-
Ga je op vakantie of zomaar een paar dagen offline? Je mailcontacten vinden het vast fijn om te weten dat je iets later je e-mails gaat beantwoorden. Stel daarom één afwezigheidsmelding in voor al je contacten. Zodra iemand je mailt, ontvangt hij/zij automatisch je persoonlijke afwezigheidsmelding. Hoe je dit doet? Heel makkelijk. Bekijk ons stappenplan.
Inloggen op Ziggo Mail
Log in op Ziggo Mail met je e-mailadres en wachtwoord.
Ben je het wachtwoord van je e-mail vergeten? In Mijn Ziggo stel je eenvoudig een nieuw wachtwoord in voor je e-mailadres. In ons stappenplan laten we zien hoe je dit doet.
-
Afwezigheidsmelding instellen
a.
Klik rechtsboven in het menu op het tandwieltje. Je komt nu in het scherm Basisinstellingen.
b.
Klik in het linkermenu op E-mail.
c.
Klik daarna op de knop Afwezigheidsmelding boven in je scherm.
d.
Zet het schuifje naast Automatisch doorsturen op groen.
Vul de volgende velden in:
- Stuur alleen een afwezigheidsmelding gedurende deze periode
Vink deze optie aan om de afwezigheidsmelding voor een bepaalde periode in te stellen. Kies daarna de data waarop je afwezigheidsmelding moet worden verstuurd. Bijvoorbeeld van 8 tot en met 15 augustus. Als je deze optie niet aanvinkt, gaat je afwezigheidsmelding meteen aan. - Onderwerp
Dit is het onderwerp van de mail (je afwezigheidsmelding). Bijvoorbeeld 'Ik ben op vakantie.'
- Bericht
Hier kun je meer informatie geven. Bijvoorbeeld 'Ik ben op vakantie tot 15 augustus. Na deze datum lees ik mijn mails weer en zal ik je mail beantwoorden.'
- Aantal dagen tussen afwezigheidsmeldingen naar dezelfde afzender
Open 'Toon geavanceerde instellingen' om het aantal dagen te kiezen waarbinnen een afzender die jou vaak mailt niet iedere keer dezelfde afwezigheidsmelding krijgt. Bijvoorbeeld 7 dagen. Mailt dezelfde afzender je na 7 dagen weer? Dan krijgt hij opnieuw de afwezigheidsmelding. - Verzenden van
Open 'Toon geavanceerde instellingen' en kies vanuit welk e-mailadres je de afwezigheidsmelding stuurt.
Klik op Wijzigingen doorvoeren om op te slaan. - Stuur alleen een afwezigheidsmelding gedurende deze periode
-
Gelukt!
Je hebt een afwezigheidsmelding op je e-mailadres ingesteld.
Fijn dat je geholpen bent!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community. Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.