Direct naar inhoud
Toegankelijkheid bij Ziggo

Fysieke Toegankelijkheid

Als je een fysieke of motorische beperking of uitdaging hebt, hebben we speciale toegankelijkheidsopties om jouw Ziggo-ervaring te verbeteren. Op deze pagina vind je een overzicht van alle mogelijkheden bij Ziggo en hulpmiddelen van externe partijen.

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening

Kun je de knoppen op de afstandsbediening moeilijk gebruiken? Dan kun je de Mediabox ook aansturen via je stem:

  • Klik op de knop met de luidspreker
  • Spreek duidelijk je commando in, zoals ‘RTL 4’ of ‘pauzeren

Meer informatie en de volledige lijst met commando’s vind je hier.

Ziggo websites & apps

Onze website, de Vodafone & Ziggo app en de Ziggo GO app zijn zo veel mogelijk ontworpen volgens de richtlijnen voor toegankelijkheid, de Web Content Accessibility Guidelines. Dat betekent dat ze zo ontworpen zijn dat ze logisch werken en duidelijk is wat je allemaal kunt doen op een pagina of in de app.

Smart devices bieden ook speciale toegankelijkheidsopties voor mensen met een fysieke aandoening. Zo kun je jouw ervaring in de Vodafone & Ziggo app, de Ziggo Go app en onze website personaliseren en optimaliseren. Bekijk hier de mogelijkheden voor Apple en Android en Google.

Zo kan je dus gemakkelijk je tv- of internetpakket aanpassen of online genieten van het beste entertainment.

Hoe kun je online genieten van het beste Sport en Entertainment?

Toegankelijke vaste telefoons

Heb je vaste telefonie van Ziggo en vind je het lastig om een standaard telefoon te bedienen? Dan zijn er verschillende aangepaste telefoons waar je gebruik van kunt maken. Deze vind je onder andere bij Medipoint en Vegro.

Toegankelijke winkels

Ben je een rolstoelgebruiker en wil je een VodafoneZiggo-winkel bezoeken? Geen probleem, want onze winkels zijn rolstoeltoegankelijk. Dus je bent van harte welkom! Klik hier om een winkel in de buurt te zoeken.

Monteur

Hulp bij het installeren

Ben je een nieuwe klant, net verhuisd of heb je een nieuw Ziggo apparaat in huis? Tot 8 weken nadat je de apparaten hebt ontvangen, helpt een monteur je gratis om alles aan te sluiten.

Dit doet de monteur voor je:

  • Alle Ziggo apparaten aansluiten
  • Meegeleverde wifi-versterkers aansluiten
  • 1 tv, 1 vaste telefoon en 1 wifi-apparaat (laptop, smartphone of tablet) aansluiten
  • De wifi controleren in 3 door jou gekozen ruimtes in huis
  • Advies geven over bekabelen en plaatsen van apparaten en de beste wifi-oplossing

Hulp bij een storing

Werkt de wifi soms niet goed, stoort je tv of lukt het niet om te bellen met de vaste telefoonlijn? Onze monteur komt gratis bij je langs om dit op te lossen.

Dit doet de monteur voor je:

  • Kabelproblemen in huis en in ons netwerk oplossen
  • Een kapot Ziggo apparaat vervangen en aansluiten
  • De wifi controleren in 3 door jou gekozen ruimtes in huis
  • Extra wifi-versterkers aansluiten als het nodig is

Extra service

Onze monteur sluit een 2e tv, laptop of tablet voor je aan. Ook trekt die kabels door loze leidingen naar de zolder of een andere ruimte in huis. Of hen legt de kabels, in overleg, langs de plinten.

Hulpmiddelen van derden

Apple en Android

Vind je het lastig om te werken met het touchscreen van je smart device? Dan zijn er verschillende mogelijkheden om deze op een andere manier aan te sturen.

Voor iPhones en iPads:
1. Apple Magic Keyboard
2. Logitech Keys-To-Go 2 Tablet Keyboard
3. tecla-e schakelaar

Voor Android toestellen:
4. Logitech Keys-To-Go 2 Tablet Keyboard
5. tecla-e schakelaar