15 april. Zeg je tussen 15 april en 14 mei op? Dan gaat de opzegging in per 15 mei. 

Opzeggen van je Ziggo abonnement
Zeg je je Ziggo abonnement op? Dan lopen de streamingdiensten door tot het einde van de lopende factuurperiode. Behalve Viaplay. Die eindigt tegelijk met je Ziggo abonnement.

Nog niet gevonden wat je zocht?

Op onze Klantenservice pagina vind je een overzicht met informatie over al onze producten en diensten.