Hoe herken je phishing?
Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. We vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten we je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je de e-mails en berichten als phishing herkent.
Als je een smartphone hebt, pas dan op voor FluBot. Dat is software die ongemerkt op je telefoon kan komen en een gevaar is voor jou en je telefoon.
Bij ons gemeld | Type | Onderwerp | Voorbeeld |
26 Juli | Onderwerp: Uw account heeft de limiet overschreden. | Voorbeeld | |
25 Juli | Onderwerp: E-mail account geblokkeerd | Voorbeeld | |
24 Juli | Onderwerp: Waarschuwingscentrum! | Voorbeeld | |
23 Juli | Onderwerp: Belangrijke mededeling over uw Ziggo | Voorbeeld | |
22 Juli | Onderwerp: dienstverlener | Voorbeeld | |
18 Juli | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
01 Juli | Onderwerp: Je Ziggo Mail-account is geblokkeerd | Voorbeeld | |
16 Juni | Onderwerp: [SPOED] Verzoek beveiligingsupdate | Voorbeeld | |
15 Juni | Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist verplichte accountvalidatie | Voorbeeld | |
07 Juni | Onderwerp: Uw e-mailadres | Voorbeeld | |
23 Mei | Onderwerp: Notification: abuse@ziggo.nl have been disconnected from sending and receiving mails | Voorbeeld | |
30 April | Onderwerp: Ziggo Rekening Update | Voorbeeld | |
26 April | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
16 April | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
12 April | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
08 April | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
08 April | Onderwerp: Versterkte bescherming van uw account | Voorbeeld | |
03 April | Onderwerp: Verificatie van e-mailaccount | Voorbeeld | |
01 April | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
27 Maart | Ziggo : mailboxquotum is vol | Voorbeeld | |
19 Maart | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
04 Maart | Onderwerp: Ziggo Mail-accountupdate | Voorbeeld | |
26 Februari | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
15 Februari | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
07 Februari | Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting. | Voorbeeld | |
07 Februari | Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing | Voorbeeld | |
07 Februari | Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting. | Voorbeeld | |
31 Januari | Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing | Voorbeeld | |
27 Januari | Onderwerp: Je Ziggo-account is inactief. | Voorbeeld | |
16 Januari | Onderwerp: Uw verzoek om uw account te deactiveren is ontvangen | Voorbeeld | |
14 Januari | Onderwerp: Uw factuur is klaar | Voorbeeld | |
14 Januari | Onderwerp: Terugbetaling online beschikbaar | Voorbeeld | |
10 Januari | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
05 Januari | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
03 Januari | Onderwerp: Gelieve te lezen | Voorbeeld | |
21 December | Onderwerp: [ xxxx@ziggo.nl ]: Automated Request [ 12/21/2023 4:56:27 p.m. ] | Voorbeeld | |
18 December | Onderwerp: Belangrijke informatie: Bescherm uzelf! | Voorbeeld | |
14 December | Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord | Voorbeeld | |
12 December | Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist accountvalidatie | Voorbeeld | |
11 December | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
06 December | Subject: E-mailquotum heeft 98% bereikt | Voorbeeld | |
05 December | Onderwerp: VERANDER UW WACHTWOORD | Voorbeeld | |
05 December | Onderwerp: U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt. | Voorbeeld | |
05 December | Onderwerp: System Insufficient Storage Notice ! | Voorbeeld | |
05 December | Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd | Voorbeeld | |
04 December | Onderwerp: Opmerking: accountdeactivering | Voorbeeld | |
04 December | Onderwerp: ZIGGO - WAARSCHUWING | Voorbeeld | |
27 November | Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting. |
Voorbeeld | |
27 November | Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting. | Voorbeeld | |
25 November | Onderwerp: E-mailmelding voor xxxx@home.nl | Voorbeeld | |
23 November | Onderwerp: Ziggo Laatste Waarschuwing! | Voorbeeld | |
23 November | Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting | Voorbeeld | |
23 November | Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting | Voorbeeld | |
23 November | Variant-Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
22 November | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
18 November | Onderwerp: Vereiste actie: Bevestig uw wachtwoord - xxxx@chello.nl | Voorbeeld | |
09 November | Onderwerp: Ziggo Informatie | Voorbeeld | |
09 November | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
08 November | Onderwerp: Dienstverlener ✅ | Voorbeeld | |
01 November | Onderwerp: Actualiteit Gegevens | Voorbeeld | |
31 Oktober 2023 | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
25 Oktober 2023 | Onderwerp: Kennisgeving van accountsluiting | Voorbeeld | |
25 Oktober 2023 | Onderwerp: Dringende actie vereist: Update uw accountgegevens | Voorbeeld | |
25 Oktober 2023 | Subject: waarschuwing accountprofielfout | Voorbeeld | |
09 Oktober 2023 | Onderwerp: Authentication Required quicknet.nl_ID: #1848727266 | Voorbeeld | |
03 Oktober | Onderwerp: E-mail bijwerken (xxxx@ziggo.nl on Tuesday-October-2023 06:01 AM). | Voorbeeld |
Onderwerp: Uw account heeft de limiet overschreden.
26 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account de limiet heeft overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: E-mail account geblokkeerd
25 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat om veiligheidsredenen uw e-mailadres geblokkeerd is en dat u dit via Mijn Ziggo kunt deblokkeren. U wordt echter naar een andere site omgeleid. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Waarschuwingscentrum!
