Heb ik glasvezel?
Vraag je je af of je al glasvezel hebt? Bij Ziggo zit je goed! Ontdek de mogelijkheden op jouw adres.
Een netwerk waar je op kunt bouwen
Met ons glasvezel-kabel netwerk zit je goed
Ben je klant bij Ziggo? Dan maak je al gebruik van glasvezel! Ons glasvezel-kabelnetwerk, dat in 90% van Nederland ligt, bestaat tot aan de straatkast uit glasvezel. Vanaf daar brengt de COAX-kabel de verbinding naar jouw huis. Zo profiteer je van de snelheid van glasvezel én de betrouwbaarheid van COAX.
Wat is de beste keuze?
De beste keuze is een verbinding die past bij jouw verbruik. Bij Ziggo krijg je een constante snelheid die zorgt dat je kunt streamen, appen of thuiswerken in de allerhoogste kwaliteit.
Alles is al aangesloten
Wist je dat je ons glasvezel-kabel netwerk niet aangelegd hoeft te worden? Je gebruikt gewoon de COAX-kabel, en die ligt al in je woning. Geen gedoe met losse stoeptegels dus!
Klaar voor de toekomst
Elk jaar vergroten we de capaciteit van ons netwerk. Je krijgt dus automatisch een betere verbinding, zonder extra kosten. Zo is jouw hele huishouden altijd klaar voor de toekomst.
Doe de postcodecheck
Heb ik glasvezel op mijn adres?
Bij Ziggo zorgen we ervoor dat je altijd de best mogelijke internetervaring hebt, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de onderliggende techniek. Daarom ben je met ons netwerk altijd verzekerd van een snelle en betrouwbare internetverbinding, ongeacht het aantal apparaten dat verbonden is. Check of ons glasvezel-kabel netwerk al op jouw adres beschikbaar is door hieronder je postcode en huisnummer in te vullen.
Vul hieronder je postcode en huisnummer in.
Wat is je adres?
Ja! Ziggo is beschikbaar - binnen 3 werkdagen onlineOp jouw adres is tot 2 Gbit/s (2000 Mbit/s) downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst.
Ben je ondernemer?
Bekijk onze zakelijke opties met premium service
Op jouw adres is tot 1 Gbit/s (1000 Mbit/s) downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst.
Ben je ondernemer?
Bekijk onze zakelijke opties met premium service
Op jouw adres is tot 600 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst.
Ben je ondernemer?
Bekijk onze zakelijke opties met premium service
Op jouw adres gelden afwijkende prijzen en voorwaarden, waardoor je niet online kan bestellen. Onze medewerkers helpen je graag verder.
Neem contact met ons op Ziggo is beschikbaar, maar alleen telefonisch te bestellenGoed nieuws! Voor inwoners van Edam en Volendam hebben we een fantastische deal klaar staan. Ontvang nu 12 maanden 50% korting op Internet & TV en een streamingdienst cadeau. Wil je hiervan gebruik maken? Neem contact op met een van onze medewerkers en we gaan het voor je regelen.
Bel onze telefoonlijn speciaal voor Edam en Volendam: 030-2003640
(Maandag t/m vrijdag van 9.00-21.00 uur en op zaterdag van 10.00-16.00 uur)
Wil je liever een zakelijk abonnement?
Chat met ons of bel 0800-0640 (Elke dag van 8.00 tot 22.00 uur)
Op dit adres is Ziggo niet direct online te bestellen, maar we helpen je graag verder. Om te bestellen neem je contact op via chat of bel ons. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.
088-1212909 Ja! Ziggo is bijna beschikbaarOp jouw adres is binnenkort tot 2 Gbit/s (2000 Mbit/s) downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst. Plaats nu alvast je bestelling.
Ben je ondernemer?
Bekijk onze zakelijke opties met premium service
Maar dat kan geregeld worden. Bel ons op 0900-0730 (normaal tarief) voor de mogelijkheden.
Ben je een ondernemer?
Laat je gegevens achter en wij bellen je terug.
Goed nieuws! Dit adres is aangesloten op ons netwerk. Je hoeft alleen nog maar je ideale pakket samen te stellen.
Ik woon in een nieuwbouwhuis
Heb ik de juiste aansluiting?
Je kunt eenvoudig controleren of jouw huis een coax-aansluiting heeft. In de meeste oudere woningen is deze standaard aanwezig. Woon je in een nieuwbouwhuis? Dan is er mogelijk geen coax-aansluiting. In steeds meer nieuwbouwhuizen leggen we glasvezel tot aan de meterkast. Wat voor kabel er bij jou ook ligt, we zorgen voor een perfecte verbinding. Kijk in de meterkast of je de aansluiting kunt vinden of doe de Glasvezel Check en ontdek of ons netwerk op jouw adres beschikbaar is.
