Bedenktijd en annuleren

Heb je per ongeluk een verkeerde bestelling gedaan? Of wil je je bestelling om een andere reden annuleren? Dat kan natuurlijk. Zelfs kosteloos.

Voorwaarden

Annuleren is natuurlijk mogelijk. Doe dat binnen 14 dagen. Let daarbij op het volgende:

Als je een dienst, zoals Bellen of een zenderpakket, bestelt gaat de bedenktijd van 14 dagen in zodra je de bevestigingsmail van ons ontvangt. Dat geldt ook voor wat je van ons in bruikleen krijgt: de Ziggo Mediabox (XL), je modem en extra mediaboxen.

Als je een product bij ons koopt, dan gaat de bedenktijd in zodra je het product ontvangt.

Bel me

Bel mij nu

Vul je nummer in en we bellen je direct. We maken het dan samen in orde. Zo voorkomen we dat je onnodige kosten maakt of dat je niet meer kunt internetten, bellen of tv-kijken. Bel je ons liever zelf? Bel dan naar 088-1212808 (normaal tarief).

 
 

Waarom meer dan 4,2 miljoen klanten blij zijn met Ziggo

97% van ons netwerk bestaat uit glasvezel

Ons netwerk bestaat al voor 97% uit glasvezel. Overstappen op glasvezel van een ander bedrijf is daarom niet nodig. Het laatste stukje tot je apparaat gaat bij elke provider tóch via een koperen draadje, of tegenwoordig natuurlijk door de lucht!

Supergoed internet

We bieden internet met snelheden tot 300 Mbit/s en, met zo'n 2 miljoen Wifispots, gratis wifi buitenshuis, door het hele land. Al 5 jaar achter elkaar heeft Ziggo de Tweakers Award voor Beste Internetprovider gewonnen.

Televisiekijken waar en wanneer je maar wil

  • een completere tv-ervaring
  • programma’s tegelijk opnemen en pauzeren met de Mediabox XL
  • gratis Movies & Series: toegang tot meer dan 1000 films
  • de nieuwste en spannendste films en series met Ziggo On Demand
  • gratis Ziggo Replay: tot 7 dagen terug in de tijd programma’s alsnog kijken
  • gratis Ziggo GO: de tv-app van Ziggo

Ziggo geeft meer

We bieden vele extra’s. Zoals voordeel bij evenementen in de Ziggo Dome met Club Ziggo. Bekijk alle extra’s van Ziggo.

Service met een glimlach

Het allerbelangrijkste is dat je tevreden bent met Ziggo. Is er een storing of werkt een dienst niet helemaal goed? Dan zoeken we graag samen met je naar de oplossing. Bel ons. Onze experts staan voor je klaar.

 

Da's pas fijn! Programma's zien wanneer jij zin hebt

Je favoriete film, serie of tv-programma missen is vanaf nu verleden tijd. Met Ziggo Replay start je elk programma gewoon opnieuw, wanneer het jou uitkomt. Simpel, in HD-kwaliteit en helemaal gratis!

Veelgestelde vragen

Tot wanneer kan ik mijn bestelling annuleren?

Nadat je de bevestigingsbrief van Ziggo hebt gekregen, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit is wettelijk bepaald. Binnen deze periode kun je zonder kosten afzien van de bestelling en hem terugdraaien. 

Wifi-punten sparen?

Voor het beoordelen of een Wifibooster je problemen oplost krijg je zelfs een bedenktijd van 30 dagen. Dan kun je op je gemak beoordelen of het bereik in (en om) het huis nu wel naar wens is. Ook dát is Ziggo.

Zijn er kosten als ik binnen 14 dagen mijn bestelling annuleer?

Maak je binnen deze periode verbruikskosten, dan brengen we deze in rekening. Dit zijn bijvoorbeeld kosten die je maakt als je naar betaaldiensten belt of een film bestelt via Ziggo On Demand.

Heb je op tijd geannuleerd, maar kon je al tv-kijken, internetten of bellen? Dan hebben we al abonnementskosten in rekening gebracht. Maar wees gerust. Zeg je Ziggo vaarwel, dan storten we het bedrag terug op je rekening zodra de annulering is verwerkt. Blijf je wel klant bij ons, dan verrekenen we dit bedrag op je eerstvolgende factuur. 

Ik heb al besteld, maar kan ik toch een andere actie of een ander apparaat kiezen?

Wil je toch iets anders? Bijvoorbeeld omdat je gebruik wilt maken van een andere actie? Of ben je niet tevreden over een apparaat dat je hebt ontvangen? Laat het ons binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling weten. We helpen je dan graag verder.

Kan ik mijn bestelling op een andere manier annuleren?

Ja, dit kan via het modelformulier voor herroeping (annuleringsformulier). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Maar een beller is nog steeds sneller. Je annulering is dan direct geregeld en je komt niet zonder tv, internet of telefoon te zitten.

Waar moet ik mijn apparaat naartoe terugsturen?

Heb je al een pakket ontvangen en wil je het apparaat omruilen of de bestelling annuleren? Dat kan natuurlijk. 

De apparatuur die je van Ziggo hebt gekregen, blijft eigendom van Ziggo. Deze willen we dus graag terug in de originele doos.

Als je annuleert:

Als je binnen de bedenktijd annuleert, stuur je de apparatuur in de originele doos naar ons terug. Dit kan naar het volgende adres:

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB VENRAY

Als je apparaat vervangen wordt:

De verzendverpakking van het nieuwe apparaat kun je gebruiken als retourdoos. In deze doos zit ook een retourinstructie.

  • Plaats het apparaat inclusief de voeding (ook de smartcard en afstandsbediening in het geval van een mediabox) in de doos.
  • Plak de adressticker links boven op de deksel. Vul op de sticker je naam, postcode en huisnummer in. Je vindt deze sticker op de achterzijde van de instructie.
  • Plak de doos (of dozen) dicht met de bijgeleverde ‘breekbaar’ etiketten.
  • Lever de doos in bij een PostNL Servicepunt naar keuze of aan de PostNL pakketbezorger bij je in de wijk en stuur de apparatuur gratis retour.
  • Op post.nl kun je de adressen en openingstijden van alle servicepunten in de buurt vinden.
  • Vraag bij het PostNL Servicepunt of aan de PostNL Pakketbezorger altijd om een afleverbewijs als bevestiging en bewaar dit goed.

Is de verpakking van het nieuwe apparaat niet bruikbaar? Dan kun je voor het vervangen ook een andere doos gebruiken. Zorg dat het apparaat niet te veel kan schuiven door de doos voldoende op te vullen.