24 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat door een mailboxupgrade u uw account opnieuw moet activeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke mededeling over uw Ziggo
23 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw factuur van juli klaar staat en uw account inactief is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: dienstverlener
22 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email berichten "in behandeling" zijn vanwege een upgrade van onze Voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
18 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en moet verifiëren dat dit account van u is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Je Ziggo Mail-account is geblokkeerd
01 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account geblokkeerd is en moet verifiëren dat dit account van u is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: [SPOED] Verzoek beveiligingsupdate
16 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er verdachte activiteiten geconstateerd op uw Ziggo-account en dat u uw wachtwoord direct moet wijzigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist verplichte accountvalidatie
15 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u gebruikersovereenkomst moet valideren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw e-mailadres
07 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw emailbox voor 100% vol is en dat enkele berichten verwijderd moeten worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Notification: abuse@ziggo.nl have been disconnected from sending and receiving mails
23 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is afgesloten voor het verzenden en ontvangen van e-mails en opnieuw moet bevestigen of uw account nog steeds actief is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Rekening Update
30 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt gesloten of u moet een upgrade uitvoeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
26 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve accounts worden verwijderd of u moet u aanmelden op een nieuwe webserver met email adres en wachtwoord. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
16 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve accounts worden verwijderd of u moet u aanmelden op een nieuwe webserver met email adres en wachtwoord. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
12 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account gesloten wordt en dat als u een upgrade moet uitvoeren, zoniet dan wordt deze gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
08 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account gesloten wordt en dat als u een upgrade moet uitvoeren, zoniet dan wordt deze gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Versterkte bescherming van uw account
08 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email account wordt gesloten en een verificatie moet uitvoeren om dit te voorkomen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Verificatie van e-mailaccount
03 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er mailverificatie is vereist en online moet bij werken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
01 April - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en dat als u deze moet verifiëren, zoniet dan wordt deze verwijderd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Ziggo : mailboxquotum is vol
27 Maart - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox bijna vol zit . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
19 Maart - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt gesloten en voor behoud moet upgraden . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Mail-accountupdate
04 Maart - In de e-mail wordt gesuggereerd dat oude versies van oude mailboxen worden verwijderd en dat u uw account moet heractiveren . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
26 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve accounts worden verwijderd en dat u uw account moet bijwerken . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
15 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een upgrade moet uitvoeren om uw account te blijven gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.
07 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u de algemene voorwaarden heeft geschonden . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing
07 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en dat u deze binnen 72 uur moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.
07 Februari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account opnieuw ingesteld dient te worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Veiligheidswaarschuwing
31 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat vanwege recente online beveiligingsmaatregelen inactieve accounts worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Je Ziggo-account is inactief.
27 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief en uitgeschakeld is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw verzoek om uw account te deactiveren is ontvangen
16 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een verzoek heeft gedaan om uw account te deactiveren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw factuur is klaar
14 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw factuur klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Terugbetaling online beschikbaar
14 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw factuur twee maal is betaald. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
10 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account moet worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
05 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw dat uw account moet worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Gelieve te lezen
03 Januari - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inkomende e-mails op de status 'in behandeling' zijn geplaatst. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: [ xxxx@ziggo.nl ]: Automated Request [ 12/21/2023 4:56:27 p.m. ]
21 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verloopt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke informatie: Bescherm uzelf!
18 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account gegevens moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord
14 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email wordt beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Gebruikersovereenkomst vereist accountvalidatie
12 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw accountgegevens moeten worden gevalideerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
11 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw email account wordt gesloten en dat u een update moet uitvoeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: E-mailquotum heeft 98% bereikt
06 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw email quota bijna bereikt heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: VERANDER UW WACHTWOORD
05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw wachtwoord moet wijzigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt.
05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox vol is waardoor u geen nieuwe berichten kunt ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: System Insufficient Storage Notice !
05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox vol is waardoor u geen nieuwe berichten kunt ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd
05 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account inactief is en opnieuw geactiveerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Opmerking: accountdeactivering
04 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account opnieuw instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ZIGGO - WAARSCHUWING
04 December - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt verwijderd omdat die momenteel niet in gebruik zou zijn. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.
27 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting.
27 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: E-mailmelding voor xxxx@home.nl
25 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een melding van de backend-server is geweest en dat uw email wordt beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Laatste Waarschuwing!
23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat als u uw e-mailaccount niet heeft bijgewerkt u niet meer kunt inloggen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Variant-Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting
23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgeving van accountopschorting
23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw moet instellen vanwege schending van onze algemene voorwaarden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Variant-Onderwerp: Ziggo Update
23 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
22 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Vereiste actie: Bevestig uw wachtwoord - xxxx@chello.nl
18 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw wachtwoord moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Informatie
09 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een update moet uitvoeren voor uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
09 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een update moet uitvoeren voor uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Dienstverlener ✅
08 November - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een nieuwe versie van de Ziggo mail is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actualiteit Gegevens
01 November - In de e-mail wordt u gevraagd om uw gegevens te controleren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
31 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account ge-upgrade moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgeving van accountsluiting
26 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account in de wachtrij staat voor beveiligingscontrole. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Dringende actie vereist: Update uw accountgegevens
25 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat in uw accountgegevens ge-update moeten worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: waarschuwing accountprofielfout
25 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat in uw e-mail account zich een scriptfout begeeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Authentication Required quicknet.nl_ID: #1848727266
09 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inlog gegevens verlopen vandaag. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Onderhoudswerkzaamheden
03 Oktober - In de e-mail wordt gesuggereerd dat onderhoudswerkzaamheden zijn en dat er een service wordt stopgezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Blijf goed opletten!
Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven.
Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?
Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen.
Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via dit formulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.
Veelgestelde vragen
Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:
- Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
- Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
- Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.