E-mail werkt niet

E-mail werkt niet

  • Bezig met laden...

  • Ontvang je geen e-mail meer op je Ziggo e-mailadres? Of kun je geen mail versturen? Ligt het aan Ziggo Mail of aan het e-mailprogramma op je pc, tablet of smartphone? Hier helpen we je verder.

    We gaan:

    • Controleren of er een storing is
    • Kijken of je e-mailbox goed werkt op onze servers
    • De instellingen op je computer of mobiele apparaat controleren

    Storing of onderhoud in je buurt

    Door een storing of onderhoudswerkzaamheden aan ons netwerk kan het dat sommige diensten of producten tijdelijk niet werken. Dat gaan we eerst controleren.

    Is er een storing?

    Check het meteen:

  • Mijn Ziggo inloggegevens opvragen

    Klik op Inloggegevens vergeten om je Mijn Ziggo gebruikersnaam en/of wachtwoord opnieuw op te vragen. Log daarna in op Mijn Ziggo.

  • Contact Laten we het samen verder oplossen

    Bel of chat met onze Klantenservice. We gaan je verder helpen.

  • Geen internetverbinding

    Je internetverbinding werkt helaas niet. Daardoor werkt Ziggo Mail ook niet. Bij Wifi en internet Hulp & avies vind je oplossingen om snel weer online te zijn. Dan kun je ook snel weer e-mailen.

  • Inloggen in Ziggo Mail

    Mooi, je internetverbinding doet het. Nu controleren we of Ziggo Mail werkt.

    Via Ziggo Mail log je rechtstreeks in op je mailbox. Op deze manier testen we of de e-mailbox zelf goed werkt. Daarna gaan we pas verder met de instellingen op je computer of op je tablet of smartphone.

    Let op: gebruik bij het inloggen de inloggegevens van Ziggo Mail, niet die van je Mijn Ziggo account.

    Kun je inloggen in Ziggo Mail?

  • Helaas is er een storing of onderhoud in je buurt

    We werken aan een snelle oplossing. Als de problemen blijven aanhouden, neem dan contact op met onze Klantenservice

  • Controleer of je wel een internetverbinding hebt

    Typ in je webbrowser: ziggo.nl. Test je via je mobiel? Check dan wel even of je de Ziggo wifi gebruikt, en niet je mobiele data. 

    Zie je ziggo.nl op je scherm?

  • Inloggen in Mijn Ziggo

    Je kunt niet inloggen in Ziggo Mail. Daarom gaan we nu eerst je wachtwoord opnieuw instellen. Dit doe je in jouw Mijn Ziggo account. Pak je Mijn Ziggo inloggegevens er dus even bij. 

    Heb je de inloggegevens voor Mijn Ziggo?

  • Inloggen in Mijn Ziggo

    Log in op Mijn Ziggo in het nieuwe scherm dat opent. Klik daarna in dit stappenplan op 'Verder'.

    Lukt inloggen niet? Ga naar Inloggegevens opvragen.

    Je Mijn Ziggo account is niet hetzelfde als je e-mailaccount van Ziggo. De gebruikersnaam kan daarom verschillen.

  • Nieuw e-mail wachtwoord

    a.

    Klik in Mijn Ziggo op Producten. Klik vervolgens op het tabblad Internet.

    b.

    Klik op E-mail instellen bij het e-mailadres waar je het wachtwoord opnieuw wil instellen.

    c.

    Vul bij Bij Wachtwoord je nieuwe wachtwoord in.
    Herhaal dit wachtwoord bij Herhaal je wachtwoord en klik op Opslaan.

  • Verstuur een testbericht via Ziggo Mail

    Stuur een testbericht naar jezelf om te zien of je nu wel e-mail kunt versturen en ontvangen. 

    a.

    Sluit je e-mailprogramma, maar laat Ziggo Mail openstaan.

    b.

    Klik bovenaan op het envelopje om je e-mail te openen.

    c.

    Klik op Nieuw bericht. Er opent een nieuw venster waarin je het testbericht kunt maken.

    d.

    • Vul bij Aan je eigen e-mailadres in
    • Zet bij Onderwerp bijvoorbeeld 'Test'
    • Klik onderaan het bericht op Verzenden
    • Ververs je mailbox even als je de testmail niet meteen binnenkrijgt

    Komt het testbericht binnen in Ziggo Mail?

  • E-mail automatisch doorgestuurd?

    Je kunt je e-mail automatisch laten doorsturen naar een ander e-mailadres. Misschien ontvang je daarom geen e-mails op je Ziggo Mail account. We gaan dit controleren.

    a.

    Klik rechtsboven in het menu op het tandwieltje. Je komt nu in het scherm Basisinstellingen.

    b.

    Klik in het linkermenu op E-mail. Klik daarna op de knop Automatisch doorsturen in het midden van je scherm.

    c.

    Controleer of het schuifje bij Automatisch doorschuren aan staat (het schuifje is dan groen). Zo ja, zet het schuifje dan op grijs (naar links) om het automatisch doorsturen van e-mails uit te schakelen.

    d.

    Ga dan naar Filter Regels en kijk of er mailfilter-regels staan, die je ontvangen e-mails doorsturen naar een ander e-mailadres.

    Je kunt filter-regels tijdelijk uitzetten of meteen verwijderen.

    Stuur nog eens een testbericht naar jezelf. Ontvang je het nu wel?

  • Testbericht komt binnen

    Fijn, het testbericht is binnengekomen. E-mailen via Ziggo Mail, onze online webmail, werkt dus.

    Gebruik je op je pc, laptop, tablet of smartphone liever een ander e-mailprogramma, zoals Outlook of de Mail app van je telefoon? Klik dan op 'E-mailprogramma opnieuw instellen' en we helpen je.

    Maak eerst een kopie van je e-mails

    Wil je je oude e-mailaccount verwijderen? Sla dan eerst je belangrijke e-mails ergens op. Sommige e-mailprogramma's verwijderen ook je e-mails als je oude instellingen verwijderd.