Heb je Internet van Ziggo?

SmartWifi pods

Kies de beste wifi-oplossing voor bij je thuis

Koop of leen SmartWifi pods

Je kunt als je dat nodig hebt een tot 3 SmartWifi pods kopen of lenen. Dat zijn slimme wifi-versterkers die zorgen dat je overal en altijd in huis perfecte wifi hebt.

Let op: ze werken alleen samen met je witte SmartWifi modem.

1 SmartWifi pod

1 SmartWifi pod

  • Eenvoudig installatie met app
  • Helemaal draadloos in elk stopcontact te installeren
2 SmartWifi pods

2 SmartWifi pods

  • Eenvoudig installatie met app
  • Helemaal draadloos in elk stopcontact te installeren
3 SmartWifi pods

3 SmartWifi pods

  • Eenvoudig installatie met app
  • Helemaal draadloos in elk stopcontact te installeren
SmartWifi pods keuzehulp

Hoeveel pods heb je nodig?

Elk huis is anders. Met de keuzehulp bestel je altijd genoeg SmartWifi pods.

SmartWifi pods

Wanneer je overal en altijd in huis perfecte wifi wilt hebben, kun je een of meer SmartWifi pods lenen of kopen. Je installeert ze heel eenvoudig met hulp van de SmartWifi app.

SmartWifi pods

Voor alle gamers die de hoogste snelheid nodig hebben.

smartWifi pods

Voor iedereen die op elke plek thuis wil kunnen werken.

Hoe werkt de SmartWifi pod?

Met een meshwifi-systeem zoals SmartWifi heb je meerdere slimme wifi-punten in je huis die samen voor een optimaal draadloos netwerk zorgen. Waar je ook bent in huis, het mesh wifi-systeem zorgt ervoor dat je op die plek de beste verbinding hebt. Dat gaat allemaal vanzelf. Daarnaast controleer je gemakkelijk de status van je netwerk met de handige SmartWifi app.

Hoe werkt de SmartWifi pod
Wanneer heb je SmartWifi pods nodig?

Wanneer heb je SmartWifi pods nodig?

Overal in huis mailen, appen, sharen en videobellen. Dat willen we allemaal. En allemaal tegelijk. Ook als we naar een andere kamer lopen of de trap opgaan. Isolatie, betonnen muren en apparatuur zorgen er soms voor dat je verbinding er niet sneller op wordt.

Met onze SmartWifi pods is dat verleden tijd. De wifi bereikt je hele huis en schakelt automatisch met je mee.

Slimme hulp

Hulp van een monteur

Wifi kun je heel eenvoudig zelf verbeteren met onze online tips. En lukt dat niet, dan hebben we hulp op afstand, via chat en als je belt. We komen ook graag naar je toe wanneer je het installeren toch liever overlaat aan onze monteur. Hij rekent € 40 voor het eerste half uur en daarna € 15 per kwartier.

Veelgestelde vragen

Onze zwarte en witte modems doen niet voor elkaar onder en halen het internet met de hoogste snelheid bij je in huis. Voor perfecte wifi door het hele huis hebben beide modems SmartWifi pods nodig. Die zijn er in twee versies. De zeshoekige variant werkt alléén met de witte Ziggo modems. De kokervormige versie (TP Link Deco M4) werkt met elk modem samen. Die laatste zijn dus ideaal voor jou.

De vorige generatie Wifiboosters van Ziggo werken bij veel klanten nog steeds naar tevredenheid. Maar dat geldt niet voor iedereen. Door het toegenomen gebruik zijn de eisen die we tegenwoordig aan wifi stellen soms hoger geworden. In dat geval bieden de SmartWifi pods een hele goede oplossing.

Als je op dit moment tevreden bent met je wifi raden we je vooral aan om alles te laten zoals het is. Never change a winning team 😉. In een groot deel van de Nederlandse huizen is het gebruik van ons SmartWifi modem al voldoende om altijd en overal perfecte wifi te ervaren. Is dat ook zo in jouw huis? Dan heb je geen extra SmartWifi pods nodig.

Merk je dat de wifi in de buurt van je modem prima is, maar wat verder in huis niet meer? Dat is heel normaal. Zeker als je huis wat groter is en als er betonnen of betegelde muren of vloeren aanwezig zijn. In dat geval bieden de SmartWifi pods een hele goede oplossing. 

Leen je powerline adapters van Ziggo en ben je niet tevreden? Zeg dan je abonnement op en stap over naar SmartWifi pods. Je ontvangt bij je opzegging ook instructies over het inleveren van de oude adapter(s).

 

Dat is voor iedereen anders. Ongeveer de helft van de consumenten geeft de voorkeur aan eigen bezit. Dat is na verloop van tijd meestal voordeliger. De andere helft leent onze apparatuur liever voor een laag bedrag per maand. Omdat we zoveel mogelijk van onze klanten willen helpen aan perfecte wifi bieden we beide mogelijkheden aan.

We hebben twee soorten SmartWifi pods. De drie ‘kokers’ van TP Link (Deco M4). En de zeshoekige pods die zonder snoer rechtstreeks in het stopcontact gaan. Ze geven je beide een perfecte wifi-ervaring. Ze zien er anders uit, maar doen in kwaliteit niet voor elkaar onder. Overstappen is dus zeker niet nodig.

