Overslaan en ga naar inhoud

Overstapservice en nummerbehoud

Met de Overstapservice regelen we je overstap binnen 30 tot maximaal 90 dagen. We houden je van alle stappen per e-mail op de hoogte.

Benodigdheden

Als je naar Ziggo overstapt heb je dit van je huidige provider nodig:

Log in op je persoonlijke pagina van je huidige provider en zoek deze gegevens op.

Je kunt de Overstapservice gebruiken als:

  • je huidige provider de Overstapservice ondersteunt
  • je bij je huidige provider ten minste een internetabonnement en/of tv-abonnement hebt
  • je een abonnement aanvraagt op hetzelfde adres als waar je huidige provider je dienst(en) levert
  • de overstapdatum minimaal 15 dagen en maximaal 90 dagen in de toekomst ligt

Deelnemende providers

Onderstaande providers zijn aangesloten bij de Overstapservice in het verzorgingsgebied van Ziggo:

  • Breedband Helmond
  • Budget Alles-in-1 (voorheen NLE)
  • DELTA Fiber Nederland
  • Freedom Internet
  • Glasnet
  • KPN
  • MTTM
  • Netvisit
  • Odido (voorheen T-Mobile en Tele2)
  • Online.nl
  • Onvi
  • Oxxio
  • Plinq
  • Qonnected
  • Solcon
  • SpeakUp
  • TriNed
  • XS4ALL
  • Youfone

Als je provider hier niet bij staat, kun je de Overstapservice niet gebruiken. 

Goed om te weten: afkoopsom

Als je je abonnement beëindigt voor het einde van het contract, kan de provider een zogenaamde afkoopsom in rekening brengen. We vragen daarom bij je aanmelding of je akkoord gaat met een afkoopsom van je vorige provider.

Akkoord?
Dan kun je bij een vroegtijdige beëindiging van je vorige contract een rekening voor extra kosten van je oude provider krijgen.

Niet akkoord?
Dan kunnen er 3 dingen gebeuren. 

  • Als je contract bij je vorige provider is afgelopen en de overstapdatum ligt binnen de periode van 30 tot 90 dagen, zullen we de overstap uitvoeren.
  • Als je contract bij je vorige provider op jouw gewenste overstapdatum nog loopt, maar wel binnen 90 dagen afloopt. Zullen we de overstap op de eerst mogelijke datum uitvoeren.
  • Als je contract bij je vorige provider op jouw gewenste overstapdatum nog loopt en pas na 90 dagen afloopt. Zullen we de overstapservice annuleren. Je bestelling gaat dan wel gewoon door. Je kunt dan eventueel zelf het contract bij je vorige provider opzeggen. Of bij ons de bestelling annuleren. Neem daarvoor contact met ons op. 

Versneld overstappen

Je kunt al na 15 dagen naar ons overstappen. De meeste providers hebben een opzegtermijn van 30 dagen, dus dit kan alleen als je akkoord gaat met de afkoopsom. Dus soms is het handiger om een overstapdatum te kiezen die 30 dagen in de toekomst ligt (tot maximaal 90 dagen). 

Abonnement gedeeltelijk opzeggen?

Wil je slechts een deel van je huidige diensten/pakket bij je huidige provider opzeggen, dan kun je geen gebruikmaken van de Overstapservice. 

Veelgestelde vragen

We raden je aan om zelf te kijken naar de opzegtermijn en de andere voorwaarden bij je huidige provider. Kies je een overstapdatum waarop je huidige contract nog loopt, dan brengt je huidige provider mogelijk een afkoopsom in rekening. Het is slim om even te lezen hoe het werkt met de afkoopsom. 

Als je gebruik maakt van de Overstapservice blijf je altijd internetten, bellen en/of tv-kijken. Je gaat vloeiend over van je oude provider naar de nieuwe. 

Ja, als je overstapt naar Bellen van Ziggo kun je je oude telefoonnummer behouden. Als je internet, bellen en tv in één pakket hebt, kun je de Overstapservice gebruiken. Maak je niet gebruik van de Overstapservice, vul dan de machtiging voor nummerbehoud in om je huidige telefoonnummer te behouden.

Let op: heb je een abonnement bij Atlantic Telecom, Scarlet of Pretium (aanbieders van carrier (pre)select of WLR), dan kan Ziggo de opzegging van je oude telefonieabonnement niet altijd regelen. We raden je aan om bij je provider te informeren wat de beëindigingsvoorwaarden zijn. Het kan namelijk zijn dat je abonnementskosten blijft betalen aan je oude provider totdat je zelf de opzegging doorgeeft. Ziggo heeft hier helaas geen invloed op.

Kan ik mijn ISDN-nummers meenemen als ik overstap?
Als je ISDN hebt, kun je voor je eerste lijn het ISDN-hoofdnummer meenemen als je wilt overstappen naar Ziggo. Voor een eventuele tweede lijn kun je een van de andere nummers meenemen.

Als je al klant bent bij Ziggo en je gaat verhuizen, dan kun je de Overstapservice niet gebruiken. Maak dan gebruik van de Ziggo Verhuisservice. Daarmee regel je snel en eenvoudig dat al je aansluitingen werken zodra je verhuisd bent.

