Overslaan en ga naar inhoud

Hoe herken je phishing?

Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. We vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten we je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je de e-mails en berichten als phishing herkent.

Als je een smartphone hebt, pas dan op voor FluBot. Dat is software die ongemerkt op je telefoon kan komen en een gevaar is voor jou en je telefoon.

Meer over FluBot

Bij ons gemeld Type Onderwerp Voorbeeld
26 Juli email Onderwerp: Uw account heeft de limiet overschreden. Voorbeeld
25 Juli email Onderwerp: E-mail account geblokkeerd Voorbeeld
24 Juli email Onderwerp: Waarschuwingscentrum! Voorbeeld
23 Juli email Onderwerp: Belangrijke mededeling over uw Ziggo Voorbeeld
22 Juli email Onderwerp: dienstverlener Voorbeeld
18 Juli email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
01 Juli email Onderwerp: Je Ziggo Mail-account is geblokkeerd Voorbeeld
16 Juni email Onderwerp: [SPOED] Verzoek beveiligingsupdate Voorbeeld
15 Juni email Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist verplichte accountvalidatie Voorbeeld
07 Juni email Onderwerp: Uw e-mailadres Voorbeeld
23 Mei email Onderwerp: Notification: abuse@ziggo.nl have been disconnected from sending and receiving mails Voorbeeld
30 April email Onderwerp: Ziggo Rekening Update Voorbeeld
26 April email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
16 April email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
12 April email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
08 April email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
08 April email Onderwerp: Versterkte bescherming van uw account Voorbeeld
03 April email Onderwerp: Verificatie van e-mailaccount Voorbeeld
01 April email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
27 Maart email Ziggo : mailboxquotum is vol Voorbeeld
19 Maart email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
04 Maart email Onderwerp: Ziggo Mail-accountupdate Voorbeeld
26 Februari email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
15 Februari email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
07 Februari email Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting. Voorbeeld
07 Februari email Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing Voorbeeld
07 Februari email Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting. Voorbeeld
31 Januari email Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing Voorbeeld
27 Januari email Onderwerp: Je Ziggo-account is inactief. Voorbeeld
16  Januari email Onderwerp: Uw verzoek om uw account te deactiveren is ontvangen Voorbeeld
14 Januari email Onderwerp: Uw factuur is klaar Voorbeeld
14 Januari email Onderwerp: Terugbetaling online beschikbaar Voorbeeld
10 Januari email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
05 Januari email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
03 Januari email Onderwerp: Gelieve te lezen Voorbeeld
21 December email Onderwerp: [ xxxx@ziggo.nl ]: Automated Request [ 12/21/2023 4:56:27 p.m. ] Voorbeeld
18 December email Onderwerp: Belangrijke informatie: Bescherm uzelf! Voorbeeld
14 December email Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord Voorbeeld
12 December email Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist accountvalidatie Voorbeeld
11 December email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
06 December email Subject: E-mailquotum heeft 98% bereikt Voorbeeld
05 December email Onderwerp: VERANDER UW WACHTWOORD Voorbeeld
05 December email Onderwerp: U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt. Voorbeeld
05 December email Onderwerp: System Insufficient Storage Notice ! Voorbeeld
05 December email Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd Voorbeeld
04 December email Onderwerp: Opmerking: accountdeactivering Voorbeeld
04 December email Onderwerp: ZIGGO - WAARSCHUWING Voorbeeld
27 November email Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.
Voorbeeld
27 November email Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting. Voorbeeld
25 November email Onderwerp: E-mailmelding voor xxxx@home.nl Voorbeeld
23 November email Onderwerp: Ziggo Laatste Waarschuwing! Voorbeeld
23 November email Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting Voorbeeld
23 November email Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting Voorbeeld
23 November email Variant-Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
22 November email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
18 November email Onderwerp: Vereiste actie: Bevestig uw wachtwoord - xxxx@chello.nl Voorbeeld
09 November email Onderwerp: Ziggo Informatie Voorbeeld
09 November email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
08 November email Onderwerp: Dienstverlener ✅ Voorbeeld
01 November email Onderwerp: Actualiteit Gegevens Voorbeeld
31 Oktober 2023 email Onderwerp: Ziggo Update Voorbeeld
25 Oktober 2023 email Onderwerp: Kennisgeving van accountsluiting Voorbeeld
25 Oktober 2023 email Onderwerp: Dringende actie vereist: Update uw accountgegevens Voorbeeld
25 Oktober 2023 email Subject: waarschuwing accountprofielfout Voorbeeld
09 Oktober 2023 email Onderwerp: Authentication Required quicknet.nl_ID: #1848727266 Voorbeeld
03 Oktober email  Onderwerp: E-mail bijwerken (xxxx@ziggo.nl on Tuesday-October-2023 06:01 AM). Voorbeeld

Hieronder kun je de voorbeelden zien van phishingmails die bij ons bekend zijn.

Onderwerp: Uw account heeft de limiet overschreden.

26 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account de limiet heeft overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: E-mail account geblokkeerd

25 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat om veiligheidsredenen uw e-mailadres geblokkeerd is en dat u dit via Mijn Ziggo kunt deblokkeren. U wordt echter naar een andere site omgeleid. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Waarschuwingscentrum!

24 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat door een mailboxupgrade u uw account opnieuw moet activeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke mededeling over uw Ziggo

23 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw factuur van juli klaar staat en uw account inactief is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo. 

