Foutcode 8020

De verbinding met interactieve televisie is verbroken. De oorzaak kan in het netwerk van Ziggo zitten of in de verbinding van je Mediabox XL met ons netwerk.

Controleer of er een storing is

Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.

Controleer of de Ziggo Mediabox XL online is

Je Mediabox XL heeft een verbinding nodig met het netwerk van Ziggo. Als dat niet zo is dan kun je de Mediabox XL App Store niet gebruiken. Kijk op de voorkant van de mediabox. Zie je hier een rood offline-lampje branden? Dan heeft de mediabox geen verbinding met ons netwerk. Los dit op door de Mediabox XL opnieuw op te starten met de aan-uitknop op de achterkant.

Blijft het OFFLINE-lampje branden? Chat met ons. Dan zorgen we er samen voor dat de Mediabox XL weer online komt.

Offline lampje Ziggo Mediabox XL

Even wachten en opnieuw proberen

Je kunt last hebben van een tijdelijke onderbreking van het signaal. Dat komt vaker voor en meestal merk je er niets van. Wacht 10 seconden en probeer het opnieuw.

Blijft het probleem bestaan?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Foutcode 8020

De verbinding met interactieve televisie is verbroken. Hierdoor krijg je foutcode 8020 in beeld. Hier leggen we je uit hoe je het oplost.

Wat betekent foutcode 8020?

Je ziet foutcode 8020 zodra de verbinding met ons interactieve netwerk even wegvalt. Hierdoor valt Ziggo On Demand, Movies & Series of Ziggo Replay even uit of kun je niet door het menu navigeren.

Zo los je foutcode 8020 op

1. Is er een storing bij Ziggo?

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even af totdat de storing is verholpen. Herstart daarna de Mediabox XL door tien seconden de stroom eraf te halen.

2. Is de Mediabox XL nog online?

Controleer het display van de Mediabox XL. Staat hier OFFLINE in het rood? Dan heeft de Mediabox XL geen verbinding met het netwerk van Ziggo. Herstart in dat geval de Mediabox XL door de aan-/uitknop op de achterkant voor 10 seconden uit en weer aan te zetten. Blijft het OFFLINE-lampje branden? Chat met ons. Dan zorgen we er samen voor dat de Mediabox XL weer online komt.

Offline lampje Ziggo Mediabox XL

3. Wacht even... en probeer het opnieuw

Brandt er geen OFFLINE-lampje op de Mediabox XL? Dan kan het een tijdelijke onderbreking zijn. Wacht 10 seconden en probeer het On Demand-menu opnieuw te openen.

4. Alles geprobeerd, maar de foutcode blijft?

Is die hardnekkige foutcode nog niet weg? Schakelen we gewoon nog een tandje bij. Chat met een van onze medewerkers, dan zoeken we samen verder naar de oplossing.

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.

Antwoord niet gevonden?

Stel je vraag op de Ziggo Community.

Naar de Ziggo Community

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo