Foutcode CS9031

Bij het instellen van een draadloze internetverbinding via WPS lukt het je mediabox niet om contact te maken met het modem. Mogelijk is het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg.

1. Probeer het opnieuw

Als het de box niet is gelukt om de wifi-verbinding te maken via WPS, heb je de keuze nog een poging te wagen. Druk daarvoor op je afstandsbediening op  voor een nieuwe poging.

2. Het wifi-signaal is niet sterk genoeg (meer)

De Mediabox Next heeft moeite om de wifi te vinden. Misschien heb je de box verplaatst? Of je wifi is niet sterk genoeg (meer)?

Goed om te weten:

Hoe meer apparaten op de wifi zitten, hoe minder de kwaliteit van de wifi wordt. Dat zit hem in de bandbreedte. Een lagere bandbreedte = minder krachtig wifi-signaal = minder afstand wifi-signaal. 

Wat merk je?

Als je wifi-signaal niet sterk genoeg (meer) is, geeft je box een storing. Voor het beste beeld èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox Next aan met een internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Kun je ècht geen internetkabel aansluiten op de Mediabox Next, kies dan voor wifi. Je zou dan eventueel met wifiboosters je wifi-signaal kunnen versterken.

3. Helpt dit niet?

Alles geprobeerd, maar het probleem blijft? Dat is balen. Neem contact met ons op dan helpen we je graag verder. Vermeld daarbij de foutcode en geef ook aan welke van bovenstaande instructies je hebt uitgevoerd om het probleem te verhelpen.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.