Het is helaas alleen mogelijk om aan te geven dat je de Overstapservice wilt gebruiken op het moment van de aanvraag. Nadat je een bestelling hebt geplaatst kun je de Overstapservice niet meer gebruiken.

Als je de Overstapservice gebruikt, sturen we je overstapverzoek voor internet of telefonie naar je huidige provider, en zorgen we ervoor dat je contract wordt beëindigd. Je hoeft dan zelf geen actie meer te ondernemen voor de overstap.

Wil je slechts een deel van je huidige diensten/pakket bij je huidige provider opzeggen, dan zul je zelf je abonnement bij je huidige provider moeten opzeggen. Voor de overstap heb je het contractnummer bij je huidige provider nodig, en de einddatum van het contract. Zodra je contract is opgezegd, ontvang je van je oude provider een bevestiging van de opzegging.

Let op: wil je overstappen met je vaste telefonieabonnement? Dan moet je deze dienst bij sommige providers zelf opzeggen.

Je huidige abonnement op vast bellen wordt opgezegd met de Overstapservice als je je huidige telefoonnummer wilt behouden en als je dat tijdens de bestelling aangeeft.

Heb je een abonnement bij Atlantic Telecom, Scarlet, Tele2 of Pretium (aanbieders van carrier (pre)select of WLR)? Dan kan Ziggo de opzegging van je oude telefonieabonnement niet altijd regelen. We raden je aan om bij je provider te informeren wat de beëindigingsvoorwaarden zijn. Het kan namelijk zijn dat je abonnementskosten blijft betalen aan je oude provider totdat je zelf de opzegging doorgeeft. Wij hebben daar geen invloed op.

Hieronder lees je per deelnemende provider waar je je opzegtermijn en contractnummer vindt. Bel je om deze gegevens op te vragen, geef dan bij je huidige provider aan dat je het nummer nodig hebt waarmee je kunt overstappen.

KPN Glasvezel
Om over te stappen vanaf KPN Glasvezel heb je een 9- of 10-cijferig contract-ID nodig. Dat nummer is gelijk aan je klantnummer. Doorloop onderstaande stappen om je contract-ID te achterhalen:

  1. Ga naar kpnglasvezel.nl/mijncontract en log in.
  2. Klik in de groene balk op [Mijn gegevens].
  3. Je vindt je contract-ID bij 'Mijn contractgegevens' onder 'Klantnummer'.

Vraag je het contract-ID liever telefonisch op, bel dan naar 0800-0412.

Online
Je klantnummer of contractnummer bestaat uit 8 cijfers, of uit de kleine letter w gevolgd door 7 cijfers. Je achterhaalt dit nummer als volgt:

  1. Ga naar Mijn Online.nl en log in.
  2. Klik onder 'Gegevens & Factuur' op [+Meer] en vervolgens op [Abonnementen overzicht bekijken].
  3. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op [Ga verder].
  4. Klik op de volgende pagina op [Bekijk uw overstapgegevens].
  5. In het overzicht dat nu wordt getoond vind je je contractnummer onder 'Abonnementgegevens'.

Als je liever belt voor het contractnummer, bel dan naar 0900 9515.

Tele2 (en Alice)
Doorloop onderstaande stappen om je ContractID voor Tele2 of Alice te achterhalen:

  1. Ga naar tele2.nl/mijncontract en log in.
  2. Kies voor het product 'TV, Internet en/of bellen'. Vul vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op [Login].
  3. Klik onder 'Uw persoonlijke gegevens' op [Overstap gegevens].
  4. In het overzicht van je gegevens dat nu getoond wordt, vind je het nummer dat je nodig hebt om over te stappen achter 'ContractID'.

Bellen om het ContractID op te vragen doe je naar 020 75 44 444.

XS4ALL
Je contract-ID voor XS4ALL bestaat uit de letters xs, gevolgd door 6, 7 of 8 cijfers. Je achterhaalt dit nummer als volgt:

  1. Ga naar xs4all.nl/mijncontract en log in.
  2. Klik achter 'Contract-ID' op [Contract-ID] aanvragen.
  3. Je krijgt nu het contract-ID dat je nodig hebt voor de Overstapservice te zien.

Je kunt ook bellen naar 020 398 7666 om het Contract-ID op te vragen.

Voor klachten over je oude provider kun je contact opnemen met je oude provider. Voor klachten met betrekking tot de dienstverlening van Ziggo kun je contact opnemen met onze Klantenservice.

Als je klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kun je een geschil indienen bij de geschillencommissie elektronische communicatiediensten (ECD). Dit kun je doen tot 3 maanden na het ontstaan van het uit de klacht voortkomende geschil.

De adresgegevens van de geschillencommissie ECD zijn:

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon 070-3105310
Fax 070-3658814

Aanvullende informatie is te vinden op de website van De Geschillencommissie. Op de behandeling van de klacht is het reglement van de Geschillencommissie Telecommunicatie van toepassing.