-
Waar maak je een e-mailadres aan in Mijn Ziggo?
In de volgende stappen leggen we je uit waar je in Mijn Ziggo een extra e-mailadres kunt aanmaken. Open Mijn Ziggo in het andere venster om deze stappen te volgen.
a.
Klik op Producten.
b.
Klik op het tabblad Internet.
c.
Ga naar beneden naar het kopje Ziggo Mail en druk op de knop Nieuw e-mailadres maken.
-
Mijn Ziggo inloggegevens opvragen
Klik op Inloggegevens vergeten om je Mijn Ziggo gebruikersnaam en/of wachtwoord opnieuw op te vragen. Log daarna in op Mijn Ziggo.
-
Gegevens die nodig zijn om een e-mailadres aan te maken
In het venster waarin je Mijn Ziggo hebt geopend, kun je nu een nieuw e-mailadres aanmaken:
- Kies een naam voor het e-mailadres (gebruik alleen kleine letters). Hier wordt automatisch @ziggo.nl aan toegevoegd.
- Vul de voor- en achternaam van de gebruiker in.
- Kies een wachtwoord en herhaal dit om te bevestigen.
- Klik op Nu maken.
-
Waar maak je e-mailadressen aan in Mijn Ziggo?
In de volgende stappen leggen we je uit waar je in Mijn Ziggo een extra e-mailadres kunt aanmaken. Deze stappen voer je uit in Mijn Ziggo. In de vorige stap is Mijn Ziggo al geopend in een ander venster.
a.
Klik in het menu van Producten op het tabblad Internet.
b.
Ga naar beneden naar het kopje E-mailadressen en druk op de knop Nieuw e-mailadres maken.
-
Ga je een e-mailprogramma gebruiken? Of webmail?
Top! Je hebt nu een nieuw e-mailadres aangemaakt. Je kunt dit op meerdere manieren gebruiken. Je kunt het instellen in een mailprogramma op je smartphone, tablet of computer. Met het mailprogramma kun je e-mail versturen en heb je je inbox altijd bij de hand.
Ben je niet thuis, heb je je eigen apparaten niet bij de hand en wil je toch bij je mail? Dan kies je Ziggo Webmail. Ziggo Mail is de webmail van Ziggo. Hiermee kun je e-mailen en persoonlijke bestanden opslaan. Of je nu thuis of onderweg bent, deze bestanden kun je met Ziggo Mail altijd terugvinden, beheren en versturen.
-
In dit stappenplan laten we zien waar je in Mijn Ziggo heel eenvoudig een Ziggo e-mailadres aanmaakt.
Doet je e-mail het niet of heb je inlogproblemen? Ga naar e-mail werkt niet.
Handig om te weten
Heb je een internetabonnement van Ziggo? Dan kun je maximaal 6 e-mailadressen aanmaken. Heb je alleen een telefoonabonnement van Ziggo? Dan kun je 1 e-mailadres maken. Als je in het verleden meer e-mailadressen hebt gemaakt, dan kun je deze wel gewoon blijven gebruiken.
In de volgende stap opent je Mijn Ziggo automatisch in een nieuw venster. Zo kun je dit stappenplan makkelijk blijven volgen in dit venster.
-
Log eerst in op Mijn Ziggo
Klik op Log in om Mijn Ziggo te openen in een nieuw venster. Voer je inloggegevens in om in te loggen op Mijn Ziggo.
Je inlogscherm opent in een nieuw venster. Laat dit stappenplan ook open staan om stap voor stap je e-mailadres aan te maken.
-
Ga verder met het stappenplan E-mail instellen
Hiermee kan je het e-mailadres instellen in een e-mailprogramma op je smartphone, tablet of computer.
-
Ga naar webmail
Met Ziggo Mail kun je altijd en overal bij je e-mail.
Krijg je bij de eerste keer inloggen het volgende te zien? "Account [je e-mailadres]@ziggo.nl wordt momenteel aangemaakt. Dit kan even duren, probeer het later nogmaals. (LGI-0002)"
Dit los je eenvoudig op door even te wachten en opnieuw in te loggen.