Overslaan en ga naar inhoud

Elektronische TV Gids blijft leeg

Heb je een digitale ontvanger van Ziggo (dat kan een mediabox of een CI+ Module zijn) en laadt de interactieve tv-gids niet? De gids op zwart is natuurlijk niet de bedoeling. Soms is het een kwestie van geduld. En soms is het handig om zelf even wat te doen. We helpen je graag.

Wat kun je doen?

De box werkt de Elektronische Programma Gids (EPG) automatisch bij. Daarvoor gebruikt de mediabox de internetverbinding. Als de box aan staat, wordt de gids elke 5 minuten bijgewerkt. De programma-informatie voor de komende twee weken is zo steeds zo actueel mogelijk.

Als je mediabox langer dan 2 weken geen stroom of geen intenetverbinding heeft gehad, kan de gids na het opstarten leeg zijn. Of niet compleet. Wacht rustig af tot de EPG weer is bijgewerkt. Na enkele minuten zul je zien dat grote delen van de gids weer beschikbaar zijn. Naar verwachting is de gids na een kwartier weer actueel en kun je weer 2 weken vooruit bladeren. En zie je ook de programma's van de afgelopen week zodat je die via Replay TV  kunt bekijken.

Normaal gesproken krijgt je televisie een seintje als er iets verandert in de Elektronische Programma Gids (EPG). De meeste televisies gebruiken daarvoor de informatie die Ziggo met het televisie-signaal meestuurt. Soms haalt de televisie de informatie zelf op via internet.

Als de gids leeg is op je televisie, zet dan de televisie uit en weer aan. De tv-gids zou hierna weer gevuld moeten worden. Werkt het hierna nog niet, zet de televisie dan nog eens uit en haal de stekker uit het stopcontact. Na 1 minuut stop je de stekker weer terug en kun je de tv weer aandoen. De EPG hoort nu weer te werken.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!