Bedenktijd en annuleren

Je bestelling wijzigen of annuleren?

Heb je per ongeluk een verkeerde bestelling gedaan? Of wil je je bestelling om een andere reden annuleren?

Dat kan natuurlijk, gewoon kosteloos. Je hebt hiervoor 14 dagen bedenktijd.

Kom je er niet uit? We helpen je graag. Bellen werkt het snelste. Bel naar 088-1212808.

Veelgestelde vragen

De bedenktijd is 14 dagen. Wanneer de bedenktijd ingaat hangt af van je bestelling.

Bestel je alleen een dienst zoals bellen of een extra zenderpakket?
Dan gaat je bedenktijd van 14 dagen in zodra je de bevestigingsmail van ons ontvangt

Zit er bij je bestelling (ook) apparatuur in bruikleen, zoals een Next mini, of modem?
Dan gaat je bedenktijd in na activatie & installatie van de apparatuur

Koop je apparatuur bij ons, zoals Smart wifi pods of een afstandbediening?
Dan gaat je bedenktijd in op de dag dat je de apparatuur ontvangt

Heb je een combinatie van bovenstaande opties? Dan geldt de meest ruime bedenktijd.

Streamingdiensten

Voor streamingdiensten zoals Viaplay of Netflix geldt er geen bedenktijd.

Wifi-punten sparen?

Voor het beoordelen of een Wifibooster je problemen oplost krijg je zelfs een bedenktijd van 30 dagen. Dan kun je op je gemak beoordelen of het bereik in (en om) het huis nu wel naar wens is. Ook dát is Ziggo.

Bij annulering worden de volgende kosten in rekening gebracht (indien van toepassing):
Retourkosten

Het terugsturen van je bestelling is kosteloos tenzij je er zelf voor kiest om je bestelling aangetekend te verzenden. Deze kosten zijn voor jou.

Kosten voor niet retour sturen apparatuur
Als je in bruikleen geleverde apparatuur niet retourneert, zal de restwaarde van de apparatuur bij je in rekening worden gebracht. De kosten hiervoor vind je op het Tarievenblad.

Verbruikskosten
Heb je gebruik gemaakt van Ziggo telefonie of video on demand bestellingen gedaan? Dan brengen we deze kosten in rekening.

Bij annulering worden de volgende kosten terug betaald (indien van toepassing):
Heb je op tijd geannuleerd, maar kon je al tv-kijken, internetten of bellen? Dan hebben we al abonnementskosten in rekening gebracht. Maar wees gerust. Zeg je Ziggo vaarwel, dan storten we het bedrag terug op je rekening zodra de annulering is verwerkt. Blijf je wel klant bij ons, dan verrekenen we dit bedrag op je eerstvolgende factuur.

Wil je toch iets anders? Bijvoorbeeld omdat je gebruik wilt maken van een andere actie? Of ben je niet tevreden over een apparaat dat je hebt ontvangen? Laat het ons binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling weten. We helpen je dan graag verder.

Ja, dit kan via het modelformulier voor herroeping (annuleringsformulier). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Maar een beller is nog steeds sneller. Je annulering is dan direct geregeld en je komt niet zonder tv, internet of telefoon te zitten.

Heb je al een pakket ontvangen en wil je het apparaat omruilen of de bestelling annuleren? Dat kan natuurlijk. 

De apparatuur die je van Ziggo hebt gekregen, blijft eigendom van Ziggo. Deze willen we dus graag terug in de originele doos.

Als je annuleert:

Als je binnen de bedenktijd annuleert, stuur je de apparatuur in de originele doos naar ons terug. Dit kan naar het volgende adres:

Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB VENRAY

Als je apparaat vervangen wordt:

De verzendverpakking van het nieuwe apparaat kun je gebruiken als retourdoos. In deze doos zit ook een retourinstructie.

  • Plaats het apparaat inclusief de voeding (ook de smartcard en afstandsbediening in het geval van een mediabox) in de doos.
  • Plak de adressticker links boven op de deksel. Vul op de sticker je naam, postcode en huisnummer in. Je vindt deze sticker op de achterzijde van de instructie.
  • Plak de doos (of dozen) dicht met de bijgeleverde ‘breekbaar’ etiketten.
  • Lever de doos in bij een PostNL Servicepunt naar keuze of aan de PostNL pakketbezorger bij je in de wijk en stuur de apparatuur gratis retour.
  • Op post.nl kun je de adressen en openingstijden van alle servicepunten in de buurt vinden.
  • Vraag bij het PostNL Servicepunt of aan de PostNL Pakketbezorger altijd om een afleverbewijs als bevestiging en bewaar dit goed.

Is de verpakking van het nieuwe apparaat niet bruikbaar? Dan kun je voor het vervangen ook een andere doos gebruiken. Zorg dat het apparaat niet te veel kan schuiven door de doos voldoende op te vullen.

Waarom meer dan 4,2 miljoen klanten blij zijn met Ziggo

We bieden internet met snelheden tot 1 Gbit/s en, met zo'n 2 miljoen Wifispots, gratis wifi buitenshuis, door het hele land. Ook zijn we uitgeroepen door de bezoekers van Tweakers tot de Beste Internetprovider.

  • een completere tv-ervaring
  • programma’s tegelijk opnemen en pauzeren met de 
  • gratis : toegang tot meer dan 1000 films
  • de nieuwste en spannendste films en series met Ziggo On Demand
  • gratis : tot 7 dagen terug in de tijd programma’s alsnog kijken
  • gratis Ziggo GO: de tv-app van Ziggo

We bieden vele extra’s. Zoals voordeel bij evenementen in de Ziggo Dome met Club Ziggo. Bekijk alle extra’s van Ziggo.

Het allerbelangrijkste is dat je tevreden bent met Ziggo. Is er een storing of werkt een dienst niet helemaal goed? Dan zoeken we graag samen met je naar de oplossing. Bel ons. Onze experts staan voor je klaar.