Factuur betalen
Iedere maand krijg je een factuur van Ziggo. Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je een betaling zelf overmaken? Bekijk dan hier de betaalmogelijkheden.

Automatische incasso
De meeste klanten kiezen voor automatische incasso. Het is gratis, betrouwbaar en makkelijk. Bij deze manier van betalen schrijven we het factuurbedrag iedere maand automatisch van je rekening af. Je betaalt altijd op tijd en kunt het bedrag tot 56 dagen na de factuurdatum laten terugstorten. De betaling verwerken we binnen één werkdag.
Wil je ook betalen via automatische incasso? Je regelt het eenvoudig in Mijn Ziggo. Of per post via een schriftelijke machtiging.
Handmatig betalen
Konden we een bedrag niet incasseren? Dan kun je handmatig betalen.
Betalen via je bank
Wil je een factuur handmatig betalen? Maak het bedrag dan over naar rekening NL98INGB0000845745 ten name van Ziggo Services B.V. Vermeld onder Omschrijving je klantnummer en factuurnummer(s). Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur. Je factuur bekijken doe je zo:
- Log in op Mijn Ziggo.
- Ga naar de factuur die je wilt betalen en download de PDF.
Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.
iDEAL of acceptmail
Betaal snel en handig via iDEAL. Op een werkdag voor 16.00 uur, verwerkt je bank de betaling dezelfde werkdag nog.
Hoe werkt het?
- Log in op Mijn Ziggo.
- Klik bij Status op de knop iDEAL betalen en volg de stappen.
Heb je geen toegang tot Mijn Ziggo? Je kunt ook een iDEAL link via e-mail aanvragen (AcceptEmail).
Pinnen of contant
Via GWK Travelex betaal je snel het totaalbedrag via pin of contant. Dit kan als standaard- of spoedbetaling. Bij de betaling heb je een legitimatiebewijs nodig. Neem ook je laatste herinnerings- of afsluitbrief mee. Hierin staat het betalingskenmerk.
Vind een vestiging in de buurt via GWK Travelex. Standaardbetalingen verwerken we binnen 2 werkdagen. Spoedbetalingen verwerken we binnen 1 werkdag, nadat we bericht hebben ontvangen van GWK Travelex.
Meer over facturen
Uitleg over je factuur
Soms wil je extra uitleg over je factuur. Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, kan een factuur anders zijn dan je verwacht.
Betaalachterstand
Het kan wel eens voorkomen dat je een rekening niet op tijd hebt betaald. Maar bij een langdurige betalingsachterstand, loop je wel het risico dat je wordt afgesloten.
Bekijk je factuur
Maandelijks ontvang je een factuur voor je abonnement en verbruikskosten. Je vindt je factuur in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.
Vragen over facturen
Hoe weet ik of ik een nieuwe factuur ontvangen heb?
Heb je een e-mailadres in Mijn Ziggo opgegeven? Dan krijg je een paar dagen voor de afschrijving een factuurnotificatie. Dat is een e-mail waarin we laten weten dat je nieuwe factuur klaarstaat in Mijn Ziggo en waarin staat wat je factuurbedrag is.
Waar bekijk ik mijn factuur?
Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 18 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.
Waarom staan sommige gesprekken dubbel op mijn factuur?
Je hebt dan een servicenummer gebeld. Dat zijn nummers die beginnen met 090, 18, 084 of 087. De kosten voor deze nummers bestaan uit twee delen en staan daarom op 2 aparte regels. Lees meer over servicenummers.
Vragen over betalen
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Je rekeningnummer wijzig je heel makkelijk in Mijn Ziggo. Je krijgt een bevestigingsbrief van de wijziging.
Kan ik betalen met een buitenlands rekeningnummer?
Ja, dat kan. Je hebt hiervoor nodig:
- het rekeningnummer (IBAN) van Ziggo: NL98INGB0000845745 ten name van Ziggo Services B.V.
- de BIC van Ziggo: INGBNL2A
- je klantnummer
- je factuurnummer
Je vindt deze gegevens op je maandelijkse factuur in Mijn Ziggo. Je factuur bekijk je zo:
- Log in op Mijn Ziggo.
- Ga naar Factuur.
- Ga naar de factuur die je wilt betalen en downloadt de PDF.
Het rekeningnummer (IBAN) vind je in de rechterbovenhoek van je factuur. Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.
Hoe vraag ik een betaalregeling aan?
Het kan natuurlijk zijn dat betalen even niet goed uitkomt. Vraag een betaalregeling aan met het online formulier. Wil je een betaalregeling op maat of heb je vragen over het aanvragen van een betaalregeling? Neem dan telefonisch contact op met de Klantenservice.
De automatische incasso is mislukt. Hoe kan dat?
Soms lukt het niet een bedrag via automatische incasso af te schrijven. Dat komt voor in de volgende situaties:
- Je hebt niet voldoende saldo op je rekening op het moment van afschrijving.
- Het rekeningnummer is onbekend of klopt niet. Check in Mijn Ziggo of je rekeningnummer klopt. Je kunt je rekeningnummer daar ook eenvoudig veranderen. Je ontvangt na de wijziging een brief ter bevestiging.
- Er zit een incassoblokkade op je rekening. Neem contact op met je bank om daar meer informatie over te krijgen. Je kunt ook een andere rekening gebruiken. Je wijzigt je rekeningnummer makkelijk in Mijn Ziggo.
Is een incasso niet gelukt? Betaal de rekening dan handmatig.
Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met een afschrijving?
Ben je het niet eens met een afschrijving? Of heb je er vragen over? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we er samen naar.
Kom je er niet uit?
Neem dan contact met ons op.