-
Gelukt!
Je hebt authenticatie in 2 stappen voor Ziggo Mail ingesteld.
Fijn dat je geholpen bent!
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community. Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice. -
Extra beveiliging op Ziggo Mail aanzetten
Je e-mailaccount goed beschermd tegen internetcriminelen
Goed dat je authenticatie in 2 stappen gaat instellen voor Ziggo Mail. Hiermee beveilig je je e-mailaccount met een wachtwoord én met een korte 2e stap. Dubbel zo veilig dus! We laten zien hoe je dit doet.
Meer weten over authenticatie in 2 stappen? Lees het artikel Inloggen met een extra beveiligingscheck.
-
Authenticatie in 2 stappen instellen
a.
Log in op Ziggo Mail met je e-mailadres en wachtwoord.
Ben je je wachtwoord vergeten? Stel dan een nieuw wachtwoord in.
b.
Klik rechtsboven in het menu op het tandwieltje. Je komt nu in het scherm Basisinstellingen.
c.
Kies onder Beveiliging voor Authenticatie in twee stappen.
d.
Klik op Doorgaan en selecteer Gebruik authenticatie app.
e.
Scan de QR-code met de authenticatie app op je telefoon. Zet de code uit de app in het invoerveld en druk op Ok.
f.
Klik onder 'Herstel toegang' - optie op Maak herstel code aan.
Je hebt deze code nodig als je je telefoon bent kwijtgeraakt en je niet meer via de authenticatie app kan inloggen.
g.
Download de herstel code of print 'm uit.
Je kunt de reservekopie alleen bekijken als je op Ziggo Webmail kunt inloggen.
-
Download een authenticatie app
Download een authenticatie app, zoals Google Authenticator of Microsoft Authenticator, voordat je verdergaat. Je vindt ze in de App store of Google Play.