Foutcode CS1001

De Ziggo mediabox maakt geen verbinding met het netwerk van Ziggo. Daardoor kun je de installatie van de mediabox niet afmaken. We leggen je uit hoe je dit oplost.

Welke mediabox heb je?

Deze foutcode kan voorkomen op de Mediabox XL en de Mediabox Next. Voor elke box beschrijven we wat je zelf kunt doen aan deze foutcode.

Afbeelding Mediabox XL

Je hebt gekozen voor Mediabox XL

1. Controleer of er een storing is

Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.

2. Zit de coaxkabel nog op z'n plek?

coaxkabel

Het kan zijn dat de coaxkabel niet meer goed vast zit. Bijvoorbeeld omdat je er tegenaan gestoten hebt met stofzuigen of door het verschuiven van de box. Check daarom aan de achterzijde van de mediabox of de coaxkabel nog stevig vast zit. Druk de coaxkabel goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de kabel ook stevig aangesloten is in de aansluiting in de muur.

3. Controleer je internetverbinding

Als er geen storing bekend is, helpen we je graag stap voor stap het probleem op te lossen. Dit doen we door de internetverbinding tussen de mediabox en het modem te controleren.

4. Helpt dit niet?

Alles geprobeerd, maar het probleem blijft? Dat is balen. Neem contact met ons op dan helpen we je graag verder. Vermeld daarbij de foutcode en geef ook aan welke van bovenstaande instructies je hebt uitgevoerd om het probleem te verhelpen.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.