Betaalachterstand

Het kan voorkomen dat je een rekening niet op tijd betaalt. Heb je een langdurige betaalachterstand? Dan loop je het risico dat je wordt afgesloten.

Voorkom extra kosten

Is een betaling niet binnen de afgesproken termijn bijgeschreven op het rekeningnummer van Ziggo? Dan ontvang je eerst een herinnering. Betaal op tijd om extra kosten te voorkomen. Bekijk de betaalmogelijkheden.

Betaalregeling

Betalen kan even niet goed uitkomen. Vraag een betaalregeling aan via het online formulier

Incassotraject

Betaal je regelmatig je rekeningen niet of niet op tijd? Dan starten we het incassotraject op. Natuurlijk doen we dat liever niet. Tijdens het incassotraject krijg je een paar betaalherinneringen van ons. Daar komen na de eerste herinnering extra kosten bij, omdat het incassoproces veel tijd en geld kost. Die kosten zijn wettelijk bepaald.

Het incassotraject gaat als volgt:

Herinneringsbrief & incassokosten

We starten ons incassotraject altijd met het versturen van een gratis herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 14 dagen. Maak je het openstaande bedrag binnen 14 dagen niet over? Dan brengen we incassokosten in rekening.

Afsluiting digitale diensten

Betaal je het openstaande bedrag met incassokosten niet op tijd? Dan sluiten we je digitale diensten af. Je kunt dan niet meer internetten en bellen met je vaste telefoon.

Afsluiting analoge diensten & overdracht incassobureau

Is er na afsluiting van je digitale diensten nog steeds sprake van een openstaand saldo, dan sluiten we ook je analoge tv-signaal af en beëindigen we je abonnement(en). Hiervoor brengen we afsluitkosten in rekening.

Na beëindiging van je abonnementen worden de openstaande facturen overgedragen aan het incassobureau.

Heraansluiting

Als je betaalt nadat je diensten zijn afgesloten, dan sluiten we je opnieuw aan. Hoe snel dat kan, hangt af van de situatie.

  • Zijn je diensten afgesloten, maar kun je nog wel analoog tv-kijken? De afgesloten diensten worden binnen 24 uur nadat de betaling is verwerkt, opnieuw aangesloten.
  • Heb je helemaal geen tv-signaal meer? Dan duurt het 4 tot 6 werkdagen na de verwerking van de betaling, totdat je opnieuw wordt aangesloten.
  • Maak je gebruik van een betaalregeling? Binnen 4 tot 6 werkdagen na betaling van de eerste termijn van je betaalregeling, word je opnieuw aangesloten.
 
 
 
 

Meer over facturen

Uitleg over je factuur

Soms wil je extra uitleg over je factuur. Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, kan een factuur anders zijn dan je verwacht.

Uitleg over je factuur

 
 

Betalen van je factuur

Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je de factuur op een ander manier betalen?

Bekijk alle betaalmogelijkheden

 
 

Bekijk je factuur

Maandelijks ontvang je een factuur voor je abonnement en verbruikskosten. Je vindt je factuur in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.

Direct naar Mijn Ziggo

 
 

Veelgestelde vragen

Mijn rekening is hoger dan verwacht. Kan ik in termijnen betalen?

Het kan natuurlijk zijn dat betalen je even niet goed uitkomt. Neem dan contact met ons op. Mogelijk kom je in aanmerking voor een betaalregeling. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief). Ben je een zakelijke klant, bel ons dan op 0800 - 0620. De betaling of toezegging zal dezelfde werkdag zijn verwerkt.

Hoe kan ik het openstaande bedrag betalen?

Je kunt op een aantal manieren alsnog betalen. Doe dat zo snel mogelijk zodat je abonnement niet wordt afgesloten en je geen extra kosten krijgt. Bekijk de betalingsmogelijkheden.

Ik ben het niet eens met de rekening van de deurwaarder. Wat nu?

Neem voor vragen over incassokosten alsjeblieft contact op met het incassobureau.

Heb je een e-mail over een factuur van Ziggo ontvangen die je niet vertrouwt?

Twijfel je of de factuur klopt? Kijk dan op onze factuuruitleg-pagina.

Twijfel je of de factuur voor jou bedoeld is? Check of de factuur in Mijn Ziggo staat. Staat de factuur daar niet? Dan heb je misschien een phishingmail gekregen. Helaas sturen internetcriminelen facturen die lijken op die van Ziggo. Daarmee vissen boeven naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes enzovoorts. We vinden het belangrijk dat je phishing herkent. Daarom hebben we een pagina met phishing-voorbeelden die over Ziggo in omloop zijn. Ook geven we tips over het herkennen van phishing herkent.

Waar kan ik mijn openstaande saldo bekijken?

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 12 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.

 
 
 

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo