Slim omgaan met spam in Ziggo Mail

Slim omgaan met spam in Ziggo Mail

  • Ruim ongewenste e-mails op door ze als spam te markeren. Zo train je de slimme spamfilter die bij je e-mailaccount hoort. We leggen het stap voor stap uit.

    Slim omgaan met spam

    Je markeert een ongewenst e-mail bericht als spam door het bericht naar de map Spam te verplaatsen. Wel zijn er kleine verschillen, afhankelijk van hoe je e-mail gebruikt.

    Hoe gebruik je e-mail?

  • Inloggen op Ziggo Mail

    Log in op Ziggo Mail met je e-mailadres en wachtwoord.

     Inlogscherm Ziggo webmail
  • E-mail programma op de computer

    a.

    Er zijn veel verschillende e-mailclients op de computer, maar de meeste werken ongeveer hetzelfde. In dit voorbeeld gebruiken we Windows Mail.

    Open je e-mail programma.

    b.

    Bij de meeste e-mailprogramma's is deze indeling hetzelfde. Aan de linkerkant zie je de inbox en e-mailmappen, aan de rechterkant komt al je e-mail binnen.

    Bij je e-mail horen een paar mappen zoals je Inbox en de Spam map. Soms moet je deze eerst openen. Doe dit door op Mappen te klikken.

    c.

    Selecteer de ongewenste e-mail en sleep deze naar de Spam map. In Windows Mail doe je dit door de e-mail naar Mappen te slepen. Zodra je over Mappen beweegt zie je de map Spam.
    De spamfolder wordt na 30 dagen automatisch geleegd.

    Slim omgaan met spam in Ziggo Mail | Klantenservice | Ziggo

    d.

    Je hebt een e-mail naar de Spam map verplaatst.

    Ziggo Mail onthoudt welke mails je in of juist uit je Spam map sleept. Zo wordt je spamfilter steeds slimmer. Na een tijdje herkent je spamfilter soortgelijke e-mails als spam. Je hoeft de mails dan niet meer zelf te slepen.

  • E-mail op tablet of smartphone

    a.

    Open het ongewenste bericht. Via het menu rechtsboven (Android) of het vlag-icoontje linksonder (iPhone) kun je het bericht als spam markeren.

    b.

    Kies voor Registreren als spam of Reclame om het ongewenste bericht als spam te markeren.

    c.

    Je hebt een e-mail naar de Spam map verplaatst.

    Ziggo Mail onthoudt welke mails je in of juist uit je Spam map sleept. Zo wordt je spamfilter steeds slimmer. Na een tijdje herkent je spamfilter soortgelijke e-mails als spam. Je hoeft de mails dan niet meer zelf te slepen.

  • Spam in Ziggo Mail

    a.

    Klik linksboven in het menu op E-mail.

    b.

    Selecteer de ongewenste e-mail en sleep deze naar de Spam map. De spamfolder wordt na 30 dagen automatisch geleegd.

    Slim omgaan met spam in Ziggo Mail | Klantenservice | Ziggo

    c.

    Je hebt een e-mail naar de Spam map verplaatst.

    Ziggo Mail onthoudt welke mails je in of juist uit je Spam map sleept. Zo wordt je spamfilter steeds slimmer. Na een tijdje herkent je spamfilter soortgelijke e-mails als spam. Je hoeft de mails dan niet meer zelf te slepen.

  • Het probleem is opgelost

    We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
    Vind je het ook leuk om mensen te helpen? Deel dan je kennis met andere Ziggo klanten via de Ziggo Community.

    Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.

  • Ik gebruik nog oude e-mail instellingen (POP3)

    Gebruik je al wat langer een eigen e-mail programma zoals Outlook of Windows Live Mail? Kijk dan onder je Inbox-mappen of er een map Spam tussenstaat.
    Zie je die map niet in het lijstje? Dan gebruik je verouderde instellingen voor je e-mail (POP3). Wil je toch meer doen om je spam tegen te houden? Gebruik dan een van de volgende mogelijkheden:

    • Gebruik Ziggo Mail en sleep hier je ongewenste berichten naar de Spam map.
    • Pas de e-mail instellingen van je e-mail programma aan naar IMAP.
    • Gebruik de spamfilter van de Ziggo internetbeveiliging Safe Online om berichten als spam te markeren.