Zorgeloze wifi
Past internet van Ziggo bij mijn verbruik?
Op zoek naar een stabiel wifi-signaal waar je ongestoord met het hele huishouden gebruik van kunt maken? Dan ben je bij Ziggo aan het juiste adres. Met ons netwerk kun je namelijk rekenen op een constante verbinding, zonder haperingen. Eentje waar je op kunt bouwen, waar dan ook in huis. Zelfs op de plekken die lastiger te bereiken zijn.
Stabiele verbinding
Geen pieken of dalingen, maar een constante snelheid waarop je altijd kunt vertrouwen.
Hoge snelheid
Voldoende capaciteit om te streamen, gamen en thuis te werken met je hele huishouden.
Handig om te weten
Ja, in ons glasvezel-kabel netwerk wordt namelijk de techniek van glasvezel en kabel slim gecombineerd voor een perfecte verbinding. We gebruiken de technische voordelen van beide kabels voor stabiel en snel internet. Zo krijg je altijd de snelheid die je nodig hebt.
Van onze datacenters tot de straatkast ligt glasvezel, ideaal voor het afleggen van grote afstanden en het tegelijkertijd versturen van veel data. Van de straatkast tot je huis ligt kabel, de bewezen en betrouwbare techniek die nu al bij de meeste huishoudens in Nederland ligt. Dankzij slimmere software verzenden steeds meer data over dezelfde kabel. Dankzij deze steeds slimmere software kunnen we in de toekomst nóg meer hogere snelheden halen. We hebben namelijk succesvol getest met downloadsnelheden van 10 Gbit/s. Dit is 100 keer sneller dan wat de gemiddelde huishoudens in Nederland nu heeft.
Ons netwerk bestaat uit de snelheid van glasvezel én de stabiliteit van kabel. Van onze datacenters tot de straatkast ligt glasvezel, dit is ideaal voor het overbruggen van grote afstanden en het versturen van veel data. Van de straatkast tot je huis of kantoor ligt kabel, de bewezen en betrouwbare techniek die op dit moment bij de meeste huishoudens in Nederland ligt. Dankzij steeds slimmere software verzenden we meer data over dezelfde kabel. Dit maakt dat de vertrouwde kabel nog tot in de verre toekomst geschikt is voor stabiel en snel internet. Hierbij ontvangt ieder huis, onafhankelijk van elkaar, hetzelfde supersnelle internet.
Nee, de wijze waarop je internetsignaal je huis binnenkomt heeft geen invloed op je wifi. Met de Wifi Garantie van Ziggo garanderen wij overal in huis perfecte wifi.
De combinatie van glasvezel internet en het laatste stukje via kabel zorgt voor een ultrasnelle verbinding en stabiele wifi. Of je de snelheid van je abonnement uiteindelijk ook draadloos (via wifi) op je computer, tablet of mobiel behaalt, hangt af van meerdere factoren. Zo is de gebruikte wifi router van belang maar ook hoe groot het huis is, of er muren van beton zijn en hoe dik deze zijn. Dit geldt zowel voor internet via glasvezel als via de kabel. Voor de hoogste internetsnelheid raden wij daarom aan om je computer met een internetkabel op je netwerk aan te sluiten of bekijk onze slimme wifi-versterkers voor een optimale wifi-dekking in je hele huis.
Nee, als er bij je in de buurt glasvezel wordt aangelegd, is het nooit verplicht om een aansluiting op glasvezel te nemen. De glasvezelaansluiting wordt meestal gratis aangeboden door de provider of de netwerkbeheerder. Het lijkt dan net of het verplicht is om ook een internetdienst via de glasvezelaansluiting af te nemen. Dit is echter niet het geval. Je kunt eventueel de aansluiting laten aanleggen zonder verdere verplichtingen. Let daarbij goed op dat je de gestelde voorwaarden doorneemt.
Nee, je kunt de glasvezelaansluiting laten aanleggen zonder een internetabonnement te nemen. Dit kan verwarrend zijn en het is daarom aan te raden altijd goed de voorwaarden door te nemen. Je kunt dus gewoon blijven genieten van de diensten van Ziggo. Ons netwerk blijft altijd beschikbaar.
Bel onze servicelijn
1200
Gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo
0900-1884
Gebruikelijke (mobiele) belkosten
We zijn dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.