Elke dag investeren

De vraag naar sneller en nog veiliger internet neemt toe. Je gebruikt internet om video’s te uploaden, films te kijken, muziek te streamen, online te shoppen of sportwedstrijden te kijken.

De nieuwe manier van tv-kijken, vraagt om verbetering van onze producten en diensten. Daarom investeert Ziggo in het tv-aanbod en de verbetering van stabiel, snel en veilig internet.

Zo zorgen we ervoor dat we verbonden blijven, nu en in de toekomst!

Online ligt de wereld aan je voeten

Van vroeger naar nu

Internet bestaat 25 jaar en wat is er veel veranderd! In het begin van internet moest je 'inbellen' via de vaste telefoonlijn. Het duurde minutenlang om verbinding te maken.

In 1995 kwamen de eerste zoekmachines. Altavista en Ilse waren erg populair. Google kwam pas drie jaar later!

 
 

Internetgebruik in aantallen

In 2018 was 86% van de Nederlanders dagelijks online. Bij 12- tot 45-jarigen is dat nog hoger: meer dan 95%. Ook 45% van de 75-plussers is dagelijks op het web.

Internet is in korte tijd een dagelijkse behoefte geworden: bijna iedereen doet ’t elke dag!

 
 

Aantal apparaten in huis

36% van de Nederlanders heeft minstens één apparaat dat aangesloten is op internet. ‘Slimme apparaten’ noemen we dat.

Vooral apparaten om op afstand energie en verwarming te regelen zijn populair.
17% van de Nederlanders heeft een slimme thermostaat of warmteregelaar in huis. Daarnaast zijn apparaten voor verlichting en beveiliging populair.

 

 
 
 
 

Hoeveel shoppen we

Vorig jaar hebben we in Nederland maar liefst € 23,7 miljard online besteed. We hebben 242 miljoen online aankopen gedaan. Dit is 10% meer dan in 2017.

In 2017 was de snelste stijger nog de categorie speelgoed. In 2018 was dat ‘food & nearfood’. Dat wat vaak in je supermarktkar ligt, zeg maar. En we zoeken & boeken graag onze vakanties online.

 

 
 
 
 

Tv-kijken wordt steeds leuker

Vroeger met elkaar

In de jaren '70 waren er maar 2 tv-zenders. En zaten we met de hele familie bij elkaar gekluisterd voor de buis, kijkend naar hetzelfde programma.

 
 

Nu samen of alleen

Vandaag kijken we gemiddeld 3 uur en 45 minuten per dag video. Samen op de bank, maar steeds vaker op mobiel of tablet. Tussen 20.30 en 21.00 uur wordt het meest tv gekeken.

 
 

Is video ook tv-kijken?

Maar liefst 2,4 miljoen Nederlanders kijken elke dag een filmpje op YouTube. Dagelijks kijken we gemiddeld een kwartier naar video via Facebook. Dit wordt nu niet gezien als tv-kijken. Maar is dat eigenlijk niet hetzelfde?

 
 

Zoveel te kiezen

Er valt heel veel te zien en te kiezen. En er komt elke dag meer bij. Het aanbod van programma's, films, series en sportwedstrijden blijft toenemen.

 
 

En veiligheid blijft belangrijk

Het streamen van video’s wordt dus steeds populairder. Soms ook van onveilige sites. Daarom blijven we investeren in een veilige en snelle internetverbinding.

 
 

Toekomstmuziek

Tv’s waar je tegen kan praten. Oprolbare tv-schermen. Dat je écht in een film zit door augmented reality. Of dat je zelf kan kiezen hoe een film eindigt. Wij kijken uit naar de toekomst!

 
 

Heeft deze pagina je geholpen?