Overslaan en ga naar inhoud

Gedragscode Transparantie Internetsnelheden

Ziggo heeft samen met een groot aantal andere Internet Service Providers (ISP’s) de Gedragscode Transparantie Internetsnelheden (GTI) ondertekend. Hierin staat dat providers hun klanten duidelijk moeten voorlichten over alle factoren die van invloed kunnen zijn op internetsnelheden.

Let op! In het algemeen ligt de snelheid via bekabeling hoger dan via een draadloze verbinding.

Welke factoren beïnvloeden je internetsnelheid?

We willen je een stabiele breedbandverbinding van hoge kwaliteit leveren. De snelheid van je internet (via de kabel) is afhankelijk van een aantal factoren zoals:

  • de kwaliteit van het huisnetwerk (je eigen kabelnetwerk)
  • het gelijktijdig gebruiken van meerdere diensten via dezelfde aansluiting

De kwaliteit van je huisnetwerk hangt af van de manier waarop het in elkaar zit. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de gebruikte bekabeling, het gebruik van een draadloze (wifi-)verbinding of aan de kwaliteit van de randapparatuur (modem, router, computer, tablet, smartphone).

Test je internetsnelheid

Meet de snelheid van je internetverbinding met de Speedtest. Is de gemeten snelheid trager dan de snelheid van je internetabonnement?

Ga dan voor nuttige tips en oplossing naar de wifi-pagina of raadpleeg het stappenplan Internetproblemen oplossen.

Klantenservice

Natuurlijk hopen we dat de door ons geleverde diensten aan je verwachtingen voldoen. Mocht dat – ondanks de geboden oplossingen hierboven - niet zo zijn, neem dan contact op met onze Klantenservice.

En wist je dat je de hulp kunt inschakelen van andere Ziggo abonnees? Stel je vraag via de Ziggo Community.

Veelgestelde vraag

Met je smartphone of tablet maak je gebruik van het draadloos internet van Ziggo door dit apparaat te verbinden met het wifi-modem. Het wachtwoord van je wifi-modem staat op de onderkant van het wifi-modem.