Informatie over je Mobiel factuur

Je factuur staat iedere maand voor je klaar in Mijn Ziggo of Mijn Ziggo Mobiel. Hier vind je meer informatie over de kosten, je beltegoed en het betalen van de factuur.

Je factuur bekijken

Om je facturen in te zien log je in op MijnZiggo Mobiel of Mijn ZiggoHet klinkt misschien wat ingewikkeld, twee verschillende Mijn Ziggo's. Gelukkig kom je er snel achter welke je nodig hebt. Je ziet het aan de naam van je abonnement en/of door wie het van je rekening geincasseerd wordt. We hebben het hieronder voor je op een rijtje gezet.

Veel, Heel Veel of Héééél Veel

Geïncasseerd door Buckaroo Stichting Derdengelden

Voldoende, Ruim, Enorm, Familie of Samen (4G)

Geïncasseerd door Ziggo Services

Basis, Meer, Regelmatig of Eindeloos

Geïncasseerd door Ziggo Services

Overgestapt naar een nieuwe bundel?

Ben je net overgestapt van een Veel, Heel Veel of Héééél Veel abonnement naar een nieuwe bundel, bijvoorbeeld met 4G? Dan staan je oude facturen in MijnZiggo Mobiel en je nieuwe facturen in Mijn Ziggo. Vergeet niet om je opnieuw te registreren voor Mijn Ziggo. Dat doe je met je Mobiel klantnummer op ziggo.nl/registreren. Je Mobiel klantnummer vind je onderaan de e-mail die je hebt ontvangen tijdens of na het overstappen naar een nieuwe bundel. Het onderwerp van deze e-mail is Bevestiging van de bestelling.

Uitleg over je factuur

Je factuur voor Mobiel is zo opgebouwd:

  • de abonnementskosten voor de komende maand
  • de verbruikskosten van de afgelopen maand

De abonnementskosten zijn iedere maand hetzelfde en veranderen alleen als je zelf je bundel wijzigt. Verbruikskosten kunnen variëren. Dit zijn bijvoorbeeld de bel- en internetkosten die je maakt wanneer je maandelijkse tegoed op is. Het zijn ook de kosten voor diensten die we niet verrekenen met je maandelijkse tegoed, zoals bellen naar en in het buitenland.

De eerste factuur is iets hoger dan normaal

Net een Mobiel abonnement afgesloten of overgestapt naar een nieuwe bundel? Dan is je abonnement ergens tijdens de maand ingegaan. Daardoor is je eerste factuur een combinatie is van de laatste dagen of weken van de maand waarin je abonnement is gegaan en de aankomende maand. Een iets hoger totaalbedrag dus, maar niks om je zorgen over te maken.

Beltegoed en verbruik

Je beltegoed is een maand geldig. Je kunt het resterende tegoed niet meenemen naar de volgende maand. Er zijn verschillende manieren om je verbruik te bekijken. Als je 50% en 100% van je bundel hebt verbruikt, ontvang je een sms-bericht. Zit je op 100% van je bundel? Dan betaal je de standaard tarieven voor Mobiel.

Je factuur betalen

Je betaalt je abonnement maandelijks met een automatische incasso. Zodra je nieuwe factuur klaar staat krijg je van ons een e-mail. Hierin lees je precies wanneer we het bedrag gaan afschrijven. Vanaf dat moment kun je ook het totaalbedrag van de factuur inzien in Mijn Ziggo of Mijn Ziggo Mobiel.

Automatisch incasso mislukt?

Als de automatische incasso niet is gelukt, ontvang je een herinnering per e-mail. In deze herinnering staat hoe je de factuur alsnog binnen 14 dagen kunt betalen. 

Rekeningnummer wijzigen?

Heb je een ander bankrekeningnummer die je wilt gebruiken voor je maandelijkse abonnementskosten voor Mobiel? Doorgeven van een nieuw rekeningnummer doe je via Mijn Ziggo of door ons even te bellen. Dan regelen we het direct voor je.

Veelgestelde vragen

Er staan dubbele kosten op mijn factuur voor bellen naar servicenummers. Hoe kan dit?

Wanneer je belt naar een servicenummer, maak je kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon én voor het bellen naar het servicenummer. Daarom staan deze kosten apart vermeld op de factuur.

Ik ben in het buitenland, moet ik betalen voor voicemailberichten?

Nee, als je in het buitenland bent en je hebt inkomende gesprekken en data geblokkeerd, dan hoef je voor inkomende voicemailberichten niet te betalen.

Waarom staat er 'sms buiten bundel' op mijn factuur? Ik ben niet over mijn bundel gegaan.

Dat zijn berichten die zijn verstuurd naar het buitenland. Of Premium sms-berichten, zoals sms'jes voor betaalde ringtones of sms-chatdiensten.

Gebruik je een iPhone? De eerste keer dat je je Ziggo Mobiel simkaart activeert op je iPhone wordt een sms gestuurd naar de server van Apple in het buitenland. De kosten van deze sms (€ 0,40) vallen buiten je bundel. Hierna kun je gebruikmaken van Facetime op je iPhone.

Mijn factuur komt opeens eerder, hoe kan dat?

Door een wijziging in ons betaalsysteem kan het zijn dat we je eerder, dan je gewend bent een factuur sturen. Het moment waarop we de betaling verwachten of afschrijven schuift hierdoor naar voren. Dat is het. Verder verandert er niets.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Klantenservice