Foutcode 1001

Om digitale televisie, Ziggo On Demand en Ziggo Replay te gebruiken heeft de Mediabox XL een verbinding nodig met ons televisienetwerk. Via deze verbinding verzendt en ontvangt de mediabox informatie. Foutcode 1001 houdt in dat het apparaat de benodigde informatie niet kan verzenden, ontvangen of allebei.

Controleer of er een storing is

Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in. Je ziet zo of er een storing bekend is of onderhoudswerkzaamheden zijn.

Vul hier je postcode en huisnummer in.

Is er een storing bekend? Wacht dan even totdat de storing is verholpen. Herstart hierna de mediabox door tien seconden de stroom eraf te halen. En kijk of het dan wel lukt.

Zit de coaxkabel nog op z'n plek?

coaxkabel

Het kan het zijn dat de coaxkabel niet goed is aangesloten. Check aan de achterzijde van de mediabox of de coaxkabel nog stevig vast zit. Druk de coaxkabel goed aan.

Controleer vervolgens of de andere kant van de kabel ook stevig aangesloten is (in het modem of de aansluiting in de muur).

Is er een UMU-01 aangesloten?

In bepaalde gebieden in Nederland hebben we in het verleden de UMU-01 signaalverdeler geleverd bij internetaansluitingen. Deze signaalverdeler blokkeert helaas het signaal van de Mediabox XL. Je herkent een UMU-01 aan de tekst UMU-01 linksboven op de verdeler. Controleer of je ergens op een aansluiting zo'n UMU-01 hebt zitten. Als je een UMU-01 tegenkomt kun je de verdeler er zelf afdraaien. Je steekt vervolgens de coaxkabel rechtstreeks in de tv-aansluiting. Hou je een kabel over die je niet kunt aansluiten? Chat met een van onze medewerkers, dan sturen we je een geschikte signaalverdeler.

splitter Ziggo

Wordt het retoursignaal geblokkeerd?

Het klinkt misschien gek, maar de Mediabox XL ontvangt niet alleen signaal, maar stuurt ook een signaal terug naar ons netwerk. Dat heeft het apparaat nodig om bijvoorbeeld een On Demand-bestelling door te geven. Dat noemen we een retoursignaal. Bij het opstarten heeft de mediabox dit retoursignaal nodig. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Je test dit eenvoudig met de volgende stappen:

  • Zoek je hoofdaansluiting. Dat is het punt waar de Ziggo kabel het gebouw binnenkomt. Meestal is dat de meterkast of de woonkamer.
hoofdaansluiting Ziggo
  • Verwijder voor deze test eventuele splitters of versterkers van je hoofdaansluiting.
splitter Ziggo
  • Sluit je Mediabox XL direct aan op de hoofdaansluiting met een coaxkabel. Is de coaxkabel die je nu gebruikt te kort voor deze test? Koop dan een langere coaxkabel.
 
  • Herstart de Mediabox XL met de aan-uitknop aan de achterkant.

Is de foutcode nu verdwenen? Dan blokkeert een splitter of wandcontactdoos ergens het retoursignaal van de Mediabox XL. Je lost dit eenvoudig op door de splitters en wandcontactdozen te vervangen door geschikte splitters en wandcontactdozen

Blijft het probleem bestaan?

Heb je alles geprobeerd, maar blijft het probleem hardnekkig? Dat is balen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem daarvoor contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.