De SmartWifi pods vormen samen één netwerk en kunnen onderling worden verbonden op twee manieren: draadloos (via wifi) en met een internetkabel. Als je de mogelijkheid hebt om een internetkabel te gebruiken zorgt dat altijd voor een betere verbinding. Dit is vooral belangrijk bij huizen waar de wifi zijn weg moet proberen te vinden door betonnen of betegelde muren en vloeren.

Het installeren van SmartWifi pods is erg eenvoudig. Het installeren van een nieuwe smartphone is bijvoorbeeld ingewikkelder. Als je de installatie toch liever overlaat aan onze monteurs, dan komen we graag naar je toe. Je betaalt dan het lage extra-servicetarief.

Alleen de witte modems van Ziggo worden voorzien van SmartWifi software. Maar de samenwerking van dat modem met de witte Wifiboosters van Ziggo (Wifibooster via stopcontact, Wifibooster via internetkabel) kan wel flink worden verbeterd. Dat doe je zelf eenvoudig met de SmartWifi app. Met één druk op de knop zorg je er met de app voor dat de instellingen van je modem en Wifiboosters gelijk worden. Zo krijg je één wifi-netwerk in huis dat beter werkt.

1. De basis: Zo installeer je de SmartWifi pods

Sluit je de pods zonder kabel aan?

  • Plaats de pod(s) op een plek waar je nog voldoende wifi-bereik hebt. Dus niet waar je nu geen wifi hebt.
    • (Vuistregel: de onderlinge afstand tussen het modem en/of de pods kan tussen de 6 en 9 meter zijn (mét obstakels) en ongeveer 2 keer zo ver zonder obstakels.)
  • Plaats de pod(s) zoveel mogelijk in het midden van het huis.
  • Plaats de pod(s) zoveel mogelijk bij het trapgat (vooral bij betonnen vloeren).
  • Sla bij het plaatsen van pods geen verdiepingen over.

Sluit je de pods met kabel aan?

  • Plaats de pod(s) waar je geen of beperkt wifi-bereik hebt.
  • De kabel moet aan je modem en de pod verbonden zijn. Dus niet van pod naar pod.

Is dit niet voldoende? Dan hebben we nog extra hulp:

2. Uitgebreid: nog meer installatietips voor SmartWifi pods

Als je aan onze basis-installatietips niet genoeg hebt, lees dan deze extra hulp:

De beste plek voor je modem:

  • Plaats je modem zo centraal en zichtbaar mogelijk, liever op de vensterbank dan achter de bank.

Als je de pods zonder kabel hebt geplaatst:

  • Probeer de pods toch aan te sluiten met een kabel.
  • Plaat de pods ‘in zicht’:
    • Zorg voor voldoende ruimte rondom de pod.
    • Voorkom dat er dempende constructies om de pod en het modem zijn. Het is het beste wanneer het modem en de pod elkaar rechtstreeks kunnen ‘zien’.
    • Plaats de pod wat hoger in je kamer, dan heb je vaak minder dempende constructies.
    • Plaats de pod ver van andere elektronische apparatuur.
    • Plaats de pod nooit in de badkamer. Want hij kan niet tegen water en betegelde muren dempen het signaal.
  • Volg de 90 graden-regel als de pods niet ‘in zicht’ geplaatst kan worden/blokkeren obstakel tussen staat (kortste route tussen modem/pod gewenst):
    • Plaats de pod op de volgende verdieping recht boven een andere pod.

Als je de pods zonder kabel plaatst en je hebt betonnen vloeren:

  • Wanneer je modem ver van het trapgat staat, plaats dan op de verdieping met je modem een pod bij het trapgat.

Als je de pods met kabel plaatst:

  • Zorg ervoor dat de bekabelde pod gekoppeld is aan je modem.
  • Staat er een switch tussen, zorg dan dat die switch 1 Gbit/s ondersteunt, anders is er mogelijk een beperking in wifi-snelheid.

3. Let ook hierop:

  • Na een modem-reboot kan het 15-20 minuten duren voordat het modem volledig opgestart is.
  • Zorg ervoor dat er geen gescheiden netwerknamen meer zijn. Dus dat de netwerknaam van je modem en die van je pods dezelfde is.
    • Handig: de SmartWifi app vraagt je tijdens de installatie om dezelfde netwerknaam te gebruiken.
  • Gebruik de SmartWifi app om je instellingen te controleren; deel die instellingen met de Wifi Crew, mocht je daar contact mee hebben.

Verbeteren van je netwerk en de pods:

  • SmartWifi controleert en verbetert de verbindingen tussen je modem en de pods op verschillende momenten. Dit zijn de meest voorkomende optimalisaties:
  1. In de 15-30 minuten na installatie vindt de meeste optimalisatie plaats, naar ongeveer 95% goede kwaliteit.
  2. Binnen het eerste uur na installatie gaat de kwaliteit naar ongeveer 99%.
  3. Daarna verbetert SmartWifi dagelijks de kwaliteit van je verbinding om zo dicht mogelijk bij de 100% te komen en te blijven.
  • Gedurende deze verbeteringen kan een korte ‘hik’ in de wifi-verbinding voorkomen. Vooral in het eerste uur.
  • Voeg je pods toe, of verplaats je ze? Dan zal SmartWifi deze drie momenten nog een keer doorlopen.