Foutcode 2010

Je krijgt deze foutmelding te zien wanneer je Ziggo Mediabox XL geen goed signaal ontvangt. Hierdoor kun je 1 of meerdere zenders niet kijken.

Herstart de mediabox

Zet je mediabox voor tenminste 10 seconden uit en weer aan met de aan-uitknop op de achterkant van het apparaat. Je kunt ook de stekker uit het stopcontact halen. Wacht vervolgens enkele minuten totdat de mediabox volledig is opgestart.

Controleer de diagnostiek

  1. Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
  2. Ga naar het Tandwieltje (Opties).
  3. Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
  4. Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.

Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt. Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte ZwakGoed of Uitmuntend is. Om deze foutcode op te lossen is de Signaalkwaliteit het belangrijkste.

Het probleem wordt veroorzaakt door geen of een slecht tv-signaal. Signaalproblemen kunnen ontstaan door een verouderde kabel, wandcontactdoos of slechte connectoren. Het kan ook komen door een storing in ons netwerk. Check snel waar het probleem zit.

Geeft de diagnose optie van de Mediabox XL aan dat de signaalkwaliteit goed of uitmuntend is, en zie je toch de foutcode 2010 op sommige kanalen? Dan kan een stoorbron het tv-signaal verstoren.

Blijft het probleem bestaan?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.