Foutcode CS100:70

Deze foutcode geeft aan dat er iets niet goed gaat in het contact van je mediabox met onze systemen. Normaal gesproken lost dit probleem zich binnen enkele minuten zelf op. Je kunt daarom het beste even wachten tot de melding weer verdwijnt.

Zie je de melding na 5 minuten nog steeds? Dan kunnen onderstaande stappen je helpen. 

1. Ben je verbonden met internet van Ziggo?

Je mediabox werkt alleen met een actieve internetverbinding met Ziggo. Als je de box op internet van een andere provider aansluit, zal deze niet werken.

Als je een Mediabox XL hebt, sluit de box dan alléén aan via een coaxkabel.

Heb je een Mediabox Next? Verbind deze met een coaxkabel en bij voorkeur ook via een internetkabel met het modem of router. Als je echt geen mogelijkheid hebt een internetkabel aan te sluiten, kun je ook gebruik maken van wifi.

Foutcode CS100:70 | Klantenservice | Ziggo

Coaxkabel

Foutcode CS100:70 | Klantenservice | Ziggo

Internetkabel

2. Herstart de mediabox

Zet je mediabox voor tenminste 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Als je mediabox geen aan-uitknop heeft, kun je ook de stekker uit het stopcontact halen en 10 seconden later weer terug doen. Wacht vervolgens enkele minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.

3. Gebruik je wifi voor je Mediabox Next?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de Mediabox Next, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.

4. Zenderaanbod opnieuw ophalen

In Mijn Ziggo kun je je zenderaanbod herstellen. Als je dit doet, zal het opnieuw naar je mediabox worden gestuurd. In de meeste gevallen verhelpt dit het probleem. Je kunt inloggen via je browser of gebruik maken van de Mijn Ziggo app:

Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en moet de box aanstaan. Heb je een CI+ Module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

Ga vervolgens naar Mijn Ziggo en ga naar de optie Producten.

Navigatie Mijn Ziggo

In de categorie Televisie zie je de ontvanger staan die in je abonnement actief zijn.

Druk op de link Zenders en pincode herstellen naast de ontvanger waar je het probleem ervaart.

Optie Digitale ontvanger en smartcards in Mijn Ziggo

Op de pagina die hierna verschijnt zie je Zenderaanbod ophalen.

Klik op de button Opnieuw ophalen.

Optie 'Zender ophalen' in Mijn Ziggo

Het zenderaanbod dat bij je abonnement hoort wordt nu opnieuw naar je ontvanger gestuurd. Dit kan tot 15 minuten duren. Laat de tv en de ontvanger in de tussentijd aanstaan!

Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en moet de box aanstaan. Heb je een CI+ Module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

Open vervolgens de Mijn Ziggo app en ga naar de optie Producten.

Navigatiebalk Mijn Ziggo app

Heb je meer ontvangers (dit kan een mediabox of CI+ Module zijn)? Scroll dan naar de ontvanger waarbij je het probleem ervaart. Druk daar op Hulp bij televisie.

Scherm 'Hulp bij televisie' in de Mijn Ziggo app

Druk in het volgende scherm op de knop Zenders opnieuw ophalen.

Detailscherm ontvanger in Mijn Ziggo app

Het zenderaanbod dat bij je abonnement hoort wordt nu opnieuw naar je ontvanger gestuurd. Dit kan tot 15 minuten duren. Laat de tv en de ontvanger in de tussentijd aanstaan!

Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

5. Helpt dit niet?

Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.