Foutcode CS100:70
Deze foutcode geeft aan dat er iets niet goed gaat in het contact van je mediabox met onze systemen. Normaal gesproken lost dit probleem zich binnen enkele minuten zelf op. Je kunt daarom het beste even wachten tot de melding weer verdwijnt.
Zie je de melding na 5 minuten nog steeds? Dan kunnen onderstaande stappen je helpen.
1. Ben je verbonden met internet van Ziggo?
Je mediabox werkt alleen met een actieve internetverbinding met Ziggo. Als je de box op internet van een andere provider aansluit, zal deze niet werken.
Als je een Mediabox XL hebt, sluit de box dan alléén aan via een coaxkabel.
Heb je een Mediabox Next? Verbind deze met een coaxkabel en bij voorkeur ook via een internetkabel met het modem of router. Als je echt geen mogelijkheid hebt een internetkabel aan te sluiten, kun je ook gebruik maken van wifi.
Heb je een Next Mini? Verbind deze bij voorkeur met een internetkabel met het modem of router. Als je echt geen mogelijkheid hebt een internetkabel aan te sluiten, kun je ook gebruik maken van wifi.
Coaxkabel
Internetkabel
2. Herstart de mediabox
Zet je mediabox tenminste 10 seconden uit en doe hem weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Of haal de stekker even uit het stopcontact en stop 'm weer terug. Wacht een paar minuten tot de mediabox helemaal is opgestart.
3. Is je mediabox via wifi verbonden?
Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.
Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.
4. Zenderaanbod opnieuw ophalen
In Mijn Ziggo
1.
- Controleer of je smartcard in je mediabox of CI+ Module zit
- Als je een mediabox hebt, zet die dan aan
- Zet de tv aan
Ga vervolgens naar Mijn Ziggo en ga naar Producten.
2.
Ga naar Televisie
3.
Zoek je apparaat bij Je digitale ontvangers en smartcards en klik op Instellingen.
4.
Klik onder Zenderaanbod ophalen op Opnieuw ophalen
5.
Wacht nu 15 minuten. Laat de tv en de ontvanger in de tussentijd aanstaan. De zenders moeten dan (weer) werken.
Nog geen beeld?
Heb je nog geen beeld? Ga dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.
In de Vodafone & Ziggo app
1.
- Controleer of je smartcard in je mediabox of CI+ Module zit
- Als je een mediabox hebt, zet die dan aan
- Zet de tv aan
Open nu de Vodafone & Ziggo app en ga naar Producten.
2.
Zoek je apparaat en klik op Hulp bij televisie
3.
Klik op Zenders opnieuw ophalen onder Zenderpakket opnieuw ophalen
4.
Wacht nu 15 minuten. Laat de tv en de ontvanger in de tussentijd aanstaan. De zenders moeten dan (weer) werken.
Nog geen beeld?
Heb je nog geen beeld? Ga dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.
5. Helpt dit niet?
Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.
Vraag het de Community
Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!
Tijdelijke oplossing
Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.