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: dienstverlener

22 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email berichten "in behandeling" zijn vanwege een upgrade van onze Voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

18 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en moet verifiëren dat dit account van u is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Je Ziggo Mail-account is geblokkeerd

01 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account geblokkeerd is en moet verifiëren dat dit account van u is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: [SPOED] Verzoek beveiligingsupdate

16 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er verdachte activiteiten geconstateerd op uw Ziggo-account en dat u uw wachtwoord direct moet wijzigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist verplichte accountvalidatie

15 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u gebruikersovereenkomst moet valideren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw e-mailadres

07 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw emailbox voor 100% vol is en dat enkele berichten verwijderd moeten worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Notification: abuse@ziggo.nl have been disconnected from sending and receiving mails

23 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is afgesloten voor het verzenden en ontvangen van e-mails en opnieuw moet bevestigen of uw account nog steeds actief is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Rekening Update

30 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt gesloten of u moet een upgrade uitvoeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

26 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve accounts worden verwijderd of u moet u aanmelden op een nieuwe webserver met email adres en wachtwoord. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

16 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve accounts worden verwijderd of u moet u aanmelden op een nieuwe webserver met email adres en wachtwoord. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

12 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account gesloten wordt en dat als u een upgrade moet uitvoeren, zoniet dan wordt deze gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

08 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account gesloten wordt en dat als u een upgrade moet uitvoeren, zoniet dan wordt deze gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Versterkte bescherming van uw account

08 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email account wordt gesloten en een verificatie moet uitvoeren om dit te voorkomen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Verificatie van e-mailaccount

03 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er mailverificatie is vereist en online moet bij werken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

01 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en dat als u deze moet verifiëren, zoniet dan wordt deze verwijderd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Ziggo : mailboxquotum is vol

27 Maart - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox bijna vol zit . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

19 Maart - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt gesloten en voor behoud moet upgraden . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Mail-accountupdate

04 Maart - In de e-mail wordt gesuggereerd dat oude versies van oude mailboxen worden verwijderd en dat u uw account moet heractiveren . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

26 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve accounts worden verwijderd en dat u uw account moet bijwerken . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

15 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een upgrade moet uitvoeren om uw account te blijven gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.

07 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u de algemene voorwaarden heeft geschonden . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing

07 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en dat u deze binnen 72 uur moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.

07 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account opnieuw ingesteld dient te worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing

31 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat vanwege recente online beveiligingsmaatregelen inactieve accounts worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Je Ziggo-account is inactief.

27 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief en uitgeschakeld is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw verzoek om uw account te deactiveren is ontvangen

16 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een verzoek heeft gedaan om uw account te deactiveren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw factuur is klaar

14 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw factuur klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Terugbetaling online beschikbaar

14 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw factuur twee maal is betaald. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

10 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account moet worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

05 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw dat uw account moet worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Gelieve te lezen

03 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inkomende e-mails op de status 'in behandeling' zijn geplaatst. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: [ xxxx@ziggo.nl ]: Automated Request [ 12/21/2023 4:56:27 p.m. ]

21 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verloopt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke informatie: Bescherm uzelf!

18 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account gegevens moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord

14 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email wordt beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist accountvalidatie

12 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw accountgegevens moeten worden gevalideerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

11 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw email account wordt gesloten en dat u een update moet uitvoeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: E-mailquotum heeft 98% bereikt

06 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw email quota bijna bereikt heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: VERANDER UW WACHTWOORD

05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw wachtwoord moet wijzigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt.

05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox vol is waardoor u geen nieuwe berichten kunt ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: System Insufficient Storage Notice !

05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox vol is waardoor u geen nieuwe berichten kunt ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd

05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en opnieuw geactiveerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Opmerking: accountdeactivering

04 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account opnieuw instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ZIGGO - WAARSCHUWING

04 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt verwijderd omdat die momenteel niet in gebruik zou zijn. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.

27 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.

27 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: E-mailmelding voor xxxx@home.nl

25 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een melding van de backend-server is geweest en dat uw email wordt beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Laatste Waarschuwing!

23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat als u uw e-mailaccount niet heeft bijgewerkt u niet meer kunt inloggen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting

23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting

23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Variant-Onderwerp: Ziggo Update

23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

22 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Vereiste actie: Bevestig uw wachtwoord - xxxx@chello.nl

18 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw wachtwoord moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Informatie

09 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een update moet uitvoeren voor uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

09 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een update moet uitvoeren voor uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Dienstverlener ✅

08 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een nieuwe versie van de Ziggo mail is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actualiteit Gegevens

01 November - In de e-mail wordt u gevraagd om uw gegevens te controleren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Update

31 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account ge-upgrade moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Kennisgeving van accountsluiting

26 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account in de wachtrij staat voor beveiligingscontrole. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Dringende actie vereist: Update uw accountgegevens

25 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat in uw accountgegevens ge-update moeten worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: waarschuwing accountprofielfout

25 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat in uw e-mail account zich een scriptfout begeeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Authentication Required quicknet.nl_ID: #1848727266

09 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inlog gegevens verlopen vandaag. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Onderhoudswerkzaamheden

03 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat onderhoudswerkzaamheden zijn en dat er een service wordt stopgezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Blijf goed opletten!

Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven. 

Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?

Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen. 

Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via dit formulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.

Veelgestelde vragen

Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:

  • Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
  • Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
  • Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.